Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-10, 17:56
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Jag har en Renault legauna med ABS bromsar. När jag skulle lufta systemet gjorde jag som jag har gjort på andra bilar utan abs. Andvände mig av "luftman" hjälp medel för luftning den som inte vet vad det är. Är det nåt spec man ska tänka på när man luftar ABS bromsar?

NU till felet när jag har luftat klart så är trycket och bromsen tar högt upp men fort jag vrider på nyckeln så sjunker trycket och bromsen går ner till botten. Spelar ingenroll hur mycket jag luftar eller hur länge händer samma sak.

Nån som kan ge tips på vad felet kan vara
Citera
2007-09-10, 20:18
Medlem
Har du luftat dom i rätt ordning? På Megane med ABS är det vänster fram,
höger bak, höger fram och till sist vänster bak. Utan ABS är det annorlunda och jag vet ju inte om det är samma på Laguna.
Citera
2007-09-10, 20:40
Medlem
Vissa bilar med abs måste luftas med tändningen på. Om du inte redan har provat det?
Citera
2007-09-10, 21:48
Medlem
du tömde väl aldrig så mkt att det inte var vätska i behållaren va? de kan krångla då om man har abs
Citera
2007-09-10, 22:02
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Har du luftat dom i rätt ordning? På Megane med ABS är det vänster fram,
höger bak, höger fram och till sist vänster bak. Utan ABS är det annorlunda och jag vet ju inte om det är samma på Laguna.

Provat i all möjliga ordningar men ska prova imorgon med tändningen på
Citera
2007-09-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cock_Sparrer
Provat i all möjliga ordningar men ska prova imorgon med tändningen på

Får du inte rätt på det så finns det ett svenskt Renaultforum. tyvärr har jag inte länken men goggla så får du träff. Där får du många tips.

Hittade länken;

http://forum.clubrenaultsverige.com/
Citera
2007-09-12, 16:30
Medlem
Gissningsvis har du fått luft i ABS-enheten, kolla om det inte sitter luftnipplar på den. Exakt hur man gör på just den modellen vet jag dock inte. På tex Vw och Audi måste man använda diagnosdatorn för att kunna lufta ABS-enheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in