Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
De har höjt avgiften till akassan och bilförsäkringen, och de har försämrat rätten till akassa överhuvudtaget. Ytterligare höjningar av akasseavgiften har aviserats. De har tagit bort förmögenhetsskatten och fastighetsskatten = stora hål i statskassan.
Att en ny regering kommer att göra saker får väl ses som ganska självklart. Ser dock varken, eller känner av något direkt samhällsomstörtande. Vidare så är det väl alltid stora hål i statskassan? Annars skulle väl våra kuksugare till politiker inte fortsätta lägga in nya skatter (öppna som dolda) mest hela tiden...
Det enda jag kan hålla med om är att alliansen är fullständigt odugliga, men jag tar dom framför koalitionen Sahlin, Ohly och Wetterstrand alla dagar i veckan.
Det enda som gäller är överlevnad, vare sig det är en blå eller röd regering. Båda är dom lika bra på att göra livet surt för medborgarna. Det är ju ett ganska välkänt faktum att där bajspackande byråkrater och politiker lägger näsan i blöt går det åt helvete.
Var smart, rädda dig själv från politiker. Lita aldrig på någon annan än dig själv. I synnerhet inte på människor som redan har sitt på det torra livet ut och säger sig kämpa för just dig.
Undrar förövirgt om de felknullade jävlarna även den här gången slipper betala trängselskatt? Jag menar, politiker är ju de enda på den här jorden som måste ta sig till jobbet...