Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-05, 16:31
  #1
Medlem
Vad vet vi om henne mer än att hon ska bli ny handelsminister, är gift med David Batra och att hon anser att stockholmare är intelligentare än landsortsbor.
Citera
2007-09-05, 16:58
  #2
Medlem
medelklassmans avatar
Bor i trakterna av Danvikstull.
Ser att vara längre än komikern och maken D Batra

Lite risig hy, ett underbett som heter duga och ett slaffsigt färgjobb i håret
- något slags svart och gothinspirerat elände - när vi möttes sist.
Ett big no-no om man aspirerar på att vara en riktigt kvalitetskvinna
och en besvikelse för medelklassmannen - en fiiin flicka och kälkborgarflicka borde veta bättre.

Men glad, social, luktar gott och en liten busglimt i ögonen - i vart fall i de moderatsammanhang som medelklassmannen stött på henne.
Det infama uttalandet om intelligenskvoten för Stockholmare vs landsortsbor
var ju ett skämt inför hennes personvalskampanj som glatt förvanskades av vänstermurvlar och magsura lantgrepar.
Där kan man säga att hon blev av med sin politiska oskuld.
Citera
2007-09-05, 17:09
  #3
Avstängd
M.I.As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
he-he

On Topic
Jag tror och hoppas att Anna blir en alldeles förträfflig handelsminister.

Vad har hon för utbildning samt bakgrund? Erfarenheter?
Eller fick Reinfelt panik?
Citera
2007-09-05, 18:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
Vad har hon för utbildning samt bakgrund? Erfarenheter?
Eller fick Reinfelt panik?
Hon har tydligen läst vid handelshögskolan och är civilekonom.
Hon har dessutom varit landstingsledamot, kommunpolitiker, kårordförande, svensk mästare i retorik och jobbat hos statsminister Bildt och de två första moderata gruppledarna i Europaparlamentet.

http://www.annakinbergbatra.se/index.asp?func=2
Citera
2007-09-05, 18:37
  #5
Avstängd
M.I.As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Hon har tydligen läst vid handelshögskolan och är civilekonom.
Hon har dessutom varit landstingsledamot, kommunpolitiker, kårordförande, svensk mästare i retorik och jobbat hos statsminister Bildt och de två första moderata gruppledarna i Europaparlamentet.

http://www.annakinbergbatra.se/index.asp?func=2

Då hoppas jag verkligen att hon kommer att växa med uppgiften, inte minst för sveriges skull.
Citera
2007-09-05, 19:50
  #6
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Det infama uttalandet om intelligenskvoten för Stockholmare vs landsortsbor
var ju ett skämt inför hennes personvalskampanj som glatt förvanskades av vänstermurvlar och magsura lantgrepar.

Var det verkligen ett skämt?

Jag minns intervjun hur väl som helst och hur journalisten invände med ett "men vänta..vad sa du nu? Menar du verkligen det?" och gav henne en jättechans att backa och snygga till grodan hon just kläckt ur sig. Hon nappade inte på det utan klämde i med ett glatt "Jajamän!"

När det hela sedan gick ut i media gjordes verkligen inte heller någon snygg räddning av historien utan hon framstod återigen som en totalbimbo utan koll.

En bekant som kommit i kontakt med henne på senare tid fick givetvis frågan om käften hennes ofta glappar iväg utom kontroll? svaret lät inte vänta på sig "Jajamän!"

Om det nu var ett skämt har hon talanger som hör hemma på dramaten snarare än i politiken.

anser ödmjukt eder Opel
Citera
2007-09-05, 20:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Bortsett från det egendomliga valet av make så ligger hon på plus än så länge.

"Correctamundo!"

Hade nöjet (kom jag på efter ett tag) att jobba i hennes närhet innan riksdagsperioden & hon gick från klarhet till klarhet. Hon är slipad, trevlig, kreativ och har hjärta och humor. Gjorde något slags ansats att rekrytera över henne till mina grejer eftersom jag tror hon klarar det mesta - inklusive handelsministerjobbet. Tyvärr har jag alltså bara trevligt skvaller.

Hennes man däremot tycker jag t om är egendomligare privat än på scenen - ja.. /J
Citera
2007-09-05, 22:15
  #8
Medlem
Pellenezs avatar
9 inlägg raderade

Här postas skvaller inte diskussioner om hennes duglighet som politiker, det diskuteras lämpligen i politik-inrikes.
T ex här: http://www.flashback.org/showthread.php?t=540807

/Mod
Citera
2007-09-07, 09:14
  #9
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opel Kapitän
Var det verkligen ett skämt?

Jag minns intervjun hur väl som helst och hur journalisten invände med ett "men vänta..vad sa du nu? Menar du verkligen det?" och gav henne en jättechans att backa och snygga till grodan hon just kläckt ur sig. Hon nappade inte på det utan klämde i med ett glatt "Jajamän!"

När det hela sedan gick ut i media gjordes verkligen inte heller någon snygg räddning av historien utan hon framstod återigen som en totalbimbo utan koll.

En bekant som kommit i kontakt med henne på senare tid fick givetvis frågan om käften hennes ofta glappar iväg utom kontroll? svaret lät inte vänta på sig "Jajamän!"

Om det nu var ett skämt har hon talanger som hör hemma på dramaten snarare än i politiken.

anser ödmjukt eder Opel


Ja du får väl föreställa dig scenen - oerfaren, naiv, politker deltager i sin och landets första valkampanj där pseudoreformen för "personval" genomförts.

En busig och nervös A K B försöker vara lite rolig och kläcker ur sig det vi talar om, allt inför en manchesterkavajklädd journalist som käkar fingermat på med konstnärskollektiv - det hade kunnat framstå som det skämt det var avsett som om journalisten bara lagt upp det så.
Nu blev det dagens skratt och massor med upprörda lantgreparna istället och A K B var förstås mer än lovligt naiv som trodde att hennes lättsamheter skulle kunna gå igenom PK-filtret.
Den läxan har hon nog lärt sig nu

De presentationer och mingel där jag upplevt hennes så framstår hon som kvick, rolig och som en social begåvning. Sedan är jag själv tveksam till vad hon vill, står för eller driver/tänker driva, det är liksom underordnat partijargongen och vindflöjlandet som politik i mångt och mycket är - liksom med de flesta karriärister och opportunister man stöter på i dagens politik f.ö.
Citera
2007-09-07, 09:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opel Kapitän
Var det verkligen ett skämt?

Jag minns intervjun hur väl som helst och hur journalisten invände med ett "men vänta..vad sa du nu? Menar du verkligen det?" och gav henne en jättechans att backa och snygga till grodan hon just kläckt ur sig. Hon nappade inte på det utan klämde i med ett glatt "Jajamän!"

När det hela sedan gick ut i media gjordes verkligen inte heller någon snygg räddning av historien utan hon framstod återigen som en totalbimbo utan koll.

En bekant som kommit i kontakt med henne på senare tid fick givetvis frågan om käften hennes ofta glappar iväg utom kontroll? svaret lät inte vänta på sig "Jajamän!"

Precis. Det var inte ett skämt. Har Fredrik Reinfeldt fått hjärnblödning? Bättre kandidater borde det väl finnas. Nu ställer hon ju 08 mot övriga landet. Det är upplagt för konflikt.
Citera
2007-09-07, 10:34
  #11
Medlem
Mr Andersons avatar
Jag är själv lantis men har inte Anna rätt? Intelligentian i form av företagsledare, politiker, kulturpersonligheter etc är väl fler per capita i Stockholm än i Laxå, Storå eller Lesjöfors? Jag tror att snitt-IQ ligger högre i Stockholms stad än i Charlottenberg.

Att det sedan varken var förståndigt eller särskilt PK att säga som Anna gjorde. Det är en annan sak.
Citera
2007-09-07, 10:57
  #12
Medlem
chribsson2s avatar
När hon bad hennes man att överraska henne i sängen tog han henne på orden och bäddade säck. Källa: David Batra själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback