2010-10-21, 17:25
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derivative
Har letat överallt på nätet. Hittar inget. Behöver alltså ett lån på 100 spänn och jag är 18 år. Har inga pengar kvar på mobilen vilket kan krångla till det dock.

Ditt Google måste funka annorlunda än mitt. Första resultatet på "smslån" erbjuder utlåning genom nätet.
Citera
2010-10-21, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alvaro
Säg bara åt dom som ska ha pengarna att dom får det nästa vecka istället? Brukar inte va några som helst problem att ringa till tex telia och be dom flytta datumet några dagar tex.

Skulle gissa på att han behöver kontanter till mat etc. I annat fall så kan TS naturligtvis försöka flytta fram eventuellt förfallodatum, precis som du säger så är de flesta faktiskt ganska medgörliga.

www.folkia.se - Folika, det svenska folkhemmets räddare i nöden och tillskottet åt landets välfärd.

Folkias effektiva räntor, exempel på 1k och 2k

Lånebelopp Effektiv ränta
1 000 kr 1872 %
2 000 kr 444 %

Helt otroligt alltså
Senast redigerad av stockbroker 2010-10-21 kl. 18:30.
Citera
2010-10-22, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Ditt Google måste funka annorlunda än mitt. Första resultatet på "smslån" erbjuder utlåning genom nätet.

Har du länk?
Citera
2010-10-22, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Skulle gissa på att han behöver kontanter till mat etc. I annat fall så kan TS naturligtvis försöka flytta fram eventuellt förfallodatum, precis som du säger så är de flesta faktiskt ganska medgörliga.

www.folkia.se - Folika, det svenska folkhemmets räddare i nöden och tillskottet åt landets välfärd.

1 000 kr 1872 %
2 000 kr 444 %

Helt otroligt alltså
Gogogo!

Om någon vill låna 1000 kr av mig och betala tillbaka 18000 så kunde de väl göra det av mig!?!

Än bättre 100.000 o betala tillbaka 1.8 miljoner, osv
Citera
2010-10-22, 16:54
Medlem
Lånade 500kr från Pengos som jag tänkte betala tillbaka på måndag. (Behöver snabba cash under helgen).

Lånet blev beviljat och min bank är Swedbank. Det står att om man ansöker mellan 10-18 på en vardag så förs pengarna över direkt.

Men jag har inte fått några pengar? Ansökte för en timme sedan och det stod "Pengarna skickas till ditt konto, kontonummer blablabla" och allt stämmer.

Vad kan vara fel? Börjar bli orolig. Måste verkligen ha dom idag.

För ett år sedan lånade jag 1000kr av Folkia och fick pengarna på nån sekund bara!
Senast redigerad av _blackened_ 2010-10-22 kl. 16:56.
Citera
2010-10-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Lånade 500kr från Pengos som jag tänkte betala tillbaka på måndag. (Behöver snabba cash under helgen).

Lånet blev beviljat och min bank är Swedbank. Det står att om man ansöker mellan 10-18 på en vardag så förs pengarna över direkt.

Men jag har inte fått några pengar? Ansökte för en timme sedan och det stod "Pengarna skickas till ditt konto, kontonummer blablabla" och allt stämmer.

För ett år sedan lånade jag 1000kr av Folkia och fick pengarna på nån sekund bara!

har för mig jag läst på nätet att swedbank fördröjer urbetalning till dagen efter"jag kan ha fel" men om så är fallet så får du ju pengarna på måndag.
Citera
2010-10-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriscenter
har för mig jag läst på nätet att swedbank fördröjer urbetalning till dagen efter"jag kan ha fel" men om så är fallet så får du ju pengarna på måndag.

Helvetes jävlar vad sne jag blir då isåfall

Hade ju Swedbank för ett år sen också och då fick jag dom på en gång?
Citera
2010-10-23, 04:55
Medlem
Muffincakes avatar
Citat:
Helvetes jävlar vad sne jag blir då isåfall

Hade ju Swedbank för ett år sen också och då fick jag dom på en gång?

Hur gick det ?
Citera
2010-10-23, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
1 000 kr 1872 %
2 000 kr 444 %
Helt otroligt alltså
När jag lade mig innan så slog det där och kortkrediter mig. Nämligen att folk som handlar på kortkredit tamefan inte är så jävla dumma relativt de som tar sms-/kortsiktiga lån

Om man skall välja var man vill ligga back 1000 kr liksom

Rätt skönt för de som failar att ha ett konstant "lånmedgivande" så att säga på kortet även om villkoren är kass mot ett bra lån.
Citat:
Typ någon som det här snillet. Hade han haft kortkredit hade det ju blivit bra mycket billigare.
Citat:
Sämst, antar att de menar att de gör överföringen omedelbart, men sedan kanske det kan ta lite tid om de inte hänger på samma bank? Det där får någon annan förklara. Rätt fail att det blev så om det var så kort tid. Skulle fan ringa o klaga och säga att de var otydliga och att det är skitsamma om du ändå inte fick pengarna i tid tills när du behövde dem.

Förvånar mig hur lättvindigt folk tar sådana där lån dock.

Det kostar ju liksom, vad skulle du få betala tillbaka på måndag? Hur bra blir din ekonomi av sådant där på sikt? Vad behövde du pengarna till?
Senast redigerad av aliquis 2010-10-23 kl. 05:46.
Citera
2010-10-23, 15:35
Medlem
Ireqoms avatar
SMS-lån! Akut hjälp!

Tjena, vi sitter här tre extremt pizzahungriga och återställarsugna män utan en krona på banken nu i slutet av månaden. Vi tänkte ta ett sms-lån från https://www.nanokredit.se/ på 1500 kronor, det står att man skall betala tillbaka 1750 kronor efter 16 dagar, det är ju inte så farligt, lätt värt dessa 250 extra man betalar. Min fråga är om det verkligen är ALLT man betalar tillbaka, och att det inte finns några dolda avgifter? Skål!
Citera
2010-10-23, 15:37
Medlem
Tazquas avatar
Vad jag har förstått av vänner som tagit sms-lån har det inte tillkommit några dolda avgifter. Vet ej om det gäller Nanokredit dock. Men tror det ska funka som ni vill.
Citera
2010-10-23, 15:39
Bannlyst
avbryt!!

gå till eran lokala pizzeria och fråga om ni kan betala om några dagar istället! pizzabagare brukar vara shyssta killar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in