2007-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriKri
Varför är det ingen som gär en sökmotor där man kan söka efter hashkoder? Det skulle kunna bli rätt så populärt ... om inte olagligt

Det är väl det alla gigantiska hash-sidor gör? Det smidigaste sättet är ju att använda rainbow-tables, så det skulle förvåna mig om det inte är så de gör, utan att de använder en långt mer resurs och tidskrävande metod.
Citera
2007-08-08, 21:49
Medlem
TriKris avatar
Jag antar att det inte finns någon anledning för det här då
Citat:
Ursprungligen postat av xob
tar sin lilla tid att få hem dom bara
Om man bara kan ladda ner lösenet.
Om det nu finns sökmotorer så kanse det inte är så konstigt att jag inte känner till dem ... jag är ju så hederlig vill säga.
Citera
2007-08-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Varför är det ingen som gär en sökmotor där man kan söka efter hashkoder? Det skulle kunna bli rätt så populärt ... om inte olagligt
förstår inte meningen? vad skulle den sidan göra då? det kan ju bli olika summor ("lösen") på samma hash.. alltså.. en text på 10 tecken och en bok på 780sidor kan generera samma hash.. att skapa hashsidor är ju värdelöst.. hashar är inte olagliga på något vis dessutom..
Citera
2007-08-08, 22:09
Medlem
TriKris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
förstår inte meningen? vad skulle den sidan göra då? det kan ju bli olika summor ("lösen") på samma hash.. alltså.. en text på 10 tecken och en bok på 780sidor kan generera samma hash.. att skapa hashsidor är ju värdelöst.. hashar är inte olagliga på något vis dessutom..

Jag förstår nog inte riktigt vad du menar... Det är ju inte vilket lösenord man får tillbaka som är det viktiga, självklart finns det alltid ett oändligt antal lösenord till varje hash, så det går ju aldrig att vara säker på att man fått rätt lösenord. Det viktiga är ju att man får tillbaka något som ger samma hash!

Alltså meningen: Man skickar in den hash till sökmotorn man vill knäcka, och får tillbaka ett lösenord, vilket som helst, som ger den hashen. På så sätt slipper man ju ladda ner hela regnbågstabeller.
Citera
2007-08-08, 22:14
Bannlyst
Citat:
Jag förstår nog inte riktigt vad du menar... Det är ju inte vilket lösenord man får tillbaka som är det viktiga, självklart finns det alltid ett oändligt antal lösenord till varje hash, så det går ju aldrig att vara säker på att man fått rätt lösenord. Det viktiga är ju att man får tillbaka något som ger samma hash!

Alltså meningen: Man skickar in den hash till sökmotorn man vill knäcka, och får tillbaka ett lösenord, vilket som helst, som ger den hashen. På så sätt slipper man ju ladda ner hela regnbågstabeller.
aha.. nu förstår jag vad du menar.. det skulle väl vara om man byggde en "search robot" som gick igenom alla hash sidor som finns.. och tar hashen.. och ev knäckt lösen.. lägger dem i en databas och håller på så dag för dag.. om nåt år har man nog en fin tabell att utgå ifrån..
Citera
2007-08-08, 22:18
Medlem
TriKris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
aha.. nu förstår jag vad du menar.. det skulle väl vara om man byggde en "search robot" som gick igenom alla hash sidor som finns.. och tar hashen.. och ev knäckt lösen.. lägger dem i en databas och håller på så dag för dag.. om nåt år har man nog en fin tabell att utgå ifrån..

Ja, precis! Kanske använde lite många "ju" i mitt förra inlägg. Nån som känner för att göra en sån sida åt mig?
Citera
2007-08-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ja, precis! Kanske använde lite många "ju" i mitt förra inlägg. Nån som känner för att göra en sån sida åt mig?

Det är ju exakt så rainbow tables fungerar. Jag trodde som sagt att ALLA sidor som knäcker hash kör med såna?
Citera
2007-08-10, 00:37
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacrifyer
Det är ju exakt så rainbow tables fungerar. Jag trodde som sagt att ALLA sidor som knäcker hash kör med såna?

Skulle tvivla på att dem kör med bruteforce iaf. Plain-text kör med rainbowtables så långt jag kunnat se.
Citera
2007-08-16, 22:15
Medlem
mannenmedhattens avatar
.. Back from Sunny Beach

Ingen som har kommit ngn vart?
Citera
2007-08-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenmedhatten
.. Back from Sunny Beach

Ingen som har kommit ngn vart?

Jag har kört igenom lm all 1-7 utan resultat nu, så troligtvis ingår åäö.

Charset:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789!@#$%^&*()-_+=~`[]{}|\:;"'<>,.?/€ [Mellanrum på slutet, syns inte]
Citera
2007-08-19, 21:45
Medlem
mannenmedhattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sasha^
Jag har kört igenom lm all 1-7 utan resultat nu, så troligtvis ingår åäö.

Charset:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789!@#$%^&*()-_+=~`[]{}|\:;"'<>,.?/€ [Mellanrum på slutet, syns inte]

Okej, då kanske man lika gärna kan avblåsa detta sökande då det verkar vara ett relativt svårt lösenord..

Jag kommer att inom den närmsta tiden att fråga administratören på skolan om antingen att han gör mig till admin (då det finns program som jag behöver installera, ex quicktime) eller ber honom att installera de programmen när ja har en keylogger i bakgrunden..

Tack alla ändå
Citera
2007-08-19, 22:03
Medlem
junks avatar
hmm kan man köra keyloggern utan att installera den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in