Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-07-31, 19:29
  #1
Bannlyst
Citat:
2007-07-31 04:01

Kommunalrådet hotas efter flyktingbeslut i Kungsbacka

Hatmejl, obehagliga telefonsamtal och hotfulla brev. Attacker på webben. Alla är inte nöjda med beslutet att Kungsbacka nästa år ska öppna för flyktingar.
- Värst är nog samtalet från en person som tycker att de vi kommer att ta emot bör bo i hyddor, säger Kenneth Nilsson, kommunalråd (fp).
http://www.hn.se/m_standard.php?id=7...vdelning_2=294

Citat:
Det folkpartistiska kommunalrådet tycker att mejlen, samtalen och breven mest är obehagliga.
HN har tagit del av en del av skrivelserna som i flera fall är välformulerade på en oklanderlig svenska.
Men starkt kritiska.
Det talas om ekonomiska lycksökare, anhöriginvandrare och zigenare.
Han viftar bort frågan om han känt rädsla över påhoppen, Nilsson har inte gjort någon polisanmälan.
- Oftast rör det sig om personangrepp, nedlåtande och förlöjligande påståenden, säger han.
Citat:
Eller: "Denne folkpartist har inte fattat varför han blivit vald."
Tongångarna är råare på flashback.se.
På ett sätt är han inte förvånad över den kraftiga reaktionen.
Inlägget:

http://www.flashback.org/showpost.p...75&postcount=8

Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Denne folkpartist har inte alls fattat varför han blivit vald, ej heller varför Kungsbacka kommun har en ganska kraftig inflyttning (dvs är med stormsteg på väg att bli Hallands folkrikaste kommun) av hederliga skattebetalare som söker sig just dit för att slippa att ha kulturfrämlingar från all världens avskrädeshögar in på dörren. Som i Vellinge.
Från tråden Kungsbacka skall härmed börja "berikas"!:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=506911
Citera
2007-07-31, 19:41
  #2
Medlem
Ajajajs avatar
Raoul! Vad har du nu ställt till med?



"Värst är nog samtalet från en person som tycker att de vi kommer att ta emot bör bo i hyddor, säger Kenneth Nilsson, kommunalråd (fp)."

Citera
2007-07-31, 22:08
  #3
Medlem
Riktigt kul att läsa faktiskt, men jag vet inte varför.

Kan ju alltid hoppas att Kenneth Nilsson får sig en tankeställare nu.
Stackaren har nog inte fått så mycket possitiv respons den senaste tiden.
Citera
2007-07-31, 22:14
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pjs
Stackaren har nog inte fått så mycket possitiv respons den senaste tiden.
Det ser i alla fall inte ut så på bilden.

http://www.hn.se/bild_arkiv/24/00000253424.jpg
Citera
2007-07-31, 23:11
  #5
Medlem
Raouls avatar
Edit: risk för uppvigling...


And btw, jag har INTE ringt Kenneth. Varför ringa när jag kan spela djungeltrumma hem till fanskapet?
Citera
2007-07-31, 23:18
  #6
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Raoul! Vad har du nu ställt till med?
Kenneth är väl packad som vanligt.

Kenneth Nilsson är en halvblind CENSUR CENSUR CENSUR!

Edit: risk för uppvigling...
Citera
2007-07-31, 23:20
  #7
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Inget som jag inte fotograferat och publicerat på FB.
Kenneth är väl packad som vanligt.
Det där med hyddorna är i alla fall ett samtal jag hade viljat höra!

Citera
2007-07-31, 23:29
  #8
Medlem
Raouls avatar
Kvällens mail till fylle-Kenneth (för ordningens skull):

"Haha, ja, jovisst.
Den siste tokiga folkpartisten har inte kommit ur garderoben än. Varför kontaktar du inte dina kommunalrådskollegor i Södertälje och Malmö och hör dig för hur de lyckats så väl i sitt ”integrationsarbete”?
Men det är ju ett känt modus operandi för folkpartister – som jag faktiskt trodde hade självreglerats innan jag läste ditt märkliga förslag för Kungsbacka kommun – som bäst exemplifieras med tomten Bengt Westerberg, som gjorde fp:s näst sämsta riksdagsval genom tiderna dittills, ändå lyckas han snylta till sig en ministerpost, rycka upp luciaöverenskommelsen genom att hota med att spräcka den tämligen svaga borgerliga konstellationen om han inte fick igenom det och tillsammans med Olyckan Friggebo öppna dammportarna för invandringen.

En ledande grupp (t ex Olyckan Friggebo & nyttiga idioten Westerberg http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...=2%3Cbr%20/%3E) inom ett parti med mindre än tio procent av väljarkåren (9,2%) bakom sig och vars väljarmajoritet var motståndare till dess flyktingpolitik, kom ändå av andra omständigheter i läge att föra denna politik för hela landets räkning. Dessa i verksamheten oerfarna folkpartipolitiker, som inte accepterade råd från någon (allra minst från Invandrarverkets chef Christina Rogestam!) tilläts under ett par av de ekonomiskt svåraste år landet genomlidit i modern tid göra Sverige till världsmästare i asyl och permanenta uppehållstillstånd till en kostnad av miljardbelopp ur statskassan. Eller, rättare sagt, lagd på statsskulden. Övriga regeringspartier hade önskat en mera måttfull politik. Sökande som behöver asyl och skydd skall få stanna i Sverige. De som inte gör det, skall naturligtvis inte få lov att ta platser och resurser från verkligt behövande. Men de fick de på Bildtregeringens tid. Då reducerades de riktiga flyktingarna till en liten minoritet. Inte ens två av tio.

Under tidigt 1990-tal hade Sverige ett rekordstort inflöde av flyktingar, inte minst till följd av konflikten i det forna Jugoslavien. En av flera grupper som kom till Sverige var kosovoalbaner, varav många var zigenare,i närheten till flyktingförläggningar med kosovoalbaner utvecklade en negativ inställning till denna etnicitet, vilket föranledde Friggebo att hävda att "uppenbarligen finns någon tradition eller någonting annat som gör att kosovoalbaner är mer benägna att snatta och stjäla cyklar och tvätt".
Och det är en liknande svag sits du sitter i Kungsbacka. Folkpartiet är svagt, 50 procent av svenskarna och folkpartisterna vill inte ha några flyktingar. 91 procent av svenskarna och folkpartisterna vill inte ha några anhöriginvandrare, ekonomiska lycksökaren och - enligt migrationsverkets terminologi – ankarbarn (a.k.a. ensamkommande ”barn”, dvs män i trettioårsåldern, jmf m de ”apatiska” barnen för tre år sedan – barnens lyten har länge varit asylskäl).
Försöker du jämföra dagens situation med den 1994 när Jugoslavien imploderade, så är du ute på en låååång cykeltur. ’94 är f ö enda året någonsin som flyktingarna som kommer varit fler än de ekonomiska lycksökarna, anhöriginvandrarna och zigenarna. Att ex-Jugoslaver var lättintegrerade i Sverige visste vi sedan arbetskraftsinvandringen under 60- och 70-talen. Nu, tretton år senare, är inte flyktingarna från Balkan, de kommer från Afrika. Sedan 1993 har vi tagit emot 1 miljon invandrare. Den folkpartistiska opinion som inte stödde Westerberg och Friggebo 1994 har inte blivit mer apologetiska gentemot de veritabla köttsunami som väller in över Sveriges gränser.

Nåväl, somliga folkpartisters MO har länge varit att lämna förslag som de vet att de inte har vare sig mandat att ge eller ens svenska folkets stöd i – det kallas på ”vänstermediesvenska” att ”fiska i grumliga vatten” och vi ser 30-talets bruna skjortor och hör stöveltrampet från de korporativistiska, anti-demokratiska politiska rörelserna. Fan, Mussolini hade mer hum om demokrati än vare sig Birgit Friggebo eller Bengt Westerberg eller vad DÄU har. Att jag definierar dig som tomte ska du vara glad för, det finns bra många andra epitet för obildade icke-demokratiska tomtar som agera självsvådligt. Brunskjorta!
Så åter till poängen i mitt första mail, vill du verkligen göra något för flyktingar i världen borde du lämna ett förslag som ger mest bang for the buck. Allt annat är ogenomtänkta och populistiska icke-lösningar. Ännu en onyttig fp-tomte i det havererade svenska kommunalpolitiska klustret.

Men om du inte tar av dig dina pk-skygglappar är det ingen större idé att diskutera detta. Är det din sista mandatperiod, eller har du tänkt ställa upp för omval 2010?

Det kanske är lika bra vi för denna diskussion via norra Hallands och Västra Götalands debattsidor inför öppen ridå? Det kommer att bli väldigt underhållande att se dig och dina icke-väljarstödda förslag ränna retoriskt gatlopp inför dina väljare. Jag kommer att skratta mig harmynt när du får schavottera i pressen.

Sen är du fånig när du kommer med ett påstående om att du har mer kunnande eller erfarenhet eller vad det var? Vad jag lyckats utläsa ur ditt cv så har du inga former av akademiska meriter, möjligtvis en s k ”lärarexamen”, knappast några arbetsmarknadsmässiga meriter – så jag kan lätt sluta mig till att du inte sitter på någon akademisk professur i Statsvetenskap direkt. Det är ganska uppenbart att du gissar och inte har någon som helst koll på vad statistiken säger. Vilket gör dina försök till meningar ännu roligare...
Som ansvarig för Kungsbackas integration och invandring sedan ett par år (?) lär du ju inte haft häcken full direkt. Att du sedan ska sitta och misstolka BRÅ:s pk-vinklade politiska propaganda, det kan jag däremot tänka mig att du haft en del att reda med. Men det ger ju inte BRÅ-siffrorna mer pregnans, deras enda innehållsliga värde är vad de försöker dölja. Och det är mycket. Har du konverserat något med din partikamrat Rojas?
/Raoul

Snyggt att gnälla ut i lokalblaskan. "
Citera
2007-07-31, 23:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Kvällens mail till fylle-Kenneth (för ordningens skull)
Mycket snyggt och välformulerat, smått imponerande faktiskt.

Du klistrar in det eventuella svaret här va?
Citera
2007-07-31, 23:39
  #10
Medlem
kniebolos avatar
Har vi tagit emot en miljon invandrare sedan 1993??????
Citera
2007-08-01, 00:01
  #11
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Har vi tagit emot en miljon invandrare sedan 1993??????
Eller sen 1985?
Kanske halkade en aning på tangentbordet...
Citera
2007-08-01, 00:05
  #12
Medlem
kniebolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Eller sen 1985?
Kanske halkade en aning på tangentbordet...


Kan hända den bäste. Men ändå...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in