Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Men det är ju helt irrelevant, finns säkerligen de i demonstrationerna som har våta drömmar om samma sak, de är alltså poliser då?...
Ja det är ju därför man demonstrerar.
Man vill ha till ändringar!
Tror vi pratar om olika saker här
Jag nämnde att jag borde startat en ny tråd men det handlar ju till hälften om Venezuela.
Om du går tillbaks i tråden finns det många till höger(fel att kalla borgare?) som kallar den folkvalde Chavez för en diktator.
Anledning är obekväma lagar som slår mot kapitalisten(borgarn högern etc.)
Citat:
Nu vet jag inte vilken lag du pratar om eller varför det är relevant i denna
diskussion.
Polisen har inte rätt att "ta oskyldiga".
En ny polislag som ger polisen rätt att frihetsberöva oskyldiga jo.
Citat:
Snarare är lagarna skrivna för att vänstern förstör den demokratiska processen. Vad kan ni inte säga i talarstolen? Varför behöver ni tala med gatstenar? Ni skjuter ju er själva i foten.
Nog för att JAG inte bryr mig om nån kastar gatsten men att säga att vänstern talar med gatsten är en total lögn.
Högern är snabb att dra alla över en kant.
En bra taktik verkar det som.
Citat:
Jag vet inte vem du anser är "borgarna" men räkna inte med mig där, Chavez kan ju inte egentligen kallas diktator även om han är på god väg och säkerligen vill dit. Skillnaden är hur Chavez utövar sin makt, med våld, hot om våld, korruption och omskrivna lagar som är skräddarsydda för honom och hans parti. Han har fortfarande stöd för att han likt Thaksin Shinawatra köper sina röster från den fattiga befolkningen.
Precis som det borgerliga danmark gör när demonstranter kommer och protesterar.
Fixar fram lagar som möjliggör ett massgripande av oskyldiga med våld och hot om våld.
Med din logik är alltså danmark på väg till ett diktatoriskt samhälle.
Citat:
Uppenbarligen anser en majoritet av sveriges befolkning inte bara att lagarna är bra utan även att du har fel.
Senaste undersökningen jag läste så ledde vänsterblocket överlägset 50% mot 44% om jag inte minns fel.
Så någon majoritet är det inte längre att tala om.
Ändå hycklar man om att kalla det demokrati.
Det är ovesäntligt och jag har ingen lust att försvara den parlametariska vänstern då den spelar ett spel (dom aldrig kan vinna) kallad parlametarism som jag ej stödjer.
Hursomhelt så menade jag DANSKA lagar.
Jag har lämnat det du talade om innan bakom mig och önskar inte diskutera det längre.