Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-09-12, 08:38
Bannlyst
Hej!

Skulle vilja skapa en tråd om graffittin's guldålder i Västerås (enligt mig iaf), nämligen mitten på nittiotalet och fram till typ - 99 då den så sakta började dö ut och bli till det den är idag... Fan jag saknar iallafall those days!

Kommer ni ihåg alla "gamla" (vissa finns ju naturligtvis kvar) Crews typ IAK, OAM, VKM, IMS, MIC, CPT, DSC, MSL, BIF m.fl?

Vad skrev ni? kommer ni ihåg några speciella pieces som ni gillade speciellt mycket? Vad gör alla gamla målare idag? Målar ni nåt fortfarande? Vissa vet man ju vad dom pysslar med.... men många var det längesen man såg röken av..

Vilken/vilka målare var/är egentligen fetast?

Kommer ni ihåg nåra kul graffitti händelser/anekdoter typ "skultunabussen" under den tidseran?

Aja ni fattar säkert vad jag vill få fram Vet att det finns nåra sidor där man kan hitta feta piecar från den tiden, kommer inte ihåg adresserna, men det vore fett om man kunde få fram lite sköna länkar till såna sidor så man kan reliving old reviews. Hoppas det finns nåra gamla Västeråsmålare eller bara graffittiintresserade lirare från V-ås som kommer ihåg den här tiden här på FB, som är intresserade att bidra med lite nostalgi!

Mvh Sweetbird
Citera
2007-09-12, 16:02
Medlem
thesquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetbird
Hej!

Skulle vilja skapa en tråd om graffittin's guldålder i Västerås (enligt mig iaf), nämligen mitten på nittiotalet och fram till typ - 99 då den så sakta började dö ut och bli till det den är idag... Fan jag saknar iallafall those days!

Kommer ni ihåg alla "gamla" (vissa finns ju naturligtvis kvar) Crews typ IAK, OAM, VKM, IMS, MIC, CPT, DSC, MSL, BIF m.fl?

Vad skrev ni? kommer ni ihåg några speciella pieces som ni gillade speciellt mycket? Vad gör alla gamla målare idag? Målar ni nåt fortfarande? Vissa vet man ju vad dom pysslar med.... men många var det längesen man såg röken av..

Vilken/vilka målare var/är egentligen fetast?

Kommer ni ihåg nåra kul graffitti händelser/anekdoter typ "skultunabussen" under den tidseran?

Aja ni fattar säkert vad jag vill få fram Vet att det finns nåra sidor där man kan hitta feta piecar från den tiden, kommer inte ihåg adresserna, men det vore fett om man kunde få fram lite sköna länkar till såna sidor så man kan reliving old reviews. Hoppas det finns nåra gamla Västeråsmålare eller bara graffittiintresserade lirare från V-ås som kommer ihåg den här tiden här på FB, som är intresserade att bidra med lite nostalgi!

Mvh Sweetbird
Kommer i håg kan ja lova. Drog min första tag 86 . Håller fortfarande koll på stans målare, finns några gamla rävar som fortfarande målar eller som har börjat igen.

http://www.angelfire.com/rebellion2/fook/index.htm

Här e något du ska kolla in
Blackbook Västmanland - evenemang.

Vem målar graffiti?
Vilka konstnärliga utryck finns?
Samhällets reaktion?

En unik inblick i graffitimålarnas tankesätt och värld!
Blackbook Västmanland berättar om graffitin som konstform och kulturhistoria sedan mitten av 1980-talet.
En utställning om graffitimålarnas drivkrafter och inspirationskällor, om stil, motiv och teknik.
Om attityder och reaktioner från samhälle, målarna och deras omgivning.
utställningen är är resultatet av ett dokumentationsprojek vid Västmanlands läns Museum.
15/9 - 13/1 2008
Utställning öppnar12.00 - 19.00
Live raffiti med inbjudna målare utanför slottet under hela dagen.
Plats: Västerås slott
Citera
2007-09-12, 19:26
Medlem
Kolla även denna sidan, http://www.graffiti.org/endstation/piecebook/ klicka på "archives" så hitter du nästan allt från andra halvan av nittitalet..

Har inte så bra koll på just den tidseran, men DSC / CPT minns jag från dom gyllene åren 88 - 92.. Du glömde nämna NÄU
Citera
2007-09-12, 20:24
Bannlyst
Tack för länkarna

NÄU började inte köra förrän 98 tidigast, med Amaw, Noka och Vinyl senare Dr:död... Dsc körde en hel del efter -98 vill jag minnas, disarm och är ju bara -79:a, ok, kanske decide och dom äldre körde säkert mest mellan 88 - 92, Men crewet levde ju långt efter dom. Själv har jag kört MSL långt efter 98 och det är ju oxå ett gammalt crew men CPT är kanske aningen malplacerade i listan över aktiva crews under den tidsperioden, vill dock minnas att disney körde en del så sent som 94 - 95... apropå oldschool crews.. kommer ni ihåg "Bad News"?
Citera
2007-09-12, 21:05
Medlem
Citat:
Tack för länkarna

NÄU började inte köra förrän 98 tidigast, med Amaw, Noka och Vinyl senare Dr:död... Dsc körde en hel del efter -98 vill jag minnas, disarm och är ju bara -79:a, ok, kanske decide och dom äldre körde säkert mest mellan 88 - 92, Men crewet levde ju långt efter dom. Själv har jag kört MSL långt efter 98 och det är ju oxå ett gammalt crew men CPT är kanske aningen malplacerade i listan över aktiva crews under den tidsperioden, vill dock minnas att disney körde en del så sent som 94 - 95... apropå oldschool crews.. kommer ni ihåg "Bad News"?

BNB Bad news Bears om jag inte missminner mig, tror det var folk från CPT och TGS som körde det , Disney? du menar kanske Dippy? han körde lite nere i famet fram till ca 95 men han var inte med i CPT så vitt jag vet..
Citera
2007-09-12, 22:58
Medlem
Kues avatar
http://looptroop.nu/blackbook/
Citera
2007-09-13, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
BNB Bad news Bears om jag inte missminner mig, tror det var folk från CPT och TGS som körde det , Disney? du menar kanske Dippy? han körde lite nere i famet fram till ca 95 men han var inte med i CPT så vitt jag vet..

Ahh just det Bears.. BnB hade faktiskt glömt bort det hehe Nä Disney sa han att han skrev.. och att han va med i cpt, vet inte säkert, träffade killen bara en gång när det var nån målarfest nere i hamnen, men han kanske ljög lr nåt... Känner Dippy´s tjej Nina ytligt, hon hade en tatuerings butik nere vid Tessingatan för ett par år sen... så jag träffade honom en del och snackade en del graffitti och det stämmer att han inte var med i BnB
Citera
2007-09-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ahh just det Bears.. BnB hade faktiskt glömt bort det hehe Nä Disney sa han att han skrev.. och att han va med i cpt, vet inte säkert, träffade killen bara en gång när det var nån målarfest nere i hamnen, men han kanske ljög lr nåt... Känner Dippy´s tjej Nina ytligt, hon hade en tatuerings butik nere vid Tessingatan för ett par år sen... så jag träffade honom en del och snackade en del graffitti och det stämmer att han inte var med i BnB

Ja Disney låter som skitsnack , men vad vet jag. Dom enda jag minns från Cpt är Boze, Paze, Rees, Point, Cfl och Care, senare tillkom Brawe och Case, men dom vet jag inget om.. vilka var med i Msl? Decibel vet jag vem det är..
Citera
2007-09-13, 19:02
Bannlyst
Jo folk snackar ju en hel på fyllan (Disney), han kanske bara ville spela häftig... Decibel, Del, Club, Goat och Oden var med och körde MSL från början, senare när typ alla förutom club hade slutat köra kom Del med och sen jag och en polare som skrev Gwes, men han var inte härifrån..
Citera
2007-09-13, 20:46
Medlem
Lunatics avatar
AOE,AMES,GB,CK,MSL,WCC

AOE fram tills 1994
AMES körde vi runt 1995
GB runt 1996
WCC runt 1996
MSL 1997
CK hoppa jag med 1997

.../DEL..
Citera
2007-09-14, 00:33
Medlem
yallahs avatar
aahh härligt i västerås under den tidsperioden...
Citera
2007-09-14, 01:15
Bannlyst
Sorry man Det va inte meningen att ta med dig (del) bland dom första i MSL...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in