Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-02, 00:58
Medlem
Har en Ak-4 stående i garderoben ifall det skulle behövas
Dock så ligger slutstycket i ett helt annat rum, samt har jag inge ammunition hemma
Men ett slag med baksidan av den i huvudet gör nog skada på någon.
Citera
2008-03-02, 06:08
Medlem
Spår av nötters avatar
Jag har en liten morakniv liggandes under kistan vid sängen. Det är väl det enda. Kommer aldrig att använda den ändå, den ligger bara där av andra skäl.

Men bra att ha om den på något sätt skulle behövas någon dag. Men annars ligger det en fet maglite i garderoben, tror den blir förstahandsvalet
Citera
2008-03-02, 08:53
Medlem
Fredriques avatar
Är det någon här som har blivit överfallen i hemmet eller är det bara mer eller mindre paranoia som är prsaken till hemmaförsvaret?
Citera
2008-03-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrique
Är det någon här som har blivit överfallen i hemmet eller är det bara mer eller mindre paranoia som är prsaken till hemmaförsvaret?

2 kulturberikare har försökt bryta sig in i mitt hem när jag var hemma. De bankade, och försökte bända upp dörren medans jag stod på andra sidan. Och hade fan plockat på mig varenda tillhygge som kunde användas. Hade ringt polisen också. De försvann ganska snabbt när de märkte att de inte kunde bända upp en tjock ekdörr. Dock var det väldigt skönt att ha något på sig, till skillnad från att stå där med telefonluren i handen.

Edit - Var 16 år vid den här händelsen, så var väl inte så tuff när jag stod där. Hade också laddat mitt luftgevär och ställt brevid mig.
Senast redigerad av Mardan! 2008-03-02 kl. 13:28.
Citera
2008-03-03, 18:21
Medlem
martenssons avatar
Har en Teleskopbatong
Citera
2008-03-03, 18:35
Medlem
Dubbelespressos avatar
Citat:

Jag och mor var ensamma hemma en natt när jag var runt 9, mannen i huset jobbade. En "påverkad" man, om han bara var full eller om det var andra preparat inblandade vet jag ej, gick runt huset och ryckte och bankade i alla dörrar flera gånger. Polisen tog en kvart på sig ungefär att komma. Det satte en del spår i mig då, ung som jag var.

Nu hade jag troligen gått ut och försökt avvisa mannen, men inte utan ett blunt object i handen.
Citera
2008-03-03, 20:21
Medlem
Ett par knivar på rummet. Stav från tiden då jag tränade det. Ringbrynja förstås.
Citera
2008-03-03, 21:01
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:

I mina yngre dagar då jag bodde hemma hos päronen så fick jag hembesök vid ett tillfälle, ett gäng på 4-5 personer som försökte slå sig in genom dörren. utanför stod det ett gäng invandrare med en skarpladdad 9 mm och batonger (vad jag vet). det blev ett himmlans liv såklart så grannen ringde polisen som kom från alla håll och spärrade av dem.
det dumma va bara att jag var inte hemma, utan där satt en vättskrämd mamma endast!

allt på grund utav att jag stoppade ett pågående mopedrån för en stackare!

*därav anser jag inte att det är fel att ha något slags skydd innanför dörren...
Citera
2008-03-03, 21:07
Medlem
Vardons avatar
Jag har bara en pulversläckare. Min plan är att först tömma en del i ögonen på en eventuell inkräktare och sedan försöka svinga den som ett hederligt tillhygge.

OCH den är ganska effektiv att släcka eld med vilket jag ser som en betydligt större risk.
Citera
2008-03-03, 21:12
Medlem
Har stridsvagn ståendes på baksidan av huset.
http://www.prylkoll.se/wp-content/up...tball_tank.jpg
Med tanke på var jag bor har den kommit till väl användning ett flertal gånger.
Citera
2008-03-03, 21:16
Bannlyst
Ett baseballträ vid ytterdörren...
Citera
2008-03-03, 21:21
Medlem
En maglite av största modellen innanför dörren, skulle tro att den gör ganska ont i huvudet när TV-pejlarna försöker tränga sig in genom dörren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in