• 1
  • 2
2007-09-22, 17:46
Medlem
526s avatar
... är det tillåtet?

Efter att ha kört moppe ett tag så har har jag fått smak för det här med brumbrum.
Men vad gör vi barn som är uppväxta i tunnelbanan, och inte hade en farsa med ett stort garage.
Hur skamligt är det att köpa en fet MC utan att kunna byta tändstift själv.

Ni med MC i stan - meckar ni? Och i så fall var? Hur lär man sig det?
Citera
2007-09-22, 18:45
Medlem
Har du bara stålar så är det väll inga problem?
Citera
2007-09-22, 18:48
Medlem
Resistances avatar
Det är ju ett plus om man kan mecka själv då det kostar mindre. Men att det skulle vara skamligt håller jag inte med om. Det är ju inte många som kan sin bil utantill om man tänker på hur många det är som äger en bil. Detsamma gäller ju med datorer och andra ting som kan gå sönder.
Citera
2007-09-22, 20:12
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Det är ju ett plus om man kan mecka själv då det kostar mindre. Men att det skulle vara skamligt håller jag inte med om. Det är ju inte många som kan sin bil utantill om man tänker på hur många det är som äger en bil. Detsamma gäller ju med datorer och andra ting som kan gå sönder.

Men är inte meckandet lite av kulturen? Känns som man fuskar om man inte har byggt sin hoj själv. Man är en posör tönt. Men det kanske bara gäller i bikersvängen?
Citera
2007-09-22, 21:10
Medlem
Menar du laga eller bygga om?
Citera
2007-09-22, 21:23
Medlem
bogarleffes avatar
Det är ju samma som en bil, bara att lämna in på verkstad.
Citera
2007-09-22, 21:27
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Startgas
Menar du laga eller bygga om?

Bra fråga. Själv tycker jag det verkar onödigt att göra något man inte behöver.
Det är väl mer en fråga om hur man blir mottagen bland mc människor om man inte kan ett skit om motorer.
Citera
2007-09-22, 21:35
Medlem
Chims avatar
Haha hade tryckt på "Nya inlägg" och såg denna topic, trodde det var en tråd i CB-avdelningen först då du skrivit mecka. Kunde dock inte lista ut vad "båge" var, trodde det var någon speciell form på en joint

Men som tidigare postare skrivit, är väl bara att lämna in på verkstad? Dyrt men det blir gjort iaf.
Citera
2007-09-22, 21:38
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Haha hade tryckt på "Nya inlägg" och såg denna topic, trodde det var en tråd i CB-avdelningen först då du skrivit mecka. Kunde dock inte lista ut vad "båge" var, trodde det var någon speciell form på en joint

Men som tidigare postare skrivit, är väl bara att lämna in på verkstad? Dyrt men det blir gjort iaf.

hehe...det är mer hemmaplan. Mecka jointar kan jag göra i motvind.

Edit: Upptäckte just att jag inte ens kan stava till "meka"
Jag kanske ska hålla mig till taxi.
Citera
2007-09-22, 21:55
Medlem
Koolaids avatar
Har haft en hel del hojar, åtm en high-maintenance, men totalt oförmögen att skruva öht, så visst går det med hjälp av mutade kamrater eller bra verstäder.

Dyrare blir det i vilket fall.
Citera
2007-09-22, 21:55
Medlem
Krafses avatar
Använd sunt förnuft bara så klarar du mekningen, hyfsat. Men mitt råd är att köpa en moppe eller nåt och plocka ner i småbitar, då lär du dig en hel del, givetvis ska du ha en med växlar, då ser du hur en växellåda fungerar osv. Ska jag vara ärlig så tror jag du kommer göra bort dig många gånger om du går på en riktig hoj bara sådär, visst, det mesta är samma skit, men det är ändå så otroligt mycket mer grejer i motorn att meka med än vad det är på en moppe. Men ja, nånstans måste man börja, sen har man ju internet också. Men iaf, fråga innan du plockar isär något, en del grejer får man inte ihop själv.
Citera
2007-09-22, 22:05
Medlem
526s avatar
Tack. Det låter betryggande.
Men var mekar man då. Var ska jag lägga växellådan. På frugans designerbord
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto