• 1
  • 2
2007-09-17, 18:09
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigH
Är du schemalagd de nästkommande två veckorna? Om inte säg bara att du inte kan jobba.

Jag jobbar inte enligt något schema utan dom ringer lite då och då och frågar om jag kan komma och jobba mellan klockan x och x.
Citera
2007-09-17, 19:28
Medlem
Men säg upp dig då, och varje gång de ringer säg att du har förhinder under två veckor? Känns väl inte svårare än så.
Citera
2007-09-17, 20:24
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Jag jobbar inte enligt något schema utan dom ringer lite då och då och frågar om jag kan komma och jobba mellan klockan x och x.

var jobbar du någonstans?
Citera
2007-09-18, 08:45
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
var jobbar du någonstans?

Restaurang vid Farsta C
Citera
2007-09-18, 12:10
Medlem
direktörns avatar
skulle vilja ha lite råd

Jag ska till vårterminen med start efter jul skriva examensarbete. Jag kommer då företrädesvis befinna mig i en annan stad en stor del av tiden.Jag vill sedan satsa all tid att exjobbet ska bli så bra som möjligt.
Det kan då bli svårt att jobba extra de dagarna i veckan. Hur ska jag ta upp det på jobbet. Det är väl bäst att ta upp det ganska snart. Med tanke på rekrytering osv.
Det är ett extrajobb med timanställning har varit där i snart 14 månader.
Citera
2007-09-18, 12:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Jag ska till vårterminen med start efter jul skriva examensarbete. Jag kommer då företrädesvis befinna mig i en annan stad en stor del av tiden.Jag vill sedan satsa all tid att exjobbet ska bli så bra som möjligt.
Det kan då bli svårt att jobba extra de dagarna i veckan. Hur ska jag ta upp det på jobbet. Det är väl bäst att ta upp det ganska snart. Med tanke på rekrytering osv.
Det är ett extrajobb med timanställning har varit där i snart 14 månader.

Det bästa är ju att bara skita i att komma och vägra svara när dom ringer. Som TS.

Annars kan du testa att prata med chefen. Om det inte finns förståelse och uppskattning för att du utbildar dig, så borde det åtminstone finnas acceptans. Kanske går det att ordna att du får dina pass lagda på dagar du kan jobba, eller att du får jobba mindre under den här tiden. Eller så har du en knäpp chef och då bör du sluta.
Och jag tror också att det i så fall bör ske inom inte allt för länge.
Citera
2007-09-18, 15:56
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det bästa är ju att bara skita i att komma och vägra svara när dom ringer. Som TS.

Annars kan du testa att prata med chefen. Om det inte finns förståelse och uppskattning för att du utbildar dig, så borde det åtminstone finnas acceptans. Kanske går det att ordna att du får dina pass lagda på dagar du kan jobba, eller att du får jobba mindre under den här tiden. Eller så har du en knäpp chef och då bör du sluta.
Och jag tror också att det i så fall bör ske inom inte allt för länge.

Skita i svara är nog inte att rekomendera då det är ett ansvarsfyllt jobb.Samt jag vet vilka dag(ar) jag jobbar en vecka i förväg.
Chefen och arbetsledaren är trevliga,inget fel dem.
Det är svårt att bara jobba mindre också då de andra två extraanställda också studerar. Det skulle vara om de anställer en ytterligare, hur mycket dyrare blir det för företaget?
Jag har trivts bra under den här tiden, lönen kanske inte vart sådär jättehög men det har ju alltid vart något extra.
Jobbet i sig är inte direkt ansträngande utan det ligger på cirka 3 h/gång. Där är det en del väntettid på kanske sig 15-20 min. Vad jobbet går ut på går jag inte in då det är tystnadsplikt enligt anställningsavtalet.Jag har trots allt varit där i 18-19 månader vid årsskiftet hade jag inte trivts hade jag antagligen inte stannat så länge.Har en månads uppsägningstid.
Citera
2007-09-18, 16:36
Medlem
Roxanas avatar
Nästlar mig in i tråden.

Till TS: skit i att svara i telefon när de ringer. Eftersom du bara jobbar timmar lite här och där så har dom ju ändå ingen hållhake på dig.

Min fråga: måste en avskedsansökan vara skriftlig eller kan man ta den muntligt? Eller blir det då risk för krångel och tjafs? Tror jag läste nånstans att den inte måste vara skriftlig om det inte står så på anställningsavtalet.
Citera
2010-04-22, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Nästlar mig in i tråden.

Till TS: skit i att svara i telefon när de ringer. Eftersom du bara jobbar timmar lite här och där så har dom ju ändå ingen hållhake på dig.

Min fråga: måste en avskedsansökan vara skriftlig eller kan man ta den muntligt? Eller blir det då risk för krångel och tjafs? Tror jag läste nånstans att den inte måste vara skriftlig om det inte står så på anställningsavtalet.

Beror lite på, är du fast anställd kan det vara skönt med ett skriftligt. Är du bara behov, visstid etc. så kan man ta det muntligt.
Citera
2024-09-20, 07:14
Medlem
mhns avatar
Jag lånar den här tråden för att undvika att skapa en ny tråd då min fråga relaterar till rubriken.

Vem ska man skicka sin uppsägningsansökan till? Jag antar att det är HR-avdelningen som ska ha den, eller?
Citera
2024-09-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Jag lånar den här tråden för att undvika att skapa en ny tråd då min fråga relaterar till rubriken.

Vem ska man skicka sin uppsägningsansökan till? Jag antar att det är HR-avdelningen som ska ha den, eller?

Kan säkert vara olika på olika företag. På mitt jobb skickar man den till sin närmaste chef.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in