Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-05, 15:05
Medlem
hollos avatar
Inatt drömde jag om en tjej, Emelie, som jag aldrig i hela mitt liv har träffat och ännu mindre pratat med. Jag har alltså ingen aning om vad det var för en brud. Jag såg exakt hur hon såg ut i drömmen. Vi umgicks rätt ofta och till slut så blev vi tillsammans. Nu när jag tänker tillbaka på det pirrar det i min mage (sådär som det känns när man är riktigt kär).
Jag vet att det inte går att tyda drömmar, och att det är troligtvis nåt som hänt som hjärnan förstorat undermedvetet och ville ha ut under natten. Men hur kan det fortfarande pirra i magen när jag tänker på henne, som jag aldrig träffat och inte vet vem det är?
Kan det bero på att jag nyss gjort slut med min flickvän och saknar någon?
Citera
2007-08-05, 15:34
Medlem
har också drömt att jag är kär. ibland hållt i sig hela dagen.
Citera
2007-08-05, 15:35
Medlem
Emp-snubbes avatar
Nu har jag egentligen ingen direkt insikt i detta ämne. Men är det inte så att hjärnan bearbetar saker man har upplevt? Hur kan det då komma sig att man kan "dikta" ihop fantasipersoner i sina drömmar. Alltså folk man inte ens sett på riktigt?
Citera
2007-08-05, 16:28
Medlem
hollos avatar
Men jag träffade aldrig nån tjej igår och ännu mindre nån som hette just Emelie. Det här är nåt av det konstigaste jag varit med om.
Citera
2007-08-05, 19:49
Medlem
3rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Men jag träffade aldrig nån tjej igår och ännu mindre nån som hette just Emelie. Det här är nåt av det konstigaste jag varit med om.

jag har upplevt samma sak. Hade också pirrningar i magen i några dagar kanske en och en halv vecka, men det gick över sen när man sluta tänka på det
Citera
2007-08-05, 20:29
Medlem
hollos avatar
Vore kul om man hittade henne på riktigt och man förklarade att hon var the woman of my dreams.
Citera
2007-08-05, 21:25
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Inatt drömde jag om en tjej, Emelie, som jag aldrig i hela mitt liv har träffat och ännu mindre pratat med. Jag har alltså ingen aning om vad det var för en brud. Jag såg exakt hur hon såg ut i drömmen. Vi umgicks rätt ofta och till slut så blev vi tillsammans. Nu när jag tänker tillbaka på det pirrar det i min mage (sådär som det känns när man är riktigt kär).
Jag vet att det inte går att tyda drömmar, och att det är troligtvis nåt som hänt som hjärnan förstorat undermedvetet och ville ha ut under natten. Men hur kan det fortfarande pirra i magen när jag tänker på henne, som jag aldrig träffat och inte vet vem det är?
Kan det bero på att jag nyss gjort slut med min flickvän och saknar någon?

Oftast ärdet väl detaljer som man ska ta vara på i drömtydning. Djur som närvarar, ängar närvarar, hav närvarar osv.
Citera
2007-08-05, 21:44
Medlem
Gojcins avatar
Det har hänt samma sak . Och sen saknar man personen fast man inte ens vet vem det är :P
Citera
2007-08-05, 21:50
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeHorror

Oftast ärdet väl detaljer som man ska ta vara på i drömtydning. Djur som närvarar, ängar närvarar, hav närvarar osv.
Jag träffade faktiskt några gamla klasskompisar på krogen igår, och i drömmen så gick den där tjejen i samma klass som några av mina f.d. kk's (dock inte samma jag såg). Det är den enda relationen jag kan knyta till drömmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gojcin
Det har hänt samma sak . Och sen saknar man personen fast man inte ens vet vem det är :P
Haha, word!
Citera
2007-08-06, 11:42
Medlem
euphorias avatar
Vilket sammanträffande, jag drömde också om någon tjej jag träffade i ett varuhus som jag iof känner igen men jag har aldrig samtalat med henne mer än kanske hälsat eller nåt i den stilen.

Befann mig i ett varuhus när något plötsligt börjar dåna som fan, alla springer i panik men så visar det sig att det bara är hissen som låter och den är fullproppad med folk
Citera
2007-08-06, 12:23
Medlem
Carradines avatar
Att tyda drömmar är humbug.
Citera
2007-08-06, 12:32
Medlem
Schwenkes avatar
Jag är inte riktigt säker på vad drömmar är alls.
Det enda jag kan säga är att jag respekterar drömmar och tror att de har någon form av innerbörd.

Har nämligen själv upplevt en ganska så underlig sak.
Det var för något år sedan när jag drömde n dröm och en av personerna som var med i drömmen var min mormors chef (saken är den att jag aldrig någonsin ens hört talas om honom, och det kan jag garantera) som i drömmen hette Laban*.

Nästa dag så frågade jag min mormor om hennes chef och efter en stunds konverserande så säger hon att han heter just Laban*.
Jag frågade även om jag träffat honom men fick då ett tydligt nej.

*Han heter självklart inte Laban på riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in