Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-17, 16:37
  #1
Bannlyst
Jag läste precis under "Tyck till" i Expressen följande inlägg:

Till realist: Vad menar du att Flashback har anpassat sig? Menar du dom nya hårda reglerna på rasistforumet så vet jag vad du menar. Inte att jag tycker synd om rasisterna men jag tycker det är trist när forum tappar sina medlemmar. Jag har ofta tittat på diskutionerna där förut och dom var intressanta.

http://www.expressen.se/kultur/1.801...a-hundbilderna

Inlägg: 17 aug 16:27

Jag vet inte vilket inlägg denne person replikerar på - antagligen något som kom tidigare och det var rätt mycket att plöja igenom.

"Rasistforum" var inte så angenäm beskrivning, kanske, men det var intressant att se hur någon/några utifrån resonerar. Har omrörningen i grytan nått utanför FB´s väggar nu tro..?
Citera
2007-08-17, 16:40
  #2
Medlem
ChristianXs avatar
FB -> FiM

/Mod
Citera
2007-08-17, 16:41
  #3
Bannlyst
Det finns flera rasister på FB speciellt i kategorin "I&I" men dom flesta andra "vanliga" medlemmar är inte rasister här på FB.
Citera
2007-08-17, 16:54
  #4
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Det finns flera rasister på FB speciellt i kategorin "I&I" men dom flesta andra "vanliga" medlemmar är inte rasister här på FB.

Antalet rasister på I&I är marginella. De allra flesta är vanliga svenssons som har åsikter om det sjunkande skeppet vars navigatörer har använt den politiskt korrekta kartan.

Men det har varit så länge nu i Sverige - minsta lilla uppriktighet när man framlägger sin syn på invandringskatastrofen så får man finna sig i att kallas för rasist.
Citera
2007-08-17, 16:58
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Antalet rasister på I&I är marginella. De allra flesta är vanliga svenssons som har åsikter om det sjunkande skeppet vars navigatörer har använt den politiskt korrekta kartan.

Nja, jag har ju fått ett par PM av vissa från I & I och dom erkänner rakt av att dom är rasister själva

Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Men det har varit så länge nu i Sverige - minsta lilla uppriktighet när man framlägger sin syn på invandringskatastrofen så får man finna sig i att kallas för rasist.

Jo, men svenskar emellan så är det inte alltid lätt att veta att någon hatar invandrare så mycket för personen är ju snäll mot dig och visar sig trevlig.

Men på insidan så har alla rasister ett stort hat för etniska personer, baserat helt utav hudfärgen.
Citera
2007-08-17, 17:13
  #6
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Nja, jag har ju fått ett par PM av vissa från I & I och dom erkänner rakt av att dom är rasister själva

Kanske är det dom som är mest benägna att skicka arga PM...?

Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Jo, men svenskar emellan så är det inte alltid lätt att veta att någon hatar invandrare så mycket för personen är ju snäll mot dig och visar sig trevlig.

Men på insidan så har alla rasister ett stort hat för etniska personer, baserat helt utav hudfärgen.

Hatar invandrare? Nej, det tror jag inte heller att majoriteten av de kritiska gör. Man kan hata företeelser som tillåts förekomma på grund av flathet och rädsla. Man kan hata individer på grund av det dom gjort. Men hatar man någon enbart på grund av hudfärgen så har man missat poängen.
Citera
2007-08-17, 17:23
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Hatar invandrare? Nej, det tror jag inte heller att majoriteten av de kritiska gör.

Låt säga ett 5-10 stycken jag kommit i kontakt med från I & I, dessa hatar invandrare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Edit: Om jag får nämna namn så kan jag lätt göra det, och bevis dessutom
Citera
2007-08-17, 17:25
  #8
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Låt säga ett 5-10 stycken jag kommit i kontakt med från I & I, dessa hatar invandrare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Det är inte speciellt många om du tänker på vilken del av forumet det är...
Citera
2007-08-17, 17:26
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är inte speciellt många om du tänker på vilken del av forumet det är...

Kanske inte, men det finns ett par, dessutom är vissa av dom veteraner.
Citera
2007-08-17, 17:28
  #10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Kanske inte, men det finns ett par, dessutom är vissa av dom veteraner.

Det spelar egentligen ingen roll om de är gamla eller nya medlemmar. Det kommer alltid finnas de som har extrema åsikter åt det ena eller andra hållet. Kika in i "UFO-delen" så kommer du att hitta riktiga godbitar...
Citera
2007-08-17, 17:30
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Låt säga ett 5-10 stycken jag kommit i kontakt med från I & I, dessa hatar invandrare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hat

Edit: Om jag får nämna namn så kan jag lätt göra det, och bevis dessutom

Vad jag vet har du inte varit särskilt aktiv på I&I - underligt att du i så fall har blivit så ansatt.... Det är inte så att du själv varit provokativ och i och med det fått igen med samma mynt?
Citera
2007-08-17, 17:32
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opium25
Det finns flera rasister på FB speciellt i kategorin "I&I"
Jaså? Vilka är dessa rasister, om man får fråga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in