• 5
  • 6
2007-08-28, 10:17
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Det var ju inte planerat. Hade det varit planerat att bryta Gonzagas näsa med skallen mitt i en nedtagning så skulle jag ge all cred till Randy. Även om det hade varit fusk. Randys nedtagning var snygg Gonzaga tog sig upp blixtsnabbt. Randy kunde inte styra matchen på något sätt. Man kunde ju önskat lite mer hjärta av Gonzaga även om han hade bruten näsa och inte kunde andas. Kan tänka mig att tex Forest hade fortsatt som ingenting i det läget.
.
Självklart var det inte planerat att bryta näsbenet i nedtagningen, men va fan, tror du Silva planerade bryta kranen på Franklin i deras senaste match ?
Nä, just det, Silva planerade att vinna matchen. Precis som Randy !!!
Sen håller jag med om att Forrest har betydligt större hjärta än Gonzaga.

Shit happens i en del matcher som bidrar till att någon förlorar.....någon vinner, så är det bara.
Du håller tydligen på Gonzaga, och hade Gonzaga brutit näsan på Randy ( och Randy förlorat ) hade du garanterat resonerat annorlunda.
Citera
2007-08-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Självklart var det inte planerat att bryta näsbenet i nedtagningen, men va fan, tror du Silva planerade bryta kranen på Franklin i deras senaste match ?

Shit happens i en del matcher som bidrar till att någon förlorar.....någon vinner, så är det bara.
Du håller tydligen på Gonzaga, och hade Gonzaga brutit näsan på Randy ( och Randy förlorat ) hade du garanterat resonerat annorlunda.

Jag är rätt trött på Randyhypen och kanske därför jag stör mig så mycket på era argument. Om man knäar av näsan på någon så är det en sak men när man i ett fall knäcker någons näsa omedvetet så kan det väl vara intressant att diskutera hur det hade slutat annars?

Visst Randy fightas smart och ganska tråkigt....
Citera
2007-08-28, 11:46
Medlem
tdlefnierreguss avatar
På marken så tror jag gonzaga får det ganska svårt mot någon som kan hålla ner honom. Han är ju stor och rätt snabb för sin storlek stående och jag kan förstå att många kan bli knockade av hans jävla träd till ben. Men nu när han börjar bli känd och fighters lär sig vad man ska undvika så blir det nog svårare fighter för honom. Han verkar inte helt odödlig heller när han fick ett slag av randy i början, vacklade ganska rejält..
Citera
2007-08-28, 12:54
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G

Klart som fan det var planerat att bryta Franklins nära. Vad tror du egentligen? Tror du han enbart försökte ta poäng genom att markera knän i ansiktet som i nån lätt kontakt fight. De va det dummaste jag hört.

Citat:

Ja det stämmer delvis. Jag tyckte Gonzaga såg bra ut och det var synd att han skadade sig på det sättet. Hade Randy brutit näsan på samma sätt direkt i början så hade jag klagat även då. Man vill ju se en rättvis match.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
På marken så tror jag gonzaga får det ganska svårt mot någon som kan hålla ner honom. Han är ju stor och rätt snabb för sin storlek stående och jag kan förstå att många kan bli knockade av hans jävla träd till ben. Men nu när han börjar bli känd och fighters lär sig vad man ska undvika så blir det nog svårare fighter för honom. Han verkar inte helt odödlig heller när han fick ett slag av randy i början, vacklade ganska rejält..

Om du såg fighten mot Randy så tog han sig upp helt utan problem. Tror dom flesta kommer få det jävligt svårt att kontrollera honom på marken.
Citera
2007-08-28, 15:55
Medlem
Tangorabatts avatar
Here are all the UFC 74 payouts:
Randy Couture — $250,000
Gabriel Gonzaga — $45,000
Randy Couture defeated Gabriel Gonzaga via technical knockout(strikes) in round three
Georges St. Pierre — $140,000 ($70,000 to show, $70,000 to win)
Josh Koscheck — $10,000
Georges St. Pierre defeated Josh Koscheck via unanimous decision
Roger Huerta — $34,000 ($17,000 to show, $17,000 to win)
Alberto Crane — $4,000
Roger Huerta defeated Alberto Crane via technical knockout (strikes) in round three
Joe Stevenson — $32,000 ($16,000 to show, $16,000 to win)
Kurt Pellegrino — $8,000
Joe Stevenson defeated Kurt Pellegrino via unanimous decision
Patrick Cote — $24,000 ($12,000 to show, $12,000 to win)
Kendall Grove — $12,000
Patrick Cote defeated Kendall Grove via technical knockout (strikes) in round one
Renato “Babalu” Sobral — $50,000* ($25,000 to show, $25,000 to win)
David Heath — $6,000
Renato “Babalu” Sobral defeated David Heath via submission (anaconda choke) in round two
Frank Mir — $66,000 ($36,000 to show, $30,000 to win)
Antoni Hardonk — $8,000
Frank Mir defeated Antoni Hardonk via submission (kimura) in round one
Thales Leites — $18,000 ($9,000 to show, $9,000 to win)
Ryan Jensen — $4,000
Thales Leites defeated Ryan Jensen via submission (armbar) in round one
Clay Guida — $14,000 ($7,000 to show, $7,000 to win)
Marcus Aurelio — $30,000
Clay Guida defeated Marcus Aurelio via split decision
Citera
2007-08-29, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Angående Babalu :

“I just thought that I needed to teach him respect after he showed me so much disrespect,” said Sobral, who engaged in a heated weigh-in staredown with Heath on Friday and claimed the Oklahoma native had previously shouted an obscenity at him. “I think that you can be fearless and tough and still maintain sportsmanship. He needed to be taught a lesson.”

http://www.ufc.com/index.cfm?fa=news.detail&gid=7428

Någon som vet var man kan se matcherna som inte var med på ppv'n?

Det bekräftar ju bara vilken sopa det där är. Man kan ladda ner prelim-matcherna från valfri mma-hub eller tracker.
Citera
2025-01-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Here are all the UFC 74 payouts:
Randy Couture — $250,000
Gabriel Gonzaga — $45,000
Randy Couture defeated Gabriel Gonzaga via technical knockout(strikes) in round three
Georges St. Pierre — $140,000 ($70,000 to show, $70,000 to win)
Josh Koscheck — $10,000
Georges St. Pierre defeated Josh Koscheck via unanimous decision
Roger Huerta — $34,000 ($17,000 to show, $17,000 to win)
Alberto Crane — $4,000
Roger Huerta defeated Alberto Crane via technical knockout (strikes) in round three
Joe Stevenson — $32,000 ($16,000 to show, $16,000 to win)
Kurt Pellegrino — $8,000
Joe Stevenson defeated Kurt Pellegrino via unanimous decision
Patrick Cote — $24,000 ($12,000 to show, $12,000 to win)
Kendall Grove — $12,000
Patrick Cote defeated Kendall Grove via technical knockout (strikes) in round one
Renato “Babalu” Sobral — $50,000* ($25,000 to show, $25,000 to win)
David Heath — $6,000
Renato “Babalu” Sobral defeated David Heath via submission (anaconda choke) in round two
Frank Mir — $66,000 ($36,000 to show, $30,000 to win)
Antoni Hardonk — $8,000
Frank Mir defeated Antoni Hardonk via submission (kimura) in round one
Thales Leites — $18,000 ($9,000 to show, $9,000 to win)
Ryan Jensen — $4,000
Thales Leites defeated Ryan Jensen via submission (armbar) in round one
Clay Guida — $14,000 ($7,000 to show, $7,000 to win)
Marcus Aurelio — $30,000
Clay Guida defeated Marcus Aurelio via split decision

45 000 usd för att få en titelmatch 2007 var skit med tanke på att Renato fick säkert 500 000 $ mot Islam Makhachev.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in