• 1
  • 2
2007-09-15, 14:51
Medlem
Diablesss avatar
Kan man säga upp sig "med omedelbar verkan" eller måste man genomlida uppsägningstiden?

Uppsägningstiden i detta fallet är 2 veckor då det rör sig om en provanställning. Men jag står inte ut...
Citera
2007-09-15, 14:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Ta ett snack med chefen. Chansen verkar rätt stor att dom är missnöjda med dig också. En winwinsituation således.
Citera
2007-09-15, 14:54
Medlem
Deannas avatar
Prata med din arbetsgivare.. Du kan "förhandla bort" din uppsägningstid.. Kan du bli ersatt av vikarier så kanske de kan gå in och ta ditt pass och du kan sluta direkt.
Citera
2007-09-15, 15:09
Medlem
softizs avatar
Jag gick in till personalansvarig och sa upp mig.
4 veckors uppsägningstid.. men pratade med chefen och han gick med på 2 veckor..
A-kassa eller bidrag är man förståss inte berättigad om man säger upp sig självmant.
Citera
2007-09-15, 15:28
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I sossesverige finns något som heter kommunal skatteutjämning. Dessutom betalar staten ut bidrag till fattiga kommuner. Mina pengar kan alltså nå ts såväl via min statliga inkomstskatt som genom det kommunala skatteutjämningssystemet. Hur vet vi förresten att det inte är någon form av statligt bidrag han kommer att gå på? Fan vad trött jag blir på dessa batikkärringar från Umeå lanthögskola.

Tillägg: Såg att fanskapet bor i Solna så någon skatteutjämning lär inte vara aktuell. Förmodligen håller han dock på AIK och detta stärker mig i min övertygelse att han är en lat jävel som vill leva på mina skattepengar. Alla som inte är batikhäxor lär hålla med mig i detta.

Oj.. Jag är tjej och skiter fullständigt i AIK.
Detta jobb som jag inte trivs med är ett extra jobb. Förutom det har jag ett deltids jobb som jag trivs utmärkt med. Så nåt socbidrag/a-kassa är inte aktuellt för min del.
Citera
2007-09-15, 15:29
Medlem
Deannas avatar
Oj vad tramsigt det var här... Inlägg med trams och off topic som är trams tas bort!
/moderator
Citera
2007-09-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Oj.. Jag är tjej och skiter fullständigt i AIK.
Detta jobb som jag inte trivs med är ett extra jobb. Förutom det har jag ett deltids jobb som jag trivs utmärkt med. Så nåt socbidrag/a-kassa är inte aktuellt för min del.

Dåså. Hade du delgivit mig den informationen redan från början hade du besparat mig en del tid. Tänk på det nästa gång du skall skriva ett inlägg som riskerar att väcka mitt antiparasitsinne!
Citera
2007-09-15, 15:54
Medlem
Avva66s avatar
Är det någe papper man måste skriva på vid uppsägning, eller räcker det med en muntlig uppsägning?
Citera
2007-09-15, 16:09
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är det någe papper man måste skriva på vid uppsägning, eller räcker det med en muntlig uppsägning?

I princip räcker det väl med en muntlig uppsägning från arbetstagaren? Men det är väl smartast att göra den skriftlig?
Citera
2007-09-16, 02:21
Medlem
Cavalera_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66

Ett tips är att skriva ett papper med följande:

Härmed säger jag, Avva66 (insert valfritt personnummer) upp mig på EGEN BEGÄRAN. (med datum och sånt på)

Skriv ut 2 ex.
Sen kräver du att chefen skriver på den ena och ger tillbaka till dig. Det andra behåller du.
Citera
2007-09-17, 14:42
Medlem
Diablesss avatar
Chefen på detta jobb är,för att använda en klyscha, chefen från helvetet. Redan efter ett par dar fick jag höra av andra anställda att många har tidigare slutat pga honom och resterande personal vill sluta pga honom.Tanken på att ens behöva jobba 1 dag till med den människan gör mig gråtfärdig.

Hittills har jag skitit i att svara när de har ringt från jobbet, sitter fortfarande och grubblar på detta med uppsägningstiden. 2 veckor. 2 vidriga veckor.. Kan man slippa undan? Har utarbetat olika varianter.

* Att gå under jorden,dvs skita helt i att svara i telefon/höra av mig vilket till sist måste leda till att jag per post blir avskedad "med omedelbar verkan".

* Skriva en avskedsansökan, ge till chefen och sen sjukskriva mig/gå under jorden under uppsägningstiden.

Egentligen känns det tramsigt med uppsägningstid då jag varken jobbar fasta tider eller dagar samt att det inte finns några arbetsuppgifter som endast jag kan utföra. Tycker mig därför ha rätt att avgå när jag vill...

(Jag jobbar som "extra vid behov")
Citera
2007-09-17, 16:26
Medlem
Är du schemalagd de nästkommande två veckorna? Om inte säg bara att du inte kan jobba.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in