Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-26, 09:31
Medlem
boo!s avatar
Aftonbladet har idag en typisk sensationsnyhet om bullet proof baby http://www.aftonbladet.se/nyheter/article633782.ab.

Detta skall vara ett fretag som tillverkar skottskra prylar fr sm bajsmaskiner och har d en vldigt "hemsk" film fr att demonstrera den skottskra barnvagnen.

http://youtube.com/watch?v=0qWaWfb7JaM

Filmen finns ocks p fretagets hemsida http://bulletproofbaby.net/

ter igen gr sensationsnyhet fre ordentlig research. Fretaget Bullet proof baby existerar inte. Alla produkter r "Out of stock" och gr sledes inte att kpa.
En liten reklambanner p sidan refererar till en hollywood film som heter "Shoot 'em up". Lngst ner p sidan terfinns texten "All rights reserved Shoot Em Up Holdings Copyright 2007"

Att inte frst att detta r en s kallad "viral" kampanj r mest bara pinsamt..

Med fler och fler stavfel och svengelska i tidningarna s behver vi fler "nyheter" som denna!!
Citera
2007-08-26, 09:52
Medlem
Lckerols avatar
Hahaha
Magnus Sundholm verkar inte vara den skarpaste kniven i journalistldan. Om man inte ser att den filmen r fake s...

Ska bli kul och se hur lnge "nyheten" fr toppa Aftonbladet ntsida...
Citera
2007-08-26, 10:00
Medlem
Grim_Reapers avatar
Skickade nyss ett mail till Magnus och tnkte precis starta en egen trd hr men you beat me to it. Ska bli intressant att se vad han svarar.
Citera
2007-08-26, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läckerol
Hahaha
Magnus Sundholm verkar inte vara den skarpaste kniven i journalistldan. Om man inte ser att den filmen r fake s...

Ska bli kul och se hur lnge "nyheten" fr toppa Aftonbladet ntsida...

Tjejen r ju helt kass p att skjuta, minst hlften av "skotten" borde suttit i cementvggen bakom vagnen men dr ser man inte ett kulmrke. Journalister p kvllsblaskorna mste vara totalt korkade....
Citera
2007-08-26, 10:09
Medlem
illums avatar
Min frsta reaktion var att om den eldgivningen r riktig s heter jag Dolly Parton. Helautomatiska axelvapen uppfr sig inte s.
Citera
2007-08-26, 10:34
Medlem
h, nu har dom tagit bort den. Jag hann dock ta screenshot p den artikeln.
Citera
2007-08-26, 10:40
Medlem
LokoJoes avatar
Lgg upp den ! eller som Bo Holmstrm skulle sga: "Lgg ut, lgg ut!"
Citera
2007-08-26, 10:44
Medlem
illums avatar
Japp, hr ska det bevaras fr eftervrlden...

Hr skjuter hon - p sin baby

Citat:
Priset p 5000 kronor verkar dock inte avskrcka...
Bara det var en kul grej. En vanlig barnvagn gr utan problem p en 8000 kronor. Ska det dessutom p speciella legeringar eller kevlarskynken och keramiska plattor s kan vi kanske snarare smaka p siffran 25000 kronor eller upp.
Citera
2007-08-26, 10:49
Medlem
Dessutom r det ju vldigt troligt att man str och skjuter med en betongvgg precis bakom. Varfr hller hon i magasinet, frresten?
Citera
2007-08-26, 10:52
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Dessutom r det ju vldigt troligt att man str och skjuter med en betongvgg precis bakom. Varfr hller hon i magasinet, frresten?
Jag strde mig ocks p det, och p detaljen att den som lmnar ver vapnet gr mantelrrelse (Live weapon, hoho, here, catch!) innan han lmnar ver vapnet. Bara det r vrt en kftsmll.

Just verlmningen r kanske ingen indikator p att det var en bluff, men det r ytterligare en varningsklocka som man kanske inte lyssnar p om man bara r p jakt efter dagens "nu ska vi frfasa oss ver jnkarna".
Citera
2007-08-26, 10:53
Medlem
Hehe...jag skicka ett med

Jag gjorde en whois direkt nr jag sg det. Youtubejournalistik r ju fan skrmmande. Tnk s mnga Nisse Nissar som kommer tro detta r sant.
Citera
2007-08-26, 10:57
Medlem
Haha, lste den nyss. Mycket underhllande. Pajasjournalisten kan knappt ha kollat p sidan.

"Toddlers 5 mega volt taser"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in