Vad handlar filmen om? Vem är den till för? Är Hobert en komiker eller en pretentiös pajas?
Jag vet inte vad jag ska säga om filmen riktigt. Den handlar om någon med magiska händer som upptäcker vatten under marken. Men allt visar sig vara en komplott. Varför det är en komplott får man inte svar på. Sedan är där mycket kristen symbolik.
Något som börjar som en sevärd film med intressant handling ballar ur och blir nästan till en sci-fi tack vare en ful vit van som ICA-Stig åker runt i med ett gäng som aldrig förklaras vilka dem är. Finns det något djupt budskap i bibeln som förklarar filmen eller är allt ett sorgligt hopkok av illa berättad dramatik? Filmen är ett fullständigt fiasko och Richard Hobert är en kalkon.
Zach är döenede av cancer och vill inget annat än att skriva ett album innan han går bort. Så med sitt livs kärlek i ena handen och sin allra bästa vän i andra så gör han det det mesta av tiden som är kvar.
En teen romans. Allt är så operfekt perfekt och den utspelas som man kan tänka sig.
Det kändes väl långdraget att bortsett från en YouTube kommentar så älskar bokstavligen alla i hela världen älskar denna snubbe.
Rent spontant så tyckte jag att han hade betydligt mer kemi med sin bästis än sitt livs kärlek som jag tyckte nästan snarare drogs till honom pgd av sin sjukdom. "omöjlig kärlek etc etc"
Men kan vara så att jag bara inte är van vid denna överdrivna lusten mellan två personer i teen romance filmer.
Låtarna var väl godkända för sina catchiga melodier men sånt fixar väl typ disney filmer på beställning så vad man i slutänden är kvar med är ytterligare en klyschig teen romance.
svag 5/10
Queens gambit.
60 talet, USA
Unga Beth har förlorat allt och alla, men hittar sitt livs passion i barnhemmet hon växte upp.
Inom kort så gör hon sitt namn känt och sveper sig genom shack världen.
Men hennes traumatiska barndom gör pressen svår att uthärda utan ena handen runt en flaskhals.
Ofta stiligt och välgjort, men lyckades aldrig riktigt sätta kroken i en.
Feminism snacket blev som alltid tröttsamt väldigt snabbt då det alltid läggs för mycket betoning på att förklara svårigheterna ist för att låta handlingarna tala för sig själv.
Alltså bra, men kan bli lite långdraget att bänka.
svag 7/10
__________________
Senast redigerad av Kickex 2021-03-14 kl. 16:37.
Brittisk arkeolog skickas till Tunisien för att hämta föremål till ett museum. På vägen råkar han se en vapensmugglingstransport.
Arkeologen väljer att tiga med vad han sett, men tvingas till sist agera, inte minst då han kärat ner sig i lokala barens unga skönhet. Hon visar sig vara brittiska. Vad värre är är att hennes bror Max är inblandad i smugglingen. Arkeologen lånar Max sin jacka och pengar att ta sig till Paris. Smugglarna får nys om saken och mördarMax
Men vapensmugglarna är nervösa och försöker arrangera en olycka där arkeologen ska dö, men han sliter sig och lyckas banka ner förföljaren. Sedan kommer han lagom till vapensmugglarna flotta palats, just när polisen är där för reda ut ett mord på en engelsman, en arkeolog som hittats död. (Max med den lånade jackan)
Allt faller på plats, och arkeologen kan hämta flickan i baren så dom kan åka till England
Trevor Howard som arkeolog i en rätt skaplig film, lite spännande då man inte riktigt visste vart den skulle ta vägen.
Bilen Trevor körde var faktiskt en Peugeot 202. 3+/5
Frozen alive (1964) Det Fall X701 (England/Västtyskland)
Ett forskarteam har kommit på hur man fryser ner schimpanser, och tinar upp dom igen.
Nu vill man prova metoden på en människa.
Det får man inte göra. Men forskaren väljer att själv kliva in i frysboxen samtidigt som hans fru tar livet av sig genom att skjuta sig själv..
När polisen vill tala med honom, så är han redan nedfryst.
Men man tvingar hans kollegor att tina upp honom, och han lever utan några komplikationer.
Sedan frias han från att ha mördat sin fru, och flyttar ihop med sin söta assistent.
Otroligt långsam och tråkig film 1/5
(Stavningsprogramet i den här datorn ändrade Frozen alive till grisen Alice, hoppas jag har hittad alla fel)
IMDB 3,7 = 2,2/5
Det var ett märkligt sätt att se på saken, det betyder att man måste ha sett en hel del film från olika decennier för att kunna göra ett rättvisande omdöme, det blir också väldigt konstigt att ha olika måttstockar beroende på om en film är från 1949 eller 1950, en skillnad som få, om någon, kan avgöra utan att först veta när filmen är gjord.
Givetvis får ni göra som ni vill, men jag tycker att det blir konstigt.
För mig är det ganska logiskt egentligen. Jag bedömmer även musik på samma sätt. Precis som att Saw och Conjuring är 2 olika kategorier av skräckfilm. Hela detta fann sig ganska naturligt för några år sedan och är numera en enkel process.
Non-Stop 2014. Såg den för jag såg The Commuter 2018 innan. Så jävla bra filmer. Och tycker Liam Neeson är en fantastisk skådespelare. Verkar även missat och se Taken filmerna. Så dom fortsätter jag med. Liam Neeson i huvudrollen. Verkar ju vara med i riktiga toppfilmer.
Enola Holmes 6/10
Typiskt netflix-libtard agenda produkt, rätt upp i deras alley. Det var naturligt för Netflix att filmatisera mediokra girlpower våldtäkter på Conan Doyle istället för att göra en riktig filmatisering av de ursprungliga böckerna I presume! Rätt ok dialog och småroligt men ändå rätt tunt. Det behövs inte mkt 2020 för att folk ska tro att nåt är witty dialogue.
Beskrivningen stämmer, men vafan får du betyget 6 av 10 från? 3/10 högst. Komplett smörja. Såg den just.
Talande sen att de alltid måste gå till kompletta överdrifter: ok om tjejen skulle haft samma intelligens och deduktiva förmåga som Sherlock, men dessutom måste hon vara värsta jävla martial artsexperten också, som spöar på vuxna män beväpnade med kniv, käpp och gevär som vore det ingenting.
Det är dags att bege sig på ett underligt unikt undervattens äventyr med filmregissören Steve Zissou i syfte att skapa hans sista stora film medans han själv hamnar i en kärlekstriangel med sin möjliga biologiska son.
I sin helhet väldigt intetsägande men ändå charmig nog för att inte låta en bry sig, utan bara njuta av de bisarra händelsena som följs en efter en.
Jag förstår att skjut scenerna var menat att vara en parodi på sig själv men de blev lite väl tramsiga efter ett tag. Hade man gjort dom något mer seriösa så tycker jag det bara hade gjort kontrasten i filmen ännu roligare.
Den udda Andersson stilen var väl en av sakerna jag oroade mig mest över att det skulle gå över styr men det hittade faktiskt oftast sin plats.
Sen att man fick återse goldblums ikoniska relax pose från Jurassic park var även ett plus åt sidan.
7/10
Silverlinings playbook
Här får vi följa en bipolär kille som är desperat att återförenas med sitt ex, samtidigt som att han är eftertraktad av en annan instabil kvinna.
Känns onekligen så polariserat. Som om den var designad för att nöja båda könen så pass drastiskt att dess upplägg var bokstavligen SPORT och DANS.
Med lite psykisk häsla däremellan.
För att antagligen få båda sidor av spektrumet så pojkvännen i förhållandet också skulle kunna tänka sig se filmen. Eller det var bara känslan jag fick.
Jag vill iaf minnas att den hade en liten bra scen där kameran följer Lawrence medans hon går en bra sträcka för att komma fram till baren.
Eller när Cooper visar en manisk episod. Men jag kan väl inte relatera riktigt.
En läkares älskarinna mördas, och läkaren sätter efter mördaren
Lite underligt berättad historia, Läkaren Dr. Joice,(James Mason) är även föreläsare om brott, och berättar om ett brott. sakta blir vi medvetna om att det är hans brott som återges.
Det börjar med en komplicerad operation på en flicka, hennes mamma Ann kommer att vistas mycket på sjukhemmet, och hon och Dr. Joice blir förtjusta i varandra, dock är båda gifta. ann med en arkeolog som är borta större delen av året. Dom ses i alla fall allt mer. En dag nås Dr. Joice av att Ann ramlat ut ett fönster och avlidit. Han beslutar sig för att gräva i fallet. snart har han funnit Anns svägerska Emma, som verkar tycka att hennes bror, arkeologen, fått det mesta av deras arv, och hennes dyra livsstil kräver mycket pengar.
Dr. Joice flörtar in sig hos Emma, och dom åker till mordplatsen, väl där kastar Dr. joice ut henne genom samma fönster, med samma resultat. Sedan städar han undan kroppen (som lustigt inte lämnade några blodspår), lägger den i sin bil.
Men det blir en väldig dimma, och han kör vilse. Stoppas i natten av en desperat läkare som behöver hjälp och blir glad över att hitta Dr. Joice. Vid ett tillfälle råkar Dr.Joice skicka ut den andre läkaren efter sin väska i bilen, då hittar läkaren en död kvinna i baksätet på hans bil.
Dr. Joice förstår nu att han dels är avslöjad, och dels galen, han hoppar nerför ett stup och avslutar sitt liv och filmen.
Lite ojämnt drama, från brilliant till sisådär, och med ett tråkigt slut. Här hade det kunnat bli en toppfilm, nu får den låta sig nöjas med 3+/5
IMDB 7,0 = 3,67/5
Citat:
Ursprungligen postat av Polackfan
För mig är det ganska logiskt egentligen. Jag bedömmer även musik på samma sätt. Precis som att Saw och Conjuring är 2 olika kategorier av skräckfilm. Hela detta fann sig ganska naturligt för några år sedan och är numera en enkel process.
Nej, jag kan inte se någon logik i att ha olika måttstockar.
Det måste bli helt omöjligt att betygsätta någon modern film, om ens skala ska löpa under ett helt decennium, som nu 2021-2030, var lägger man ribban ?
Hur gör man första gången man ser en film från ett decennium man tidigare inte sett någon film ifrån ?
Återigen, hur särskiljer man en filmer från 1949 eller 1950 ?
Vilket år gäller, inspelningsåret, eller premiären ?
Som sagt, du gör givetvis som du vill, men jag tycket att det verkar konstigt.
En läkares älskarinna mördas, och läkaren sätter efter mördaren
Lite underligt berättad historia, Läkaren Dr. Joice,(James Mason) är även föreläsare om brott, och berättar om ett brott. sakta blir vi medvetna om att det är hans brott som återges.
Det börjar med en komplicerad operation på en flicka, hennes mamma Ann kommer att vistas mycket på sjukhemmet, och hon och Dr. Joice blir förtjusta i varandra, dock är båda gifta. ann med en arkeolog som är borta större delen av året. Dom ses i alla fall allt mer. En dag nås Dr. Joice av att Ann ramlat ut ett fönster och avlidit. Han beslutar sig för att gräva i fallet. snart har han funnit Anns svägerska Emma, som verkar tycka att hennes bror, arkeologen, fått det mesta av deras arv, och hennes dyra livsstil kräver mycket pengar.
Dr. Joice flörtar in sig hos Emma, och dom åker till mordplatsen, väl där kastar Dr. joice ut henne genom samma fönster, med samma resultat. Sedan städar han undan kroppen (som lustigt inte lämnade några blodspår), lägger den i sin bil.
Men det blir en väldig dimma, och han kör vilse. Stoppas i natten av en desperat läkare som behöver hjälp och blir glad över att hitta Dr. Joice. Vid ett tillfälle råkar Dr.Joice skicka ut den andre läkaren efter sin väska i bilen, då hittar läkaren en död kvinna i baksätet på hans bil.
Dr. Joice förstår nu att han dels är avslöjad, och dels galen, han hoppar nerför ett stup och avslutar sitt liv och filmen.
Lite ojämnt drama, från brilliant till sisådär, och med ett tråkigt slut. Här hade det kunnat bli en toppfilm, nu får den låta sig nöjas med 3+/5
IMDB 7,0 = 3,67/5
Nej, jag kan inte se någon logik i att ha olika måttstockar.
Det måste bli helt omöjligt att betygsätta någon modern film, om ens skala ska löpa under ett helt decennium, som nu 2021-2030, var lägger man ribban ?
Hur gör man första gången man ser en film från ett decennium man tidigare inte sett någon film ifrån ?
Återigen, hur särskiljer man en filmer från 1949 eller 1950 ?
Vilket år gäller, inspelningsåret, eller premiären ?
Som sagt, du gör givetvis som du vill, men jag tycket att det verkar konstigt.
Alla sätt är bra förutom de dåliga, som man säger. Mitt sätt är det mest logiska, och enklaste, för mig. En era behöver inte vara ett decennium. Kan vara mycket bredare än så. Härstammar från hur jag bedömer musik sedan många år tillbaka. Säkert en yrkesskada, men en trevlig sådan
Alla sätt är bra förutom de dåliga, som man säger. Mitt sätt är det mest logiska, och enklaste, för mig. En era behöver inte vara ett decennium. Kan vara mycket bredare än så. Härstammar från hur jag bedömer musik sedan många år tillbaka. Säkert en yrkesskada, men en trevlig sådan
Då blev det ännu virrigare.
Med andra ord, rent godtycke var erorna är.
Då blev det ännu virrigare.
Med andra ord, rent godtycke var erorna är.
Är inte alltid egen bedömning godtycklig?
Min modell har också inneburit att filmer jag ser om, efter kanske 40 eller 10 år, får ibland ett annat betyg än tidigare. Allt handlar om referenspunkter och hur jag ser på film (inte bokstavligen).
Är inte alltid egen bedömning godtycklig?
Min modell har också inneburit att filmer jag ser om, efter kanske 40 eller 10 år, får ibland ett annat betyg än tidigare. Allt handlar om referenspunkter och hur jag ser på film (inte bokstavligen).
Jo, givetvis.
Men att ha olika måttstockar på godtyckligt inrutade eror framstår som väldigt underligt.
Att man tycker olika om en film efter 40 år tycker jag inte är så konstigt, det händer ibland.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!