Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-21, 21:20
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jo, det sade du ju, jag var mest nyfiken på om du körde en fabriksladdad "low recoil" som t,ex federals LE132 00, eller om du handladdat själv.

Alltså specifikt vilken patron du kör.


det var då inte jag som körde nått nedladdat skit.. om det inte går genom en gipsvägg lär det ju inte stoppa nånting heller, då kan man likabra ladda med grovt havssalt
Citera
2013-07-21, 21:27
  #1226
Avstängd
scoremaxs avatar
Nä jag såg sedan (för sent för att ändra) att jag syftat på fel gubbe.

Annars så tycker jag Flitecontrolen funkar bra.

Förvandlar nästan hagelbössan till något användbart
Citera
2013-07-21, 23:18
  #1227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nä jag såg sedan (för sent för att ändra) att jag syftat på fel gubbe.

Annars så tycker jag Flitecontrolen funkar bra.

Förvandlar nästan hagelbössan till något användbart

den plasthöljen som följar med en bra bit? men den ger väl bara bättre precision och samling eller?
__________________
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-07-21 kl. 23:24.
Citera
2013-07-22, 08:56
  #1228
Bannlyst
ett hagelgevär av modell kortare alt. avsågat torde vara effektivt på nära håll i trånga utrymmen.

Vill du inte ha skjutvapen så skulle jag tippa på att en ordentlig bowie kniv skrämmer bort inbrottstjuvar, basebollträ blir lite svårt att svinga i en liten lägenhet utan att själv förstöra föremål av större värde än tjuven skulle få med sig..

Pepparspray är nog ganska effektivt åxå eller varför inte en "Taser" elpistol om du har tillgång till sådan

eller kanske ett spjut på väggen i närheten av dörren, hade jag gjort inbrott och det stod en jävel med ett spjut hade jag labbat iväg direkt
Citera
2013-07-22, 09:32
  #1229
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
den plasthöljen som följar med en bra bit? men den ger väl bara bättre precision och samling eller?

Japp, men jag absolut hatar när man sätter upp en tavla på 40 meter, och så skjuter man med hagelstorlekar som faktiskt ger något på dom avstånden...och så är det så glest mellan träffarna att har du tur, så sitter där 1-2 buck i tavlan...resten är någon annanstans!!

Med flitecontrolen sitter där typiskt 6-8 träff minst på samma avstånd.,,

Jag ser hellre "extrem trångborrning", och det är upp till mig att prestera, än att jag siktar väl, och inte träffar ändå!
Citera
2013-07-22, 15:35
  #1230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Japp, men jag absolut hatar när man sätter upp en tavla på 40 meter, och så skjuter man med hagelstorlekar som faktiskt ger något på dom avstånden...och så är det så glest mellan träffarna att har du tur, så sitter där 1-2 buck i tavlan...resten är någon annanstans!!

Med flitecontrolen sitter där typiskt 6-8 träff minst på samma avstånd.,,

Jag ser hellre "extrem trångborrning", och det är upp till mig att prestera, än att jag siktar väl, och inte träffar ändå!


ja precision och hastighet är allt .. dock sälland man kommer skjuta på 40m hemma hehe isåfall tar man ju AR´n
btw .. kan rekommendera dig att testa Faxon ARAK uppern på en av dina AR bössor.. inget muzzlerise öht. så jävla behaglig att skjuta med båda i .300 och 5.56 , fick min hem för några veckor sedan .. jag kommer sälja allt vad jag har i vanlig AR väg för att handla in fler ARAKs
Citera
2013-07-22, 16:07
  #1231
Medlem
tributals avatar
Smugglar du hit dem från USA eller finns de i Europa? Sen är det ju knappt någon rekyl i ett vanligt AR heller.
Citera
2013-07-22, 16:23
  #1232
Avstängd
scoremaxs avatar
Det hade jag gärna gjort, men eftersom jag bor i Västra Götaland-Sverige, så tror jag inte det är riktigt aktuellt just nu.....
Citera
2013-07-22, 16:42
  #1233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det hade jag gärna gjort, men eftersom jag bor i Västra Götaland-Sverige, så tror jag inte det är riktigt aktuellt just nu.....


ah trodde faktisk att du och tributal bodde i usa .. tyckte ha läst det nånstans .. men men

ja då är dte nog för mycket klydd
Citera
2013-07-22, 16:44
  #1234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Smugglar du hit dem från USA eller finns de i Europa? Sen är det ju knappt någon rekyl i ett vanligt AR heller.

finns inte i eu nej ...

nej , tänk då ännu mindre .. till slut i videon kan du se den sida om sida med en vanlig AR.. eller mindre och mindre, kanske fel sagd , men muzzlerisen är i stort sett borta
https://www.youtube.com/watch?v=xkS7YP1Bs84
__________________
Senast redigerad av porkeatingcrusader 2013-07-22 kl. 16:46.
Citera
2013-07-22, 17:10
  #1235
Bannlyst
PSG 90, köp och skydda dig.
Citera
2013-07-22, 17:17
  #1236
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porkeatingcrusader
finns inte i eu nej ...

nej , tänk då ännu mindre .. till slut i videon kan du se den sida om sida med en vanlig AR.. eller mindre och mindre, kanske fel sagd , men muzzlerisen är i stort sett borta
https://www.youtube.com/watch?v=xkS7YP1Bs84
Vid 7:30 när han skjuter så rör sig bössan betänkligt; om som jag påtalade i den andra tråden där du nämnde detta system så är pipan i videon kompad. Jag vill gärna se hur den beter sig med en A2-dämpare istället. Jag misstänker att det är klippet vid 7:52 du menar? Det är reklam för killens nästa video där han kommer testa Smith Enterprises flamdämpare.

Om du har tillgång till dylika system så får du ju gärna lägga upp en video där det syns tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in