2016-01-28, 15:10
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trudj
Någon här som har erfarenhet från Credway eller liknande företag? Hade tänkt låna 1000kr, och jag kommer vara utomlands nu fr.o.m. söndag till i början av mars, och kommer därför inte kunna betala första återbetalningen som ska vara någon gång i februari.

Ringde till dom och snackade, men dom sa att dom inte kunde skjuta upp första avbetalningen, och dom sa att det kommer komma påminnelseavgift + möjligtvis inkasso kan komma, men luriga som dom är kunde dom inte säga rakt av hur mkt extra det kommer komma ifall jag då missar första avbetalningen. Någon annan som har varit i liknande sits?

Info och råd välkomnas varmt!

Har de inte internet dit du ska? Avbetalning på 1000kr. Låt bli om du kan.
Citera
2016-01-28, 22:09
Bannlyst
Nu sitter man i skiten...

För ungefär en månad sedan blev jag lite sur på Sverige och bestämde mig för att resa utomlands. Det som stod emellan mig och en resa till Thailand var min ekonomi...Lite senare på dagen fick jag snilleblixten att jag kunde låna pengar för en resa. I stundens hetta tog jag ett snabbt SMS lån men var omedveten om dess skyhöga effektiv ränta. Idag fick jag ett brev att det är dags att betala tillbaks och jag blev knappast glad över vad summan visade. Nu har jag en skuld på 143.000kr och vet inte vad jag ska göra...

Finns det något vis att bli av med ett SMS lån??
Citera
2016-01-28, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ligonsylt
För ungefär en månad sedan blev jag lite sur på Sverige och bestämde mig för att resa utomlands. Det som stod emellan mig och en resa till Thailand var min ekonomi...Lite senare på dagen fick jag snilleblixten att jag kunde låna pengar för en resa. I stundens hetta tog jag ett snabbt SMS lån men var omedveten om dess skyhöga effektiv ränta. Idag fick jag ett brev att det är dags att betala tillbaks och jag blev knappast glad över vad summan visade. Nu har jag en skuld på 143.000kr och vet inte vad jag ska göra...

Ja det finns det, betala!!!!
Hur kunde du låna så mycket med smslån? ??
Citera
2016-01-28, 22:15
Medlem
Citat:
Absolut. Man betalar tillbaka skulden.
Citera
2016-01-28, 22:19
Medlem
Obscuritys avatar
Att man inte har respekt för pengar...

Kontakta bolaget och försök komma överens om en betalningsplan?

Alternativt stå ditt kast.
Citera
2016-01-28, 22:19
Medlem
Citat:

Men resan var bra?
Citera
2016-01-28, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
Ja det finns det, betala!!!!
Hur kunde du låna så mycket med smslån? ??
Aktiv ränta på typ 9300%
Citera
2016-01-28, 22:24
Medlem
degtobbes avatar
låter som ett riktigt pajasmove, sluta tjafsa och betala
Citera
2016-01-28, 22:24
Bannlyst
Sök upp en mycket lustig Håkan Larsson, han har stenkoll hur man tar sig ur såna knipor.
Citera
2016-01-28, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingmarre
Sök upp en mycket lustig Håkan Larsson, han har stenkoll hur man tar sig ur såna knipor.
Vart bor han då?
Citera
2016-01-28, 22:32
Medlem
ozznujens avatar
Vad var det egentliga lånebeloppet?
Citera
2016-01-28, 22:44
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Säg att du är utvandrad till skatteverket till ett land du inte ska till i själva verket.
Åk utomlands. Kom tillbaka om 10 år. Problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in