• 1
  • 2
2007-09-11, 16:30
Medlem
mike6971s avatar
Kom att tnka p det s.k "Hammarmordet" i Helsingborg p 80 talet. Ngn som vet ngn bra sida eller har riktig info om hur det gick till egentligen???
Citera
2007-09-11, 16:38
Medlem
johnny-62s avatar
r det mordet dr en svrfar slog ihjl svrsonen efter att svrsonen misshandlat sin fru / svrfaderns dotter allts..
Citera
2007-09-11, 16:50
Medlem
Ettans avatar
Ska vaska fram lite info till er frn morsan som jobbade ihop med henne
bde innan och efter mordet.
Citera
2007-09-11, 16:57
Medlem
mike6971s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
r det mordet dr en svrfar slog ihjl svrsonen efter att svrsonen misshandlat sin fru / svrfaderns dotter allts..

Exakt d jag menar!
Citera
2007-09-11, 16:58
Medlem
mike6971s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan
Ska vaska fram lite info till er frn morsan som jobbade ihop med henne
bde innan och efter mordet.

Ja gr det! Ska bli intressant att hra. Han verkade mjukt strd den snubben!
Citera
2007-09-12, 04:22
Medlem
charlieparkers avatar
Vill minnas att offrets egen bror vittnade fr frsvaret och talade om vad fr slags skitstvel han varit och sagt "jag saknar honom inte".

Om det r det fallet dr polisen frstod att det var svrfar, eftersom familjens hund inte reagerat mot inkrktaren/mrdaren?
Citera
2007-09-12, 04:37
Medlem
KnsKlass avatar
Om jag inte minns helt fel s var kvinnan gift med ett riktigt svin till man. Han slog inte bara henne snder och samman, utan han gjorde samma saker med de stackars barnen. Radade bland annat upp dom i vardagrummet och piskade skiten ur dom och frklarade hur mycket han avskydde de sm stackarna och att han skulle ta livet av dom. Slog barnen och frugan om han blev sur ver det minsta lilla och sp varje dag. ven hunden fick redigt med sp. Vnner och bekanta till mannen var ocks rdda fr honom d han spat upp och hotat dom ocks. Han var ett riktigt praktsvin, vad jag hrt och lst.

Frugan hans var s rdd att hon inte vgade ta kontakt med kvinnojourer och sociala. Hon lyckades alltid hitta p den ena urskten efter den andra nr hon och barnen fick ka till sjukhuset. Han var nra att sl ihjl henne en gng ocks och barnen hll p bli riktigt psyksjuka ver hur han betedde sig. Roade sig ganska ofta med att stlla upp dom p rad och vifta med knivar framfr dom och njt av att frklara hur han skulle ta livet av dom. Ett stt han roade sig p var att lyfta upp dom ur sngarna i hret och kasta ivg dom s de flg ver golvet och in i vggar, bland annat. Kan bara tnka mig vilket helvete de hade det.

Men tydligen fick de sociala reda p det nr det gtt fr lngt. Trots detta gjorde de ingenting och kvinnan fick ingen hjlp hur hon n frskte. Tillslut fick vl hennes frldrar nog och insg att de mste rycka in. Men de var s rdda fr honom att de inte tordes. S de planerade att ta livet av honom nr han sov. Och s blev det vl ocks. Kvinnans farsa klttrade in genom nt fnster p natten och klev upp och klubbade ihjl honom med en hammare nr han lg full och sov.

Har fr mig att han fick 3-4 r fr det. Hans fruga och dottern fick vl 1-2 r. Rtten ansg att det fanns frmildrande omstndigheter och drfr fick ingen av dom ngra lngre straff. Det var tydligen stora nyheter som involverade hela landet d nr det vl hnde.
Citera
2007-09-12, 05:39
Medlem
Dom bodde i huset vanfr Wieselgrensskolan som nu r demolerat och nu s str dr radhus?.
Citera
2007-09-12, 12:18
Medlem
charlieparkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Om jag inte minns helt fel s var kvinnan gift med ett riktigt svin till man. Han slog inte bara henne snder och samman, utan han gjorde samma saker med de stackars barnen. Radade bland annat upp dom i vardagrummet och piskade skiten ur dom och frklarade hur mycket han avskydde de sm stackarna och att han skulle ta livet av dom. Slog barnen och frugan om han blev sur ver det minsta lilla och sp varje dag. ven hunden fick redigt med sp. Vnner och bekanta till mannen var ocks rdda fr honom d han spat upp och hotat dom ocks. Han var ett riktigt praktsvin, vad jag hrt och lst.

Frugan hans var s rdd att hon inte vgade ta kontakt med kvinnojourer och sociala. Hon lyckades alltid hitta p den ena urskten efter den andra nr hon och barnen fick ka till sjukhuset. Han var nra att sl ihjl henne en gng ocks och barnen hll p bli riktigt psyksjuka ver hur han betedde sig. Roade sig ganska ofta med att stlla upp dom p rad och vifta med knivar framfr dom och njt av att frklara hur han skulle ta livet av dom. Ett stt han
roade sig p var att lyfta upp dom ur sngarna i hret och kasta ivg dom s de flg ver golvet och in i vggar, bland annat. Kan bara tnka mig vilket helvete de hade det.

Men tydligen fick de sociala reda p det nr det gtt fr lngt. Trots detta gjorde de ingenting och kvinnan fick ingen hjlp hur hon n frskte. Tillslut fick vl hennes frldrar nog och insg att de mste rycka in. Men de var s rdda fr honom att de inte tordes. S de planerade att ta livet av honom nr han sov. Och s blev det vl ocks. Kvinnans farsa klttrade in genom nt fnster p natten och klev upp och klubbade ihjl honom med en hammare nr han lg full och sov.

Har fr mig att han fick 3-4 r fr det. Hans fruga och dottern fick vl 1-2 r. Rtten ansg att det fanns frmildrande omstndigheter och drfr fick ingen av dom ngra lngre straff. Det var tydligen stora nyheter som involverade hela landet d nr det vl hnde.

Japp d var det, det fallet d man misstnkte kvinnans far eftersom hunden inte brydde sig om att husse fick en hammare i pallet ...

Mord r sllan trevligt att lsa om, men det finns ju undantag.
Denne usling frtjnade det och r vl inte saknad av ngon (frutom sin mor som var den ende som understrk i rttegngen hur fin han var...
Hans egen bror talade dock om vilket ckligt krk han varit!
Heder t bde honom och grningsmannen!
Citera
2007-09-12, 12:23
Medlem
KnsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker

Japp d var det, det fallet d man misstnkte kvinnans far eftersom hunden inte brydde sig om att husse fick en hammare i pallet ...

Mord r sllan trevligt att lsa om, men det finns ju undantag.
Denne usling frtjnade det och r vl inte saknad av ngon (frutom sin mor som var den ende som understrk i rttegngen hur fin han var...
Hans egen bror talade dock om vilket ckligt krk han varit!
Heder t bde honom och grningsmannen!

Yes! Om du kan komma ver 1988:ans utgva av Nordisk Kriminalkrnika s har du mycket intressant lsning om just det fallet dr.
Citera
2007-09-12, 12:34
Medlem
Raouls avatar
Ibland r det synd att NGI inte funkar i Sverige.
Not Guilty, Insane.

Ett mer berttigat mord r det not svrt att finna.
Citera
2007-09-12, 15:17
Medlem
Mizz Sknes avatar
jag kommer ihg de mordet.. jag va liten men minns..va kompis med dottern efter mammans fngelsestraff.. bde mamma o morfarn hade vl vatt i lgenhetsen samtidigt o smugit sej upp bakom honom..

pappan brt armen p det ena barnet m, sonen .. nr han va 8 mnader..
slog ihjl dom fan.. d va vrt att dda svinet, fint gjort av "morfar" tycker jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in