2016-01-28, 22:44
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Säg att du är utvandrad till skatteverket till ett land du inte ska till i själva verket.
Åk utomlands. Kom tillbaka om 10 år. Problem solved.

Edit:
Osäker för reglerna angående hur många år det är. Räknade högt med 10 år.

Ajja, råkade man citera sig själv istället. Jag har inte använt flashback på ett tag. Sorry.
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2016-01-28 kl. 22:45. Anledning: Dumhet
Citera
2016-01-28, 23:19
Medlem
18137s avatar
Dålig uppfostran. Blir fan mörkrädd av kidsen idag.
Citera
2016-01-28, 23:24
Medlem
Yavvays avatar
Lyxfällan?
Citera
2016-01-28, 23:38
Medlem
brainpools avatar
Idiotskatt.

Hoppas resan gav många bra minnen du kan tänka på, för nu är det jobba som gäller.
Citera
2016-01-29, 00:00
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligonsylt
För ungefär en månad sedan blev jag lite sur på Sverige och bestämde mig för att resa utomlands. Det som stod emellan mig och en resa till Thailand var min ekonomi...Lite senare på dagen fick jag snilleblixten att jag kunde låna pengar för en resa. I stundens hetta tog jag ett snabbt SMS lån men var omedveten om dess skyhöga effektiv ränta. Idag fick jag ett brev att det är dags att betala tillbaks och jag blev knappast glad över vad summan visade. Nu har jag en skuld på 143.000kr och vet inte vad jag ska göra...

Finns det något vis att bli av med ett SMS lån??
Ska vi kunna ge dig tips och råd så lär vi behöva lite mer info:
- Hur stora tillgångar har du, i likvider och i kapitalvaror som går att omvandla till likvider?
- Jobbar du? Hur hög är din nettolön i så fall och hur mycket kan du avvara varje månad?
- Kan du öka din månatliga inkomst? Genom jobb/extrajobb eller på annat sätt?
- Har du andra skulder? Hur stora i så fall och vad kostar de per månad?
- Har du någon/några som du kan låna av?

Och en fråga av nyfikenhet...hur stort var SMS-lånet som du tog?
Citera
2016-01-29, 00:10
Medlem
Nekro.s avatar
Hur mycket låg basbeloppet på för lånet? Jag får då och då hem brev från olika bolag som vill låna ut pengar även om jag aldrig ansökt om lån så dessa slängs givetvis direkt.

Är det inte bättre att nappa på sådana erbjudanden istället för SMS lån?
Citera
2016-01-29, 00:20
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Värdelöst trollat.

(FB) Vad täcker försäkringen??
(FB) Min pappa blev blind...

Synd att det inte är sant. Hade gärna sett såna som dig plågas av en skuld till följd av sms-lån.
Citera
2016-01-29, 00:31
Medlem
Hammlons avatar
Om du nu vagrar betala far du halla dig utomalds och se till att skatteverket inte har nagon adress pa dig. Atervand om 3 ar efter du senast fick sista paminelsen. Preskription pa konsumentlan ar 3 ar. Men om du mottager en paminelse eller du har en arbetsgivare i sverige ar det inte sarskilt svart att fa tag i dig.

Se det som nagot positivt, ak utomlands och arbeta lite, plugga - ta csn-lan. CSN samarbetar inte med kronofogden osv.

Lycka till!

Citat:
För ungefär en månad sedan blev jag lite sur på Sverige och bestämde mig för att resa utomlands. Det som stod emellan mig och en resa till Thailand var min ekonomi...Lite senare på dagen fick jag snilleblixten att jag kunde låna pengar för en resa. I stundens hetta tog jag ett snabbt SMS lån men var omedveten om dess skyhöga effektiv ränta. Idag fick jag ett brev att det är dags att betala tillbaks och jag blev knappast glad över vad summan visade. Nu har jag en skuld på 143.000kr och vet inte vad jag ska göra...

Citera
2016-01-29, 02:04
Bannlyst
fanns det inte en liknande tråd för några dagar sen, o nej du är inte skyldig 143000
Citera
2016-01-29, 02:50
Medlem
MaxDLs avatar
Köp ny identitet?
Citera
2016-01-29, 05:51
Medlem
Citat:

Att det idag i sverige finns vuxna människor som inte vet att sms lånen har skyhöga räntor är mer skrämmande än att folk faktiskt tar dom.
Ja du får väl ringa, mejla dom om en avbetalningsplan, kanske få räntan sänkt eller nåt. Dom är inte omöjliga.
Citera
2016-01-29, 08:23
Medlem
johanjosefssons avatar
Bosätt dig i ett annat land, kasta leget och skit i att betala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in