Hejs, jag sökte på forumet men hittade ingen liknande tråd, men vad vet jag - jag kanske har sökt för dåligt(!?).
Det är så att jag försöker knäcka ett lösenord på denna dator, i ett par veckor! Tyvärr äger jag inte en tillräckligt bra/snabb dator för att knäcka det. Jag har kommit upp i sju tecken A-Z 0-9 men ännu inte hittat det.
Jag har plockat lösenordet ur filen SAM så formaten som används är LM och NT (LMNT?)
Hash
LM: 2373132D7CD45CC890004151ADA7B438
NT: F0EDAA618F92675FE89EFEAF3EEBA4E5
Det jag skulle önska är om en vänlig själ skulle kunna hjälpa mig med datorkraft och eventuellt knäcka det. Ni kanske har bättre metoder än de jag använt. Jag vet att jag inte kan kräva något av någon så bespara er dumma kommentarer.
Jag måste öven tillägga att jag prövat diverse rainbow tables, bland annat de som följer med Ophcrack och även en till som jag har tankat från TPB.. FASTLM.DVD (till Cain&Abel). Men de har bara räckt upp till 7 tecken..
Tack så mycket på förhand!
Jag vet inte om den denna hör hemma här men någon kanske vill ge sig på den.
base64 encoded text:
Kod:
2R/gC50qj6CCEHWCHDS5YwygwXSLHBT0bBbfkPieARb9KmDaas9LT04TTCR40iRrwW5U7i/lCtIl4i4=
Denna algoritm är inte gjord av mig. Utan den kommer från:
http://www.md5decrypter.co.uk/text-encryption.aspx
Min fråga är, ni som inte vet om lösenordet? Kan ni knäcka den?
Tja!
Det var sagt att jag skulle posta här så nu lägger jag ett jävligt svårknäckt /saltat MD5 till er (jag har testat att bruta men ingen framgång) behöver inte ha det knäckt men skulle vara kul iaf
Citat:
d38fa7ed605827793c0c13c2c16b6e6b