Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Att det finns områden i Sverige dit ambulansen inte gärna åker för att den anses representera något som befolkningen i dessa områden inte ser som deras är enormt allvarligt och början på något ännu mer allvarligt, ser man inte det är man blind.
Malmö är ett bra exempel på hur våra politiker förstört stora omården medelst inkompetens.
Ja, jag håller med dig! Att ambulansen skulle uppfattas som "fienden" är helt osannolikt för en vanlig svensk. En enhet som bara vill rädda liv!
Jag bor i Uppsala och i mitt område bor ett antal muslimer och här finns inga problem alls! ( I alla fall inte i mitt område) Därför blir jag mer än häpen när jag hör om muslimska områden där ambulansen inte vågar åka in utan polis eskort! Och från en amerikans site dessutom. Det är det som gör att jag ifrågasätter både sanningshalten av det som sägs (vilket ni här på FB i viss mån dock bekräftar) OCH sanningshalten av det som rapporteras i media.
Nu bor jag förvisso inte i Skåne och det är möjligt att mediarapporteringen där ser annorlunda ut! Men inte hör man i riksnyheterna om detta?
mvh
tt