Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det bästa är ju att bara skita i att komma och vägra svara när dom ringer. Som TS.
Annars kan du testa att prata med chefen. Om det inte finns förståelse och uppskattning för att du utbildar dig, så borde det åtminstone finnas acceptans. Kanske går det att ordna att du får dina pass lagda på dagar du kan jobba, eller att du får jobba mindre under den här tiden. Eller så har du en knäpp chef och då bör du sluta.
Och jag tror också att det i så fall bör ske inom inte allt för länge.
Skita i svara är nog inte att rekomendera då det är ett ansvarsfyllt jobb.Samt jag vet vilka dag(ar) jag jobbar en vecka i förväg.
Chefen och arbetsledaren är trevliga,inget fel dem.
Det är svårt att bara jobba mindre också då de andra två extraanställda också studerar. Det skulle vara om de anställer en ytterligare, hur mycket dyrare blir det för företaget?
Jag har trivts bra under den här tiden, lönen kanske inte vart sådär jättehög men det har ju alltid vart något extra.
Jobbet i sig är inte direkt ansträngande utan det ligger på cirka 3 h/gång. Där är det en del väntettid på kanske sig 15-20 min. Vad jobbet går ut på går jag inte in då det är tystnadsplikt enligt anställningsavtalet.Jag har trots allt varit där i 18-19 månader vid årsskiftet hade jag inte trivts hade jag antagligen inte stannat så länge.Har en månads uppsägningstid.