2007-08-04, 00:09
Medlem
Bajsfacistens avatar
När jag gick i mellan/högstadet så spelades det mycket MTG. För någon vecka sedan så hittade jag några gamla kort och började spela.. Fan va kul det är.

Spelar ni någe MTG isåfall vad har ni för lekar.

Ja, jag vet att det är väldigt nördigt.
Citera
2007-08-04, 01:24
Medlem
Dronjaks avatar
Spelade det i mellanstadiet med. Riktigt skoj
Vi körde booster draft och alla var tvugna att köpa lika många boosterpacks. Sen va det bara att byta och lira turneringar.

Vi brukade göra så att den som kom på 1a och 2a placering, fick dra 2 respektive 1 kort från dom 2 som kom sist.
Man kunde försäkra sina bra kort, men då va man tvungen att riva sönder x antal kort. Hehe
Citera
2007-08-04, 11:19
Medlem
TheRockerss avatar
Jag spelade Magic för många år sen... jag minns att jag köpte nån utgåva som hette Ice Age. Men jag fastna aldrig för Magic, jag gillade Doomtrooper mer om någon minns de?
Citera
2007-08-04, 12:23
Medlem
Carradines avatar
Nu på senare tid har det blivit så komplicerat tycker jag, inge roligt längre heller.
Citera
2007-08-04, 12:25
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Nu på senare tid har det blivit så komplicerat tycker jag, inge roligt längre heller.

Jag har ingen kolla alls på hur det är idag. Va riktigt skoj förr iaf

Kommer ihåg att det fanns någon affär i Jönköping som sålde massa Magic och andra samlar saker inom spel världen. Stod man alltid där inne o dreglade över korten
Citera
2007-08-04, 14:27
Medlem
Shitzors polares avatar
Jo då, visst har man spelat magic.
Spelade med en svart lek som gick ut på att få motståndare att "sacca" kort hela tiden så motståndaren inte hade några på hand.
Den var ganska effektiv faktiskt men det jobbiga var att jag alltid mötte andra som hade spelat i hur många år som helst och hade lekar för flera tusen kronor.
Citera
2007-08-04, 14:31
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronjak
Jag har ingen kolla alls på hur det är idag. Va riktigt skoj förr iaf

Kommer ihåg att det fanns någon affär i Jönköping som sålde massa Magic och andra samlar saker inom spel världen. Stod man alltid där inne o dreglade över korten
De har lagt till flera olika saker som jag inte riktigt kommer ihåg vad de heter, hade en polare som satt med en lek som jag kollade igenom.

OnT: Själv körde jag svart-grön och en röd-grön.
Citera
2007-08-04, 14:33
Medlem
whoracles avatar
Tänkte faktiskt spela lite idag

Har alltid gillat blå/röda lekar.
Citera
2007-08-04, 15:37
Medlem
Claritys avatar
Jag tittade på när andra körde...
Jag fattade inget ett skit av vad de gjorde och det gör jag fortfarande inte!

Skulle någon kunna sammanfatta vad det går ut på?
Citera
2007-08-04, 15:41
Medlem
Packans avatar
Självklart har man spelar Magic. Jag hade en drös olika lekar, men vi favorit var nog en grön lek med "ekorrar". Fördjävla jobbig att möta

Har faktiskt deltagit i SM på LinCon en gång.
Citera
2007-08-04, 15:44
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
De har lagt till flera olika saker som jag inte riktigt kommer ihåg vad de heter, hade en polare som satt med en lek som jag kollade igenom.

OnT: Själv körde jag svart-grön och en röd-grön.

Har för mig att dom hade kort som man kunde spela från graveyarden i någon utgåva?!?

Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Skulle någon kunna sammanfatta vad det går ut på?

Turbaserat spel, där det gäller att få ner motståndarens "hälsa" till noll. Standard är att man börjar med 20 i "hälsa". Du lägger ut länder, krigare, använder magier, tar hjälp av artifakter etc. för att få ner din motståndare.
Länderna måste du ha så att du kan lägga ut allt, eftersom korten "kostar" att lägga ut. Sen så har du krigare som du attackerar med och din motståndare har krigare att försvara med.
Försten ner till noll är ute.

Lite väl kort kanske, men ungefär så här går det till.
Citera
2007-08-04, 20:27
Medlem
Flytande_argots avatar
För några år sedan hade jag som fix idé att jag köpte MTG-kort och boosterpacks när jag var bakfull på stan. Kom mig dock aldrig för att spela eftersom jag alltid var så bakfylletrött när jag kom hem. Så nu har jag hundratals MTG-kort i mint condition liggandes på vinden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in