Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-07, 20:13
  #805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ingen som lirar MTG Arena? Haft uppehåll med Magic, förutom att ha testat DOTP och typ 5 draftar, på säkert 20 år men detta var ju fett kul! Lirat en vecka och uppe i plat nu med en Azorius Control. Ska testa bygga en Ashieka lek sen och även sugen på en röd aggro men är ju en jävla grind för att få ihop kort om man vill köra hyfsat f2p, saknar säkert 15 rare i leken jag spelar nu och den tänkte jag bygga klart så det kommer onekligen ta ett tag innan det blir någon ny lek.
Har spelat Arena lite grann i ett par omgångar. Tycker det är väldigt bra som ett kortspel och helt ok att spela som f2p. Men man kan ju glömma att försöka ha flera tier-1 lekar i varje nytt set. Om man inte spelar väldigt mycket dvs.
Citera
2021-05-02, 12:37
  #806
Medlem
Bump! Tips på var det är billigast å köpa? Blev så jädra sugen när jag stötte på tråden.
Citera
2021-05-03, 11:59
  #807
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Bump! Tips på var det är billigast å köpa? Blev så jädra sugen när jag stötte på tråden.

Priserna på produkterna är väl ganska standardiserade. Fråga dig istället hur du vill spela, och fatta dina inköpsbeslut baserat på det. Tänker du spela Commander med dina kompisar, eller planerar du att spela i Legacy-SM?

Du kan ju börja med att testa datorversionen Arena. Det är gratis så länge du inte väljer att betala något.
Citera
2021-05-04, 01:02
  #808
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Priserna på produkterna är väl ganska standardiserade. Fråga dig istället hur du vill spela, och fatta dina inköpsbeslut baserat på det. Tänker du spela Commander med dina kompisar, eller planerar du att spela i Legacy-SM?

Du kan ju börja med att testa datorversionen Arena. Det är gratis så länge du inte väljer att betala något.

Tack!!
Citera
2022-06-10, 22:05
  #809
Medlem
katr00pzzs avatar
Hur i guds gröna helvette budar du på något på SvenskaMagics hemsida? Kunnat göra bizzar väldigt länge, men nu när jag väl vill buda hittar jag det verkligen inte, spenderat 3 hela timmar och lägger inte en sek mer. Jag måste vara smått efterbliven för annars är det galet att någon över huvet taget kan buda.
Citera
2022-06-24, 14:37
  #810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Hur i guds gröna helvette budar du på något på SvenskaMagics hemsida? Kunnat göra bizzar väldigt länge, men nu när jag väl vill buda hittar jag det verkligen inte, spenderat 3 hela timmar och lägger inte en sek mer. Jag måste vara smått efterbliven för annars är det galet att någon över huvet taget kan buda.


Jag bjöd in lite kort senast i torsdags.

Klicka i kortet du vill bjuda på i en auktion. Skriv vilket budtak du vill lägga. I slutet varje sida i auktionen finns det en tom ruta som det står summa över och en knapp under där det står bjud. Klicka på knappen, du får en promt om total summa du vill bjuda och budtak. Klickar du okej har du bjudit.

Om du inte kan bjuda alls, så är du kanske inte är medlem i föreningen? Man måste betala 50kr i årsavgift för att vara med i SVM förening. Varit så rätt länge, men vet ju inte när du bjöd senast.
Citera
2022-07-02, 18:42
  #811
Medlem
Hittade för någon månad sedan ett tusental kort när jag hjälpte mina föräldrar att rensa ut vinden i huset där jag växt upp, många minnen så sparade alla och hittade ett par "land" kort som jag gillade motivet av, börjat kika på konstnärerna som oftast säljer sina motiv online. Någon som har någon rekommendation på motiv/konstnärer som de gillar och har köpt utav? funderar på att göra nåt sånt
Citera
2022-08-29, 23:58
  #812
Medlem
katr00pzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtillalla
Jag bjöd in lite kort senast i torsdags.

Klicka i kortet du vill bjuda på i en auktion. Skriv vilket budtak du vill lägga. I slutet varje sida i auktionen finns det en tom ruta som det står summa över och en knapp under där det står bjud. Klicka på knappen, du får en promt om total summa du vill bjuda och budtak. Klickar du okej har du bjudit.

Om du inte kan bjuda alls, så är du kanske inte är medlem i föreningen? Man måste betala 50kr i årsavgift för att vara med i SVM förening. Varit så rätt länge, men vet ju inte när du bjöd senast.
Jo men har varit medlem i några år nu, dock bara tills nu gjort individuella bizzar. Ska testa mig på detta, tack!
Citera
2022-08-30, 14:11
  #813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sormland21
Hittade för någon månad sedan ett tusental kort när jag hjälpte mina föräldrar att rensa ut vinden i huset där jag växt upp, många minnen så sparade alla och hittade ett par "land" kort som jag gillade motivet av, börjat kika på konstnärerna som oftast säljer sina motiv online. Någon som har någon rekommendation på motiv/konstnärer som de gillar och har köpt utav? funderar på att göra nåt sånt

Nästan alla levande MTG-konstnärer säljer diverse prints och liknande på sina hemsidor. Jag har inte köpt något personligen, men har bekanta som har gjort det. Exempelvis så har vi då Jon Avon här https://johnavonart.com/islands/ som mestadels gör länder och scener. Verkar ha aluminium-prints här på sidan.
Citera
2023-04-21, 10:24
  #814
Medlem
sonicyouthzs avatar
tänkte börja spela magic. Har lirat lite online tutorial, men skulle vara kul att träffa folk irl och spela.
Kan man köpa fysiska kort och använda dom online? eller måste man köpa specifikt online kort för att använda dom online?

Är det dragons lair som gäller om man vill köpa och spela i stockholm?
Citera
2023-06-25, 19:53
  #815
Medlem
År efter att jag slängt bort ca 2kg av magic gathering kort ångrar jag mig som fan...
det var min brors kort och jag slängde bort alla dessa kort i en utrensning pga flytt, nu när jag ser hur mycket vissa av dessa kort kan vara värda så ångrar jag mig extremt mycket.

Någon som kan trösta mig med att påpeka att korten som slängdes var troligtvis bara skräp? :/
Citera
2023-06-25, 20:06
  #816
Medlem
Gammal.Trolldoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
År efter att jag slängt bort ca 2kg av magic gathering kort ångrar jag mig som fan...
det var min brors kort och jag slängde bort alla dessa kort i en utrensning pga flytt, nu när jag ser hur mycket vissa av dessa kort kan vara värda så ångrar jag mig extremt mycket.

Någon som kan trösta mig med att påpeka att korten som slängdes var troligtvis bara skräp? :/
Troligtvis var det mestadels skräp. Men satan så mycket kort! Om inte annat är det ju synd att inte kunna titta på den fantastiska konsten som fanns på många kort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback