2004-02-11, 14:47
Medlem
Miricks avatar
Kpte (ja, kpte!) Morrowind samt de tv expansionerna fr ett litet tag sen, och har fan inte kunnat slita mig sen dess. Undrar om det r nn annan som fortfarande lirar?
Jag har spelat en thief, en barbarian och en magiker hittills, men jag tror jag behver tips p vad mer man kan testa som kan vara kul? Tnkte mig kanske en Khajit (sp?) Spearman eller nt, det verkar skoj.

Och sen undrar jag: har sett en massa hints verallt om att det kan bryta ut krig, etc (t.ex. i Vivec's "tronrum" vid templet i staden Vivec samt diverse mnniskor). r det nn som har spelat igenom det o kan ge mig lite ljus ver det hela, utan att avslja fr mkt?
Citera
2004-02-11, 16:26
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Jag hade jvla kul med Morrowind i brjan, men jag gjorde tabben att skapa en bergubbe som ddade allt och tog uppdrag frn alla fraktioner. Det roligaste r nog om man vljer en ras + en fraktion, sedan en annan ras och en annan fraktion. D varar nog spelet lngre.
En rolig grej jag testade var hur lngt jag kunde hoppa. Kommer inte ihg exakt hur, men jag anvnde scrolls och ringar som gjorde att jag hoppade lngre, samtidigt som jag anvnde det dr som man fr av trollkarlen som kommer flygande genom himlen i brjan av spelet. Fy fan... Stod man p en hjd nr man hoppade kunde man hoppa ver halva kartan.
Vad tycker du om expansionerna? Jag brydde mig aldrig om att skaffa dem eftersom min gubbe var fr bra, men jag orkade inte skaffa en ny gubbe eftersom jag redan klarat alla uppdrag med den andre.
Citera
2004-02-11, 17:46
Medlem
Miricks avatar
Haha, jag tror att jag gr det problemet ox, det dr med fler faktioner. :P
Men jag tycker att expansionerna r rtt skna.. Tribunal r egentligen bara en gigantisk stad, och Bloodmoon r en frusen , dr det bor en massa Nords och vargar.

Ska frska starta en till, nt ovanligt.. Eftersom det gr att gra nstan allt i det spelet fr man vl testa det.
Citera
2004-02-11, 18:50
Medlem
Heinekens avatar
jag hade nog fortfarande lirat det om jag inte hade rkat klanta till det, min gubbe blev bra, fr mnga viktiga personer ddades, hade frstrt mnga uppdrag tidigt i spelet. Sen var det en del skumma buggar ocks, hade kommit rtt lngt i Tribunal, men sen frsvann mina stats sjag fick brja om dr och snt skit som gr att man trttnar.. spelet frsvann nr jag av misstag formaterade en disk.
Citera
2004-02-11, 22:02
Medlem
Miricks avatar
Ahh, vet precis vad du menar. Det dr har hnt mig alltfr ofta i RPG spel. Det r drfr jag mest spelar FPS och RTS. Morrowind r det frsta RPG spel jag spelat sen Baldur's Gate, och det spelade jag i knappt tre dagar, heh.
Citera
2004-02-12, 00:26
Medlem
MyZt|pettsons avatar
S klart man lirar Morrowind
Det bsta spel som gjorts!!!
ger ltt alla andra RPGn!
Kul att gra sina egna plugins ox, det hjer verkligen livslngden
Vore iofs kul med multiplay
Citera
2004-02-12, 13:55
Medlem
Miricks avatar
Ja, det med multi sger alla, jag med.
Jag tankade en MASSA plugins igr som jag tnkte testa ikvll, som du sa det lr ka p livslngden. Trist bara att s mnga r superpower plugins. :/

Men men, hittade ett par st ar som plugins, kan vara kul.
Citera
2004-02-12, 22:50
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirick
Ja, det med multi sger alla, jag med.
Jag tankade en MASSA plugins igr som jag tnkte testa ikvll, som du sa det lr ka p livslngden. Trist bara att s mnga r superpower plugins. :/

Men men, hittade ett par st ar som plugins, kan vara kul.

Du mste prova Britannia Mod!!
Gr om hela vrlden till Britannia (Ultima-vrlden)!
Inte helt komplett, men iaf
Citera
2004-02-13, 12:50
Medlem
Miricks avatar
Haha, sweet, fr testa det.
Citera
2007-08-17, 12:43
Medlem
Morrowind

Har just brjat spela The Elders Scrolls 3, Morrowind. Men spelet r ju s j-a stort. Allt man vljer och gr pverkar ju utgngen vad jag frstr. Man ska tydligen inte sl ihl en viss karaktr om man vill undvika problem (har glmt vem). Ngon som kan lotsa en nybrjare att starta ngorlunda rtt?
Citera
2007-08-17, 12:51
Medlem
pjalles avatar
Aja, spelet blir ju inte roligt om du fr massa hjlp.

Lista ut saker och ting sjlv, precis som vi andra gjorde!

Edit: karaktrerna du inte ska sl ihjl r dom i Main Quest.
Citera
2007-08-17, 12:55
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trym
Har just brjat spela The Elders Scrolls 3, Morrowind. Men spelet r ju s j-a stort. Allt man vljer och gr pverkar ju utgngen vad jag frstr. Man ska tydligen inte sl ihl en viss karaktr om man vill undvika problem (har glmt vem). Ngon som kan lotsa en nybrjare att starta ngorlunda rtt?

Vad exakt vill Du veta?

Se till att spara ofta, ifall Du skulle sl ihjl en "maincharacter".
Gr Du det s kommer det att st typ: "With this character's death..blabla, restore a saved game".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in