2007-09-22, 22:56
Medlem
terrieterries avatar
Jag är medlem på en hemsida för en amerikans sci-fi författare som jag avgudar. Döm om min förvåning när det nu har uppkommit en diskussion på denna sida om dels Lars Vilks och dödshoten emot honom, dels om situationen i Malmö med dess enorma muslimpopulation!

Det som förvånar mig är att dessa amerikaner har en uppfattning om hur det ser ut i Rosengård och denna uppfattning är allt annat än positiv. Man kallar Malmö för en av Europas "muslimska enklaver". Man skriver om hur ambulansen t ex inte törs åka in i vissa områden utan poliseskort, hur tegelstenar kastas genom ambulansfönstren etc. Man ger också länkar till olika bloggar och hemsidor där situationen i Malmö beskrivs som fullständigt utom kontroll.

Exempel: Etniska svenska familjer flyr Malmö, svenska tjejer trackasseras i skolan av den muslimska majoriteten och kallas för horor för att de inte bär slöja... etc etc...

Min fråga: ÄR det verkligen så här illa?? Varför hör vi så lite om det i så fall?
HUR politiskt korrekt och toppstyrd är egentligen svensk media??

mvh
tt
Citera
2007-09-22, 22:57
Bannlyst
det är mycket illa!

men det ända hoppet är om vi patrioter grupperar oss och tar lagen i egna händer!

så upp till kamp!
Citera
2007-09-22, 23:00
Bannlyst
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.
Citera
2007-09-22, 23:01
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi75
det är mycket illa!

men det ända hoppet är om vi patrioter grupperar oss och tar lagen i egna händer!

så upp till kamp!
Det låter snarare som om det skulle leda till inbördeskrig
mvh
tt
Citera
2007-09-22, 23:05
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.

Men du kanske inte bevistar de värsta områdena?

Det här med att svenska tjejer trackasseras för att de inte anpassar sig efter muslimska normer låter oerhört oroväckande tycker jag!

Jag har förut sagt att jag är emot slöjförbud i skolan... Men sådan här information får mig onekligen att tänka om!
mvh
tt
Citera
2007-09-22, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Men du kanske inte bevistar de värsta områdena?

Det här med att svenska tjejer trackasseras för att de inte anpassar sig efter muslimska normer låter oerhört oroväckande tycker jag!

Jag har förut sagt att jag är emot slöjförbud i skolan... Men sådan här information får mig onekligen att tänka om!
mvh
tt

Det är förvisso sant att jag inte rör mig i de värsta områdena. Jag bor i ett etniskt svenskt område och rör mig emellanåt upp i centrum.
Citera
2007-09-22, 23:20
Bannlyst
Vänligen

Diskussioner om "det kommande inbördeskriget" tas där det hör hemma.

//Mod
Citera
2007-09-22, 23:31
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Vänligen

Diskussioner om "det kommande inbördeskriget" tas där det hör hemma.

//Mod

Vad menar du med det? Får jag inte ställa en uppriktig fråga, utan att bli hänvisad till nåt specialforum för nynazister... eller vad??
Citera
2007-09-22, 23:40
Medlem
Golonkas avatar
Nu är väl inte dessa små glada filmsnuttar från de Kulturberikade Zonerna alla från Rosengård, men här kommer en liten blänkare om hur jävla kompatibla dessa yngel är i ett civiliserat samhälle:

Citera
2007-09-22, 23:42
Medlem
humperdicks avatar
Att det finns områden i Sverige dit ambulansen inte gärna åker för att den anses representera något som befolkningen i dessa områden inte ser som deras är enormt allvarligt och början på något ännu mer allvarligt, ser man inte det är man blind.

Malmö är ett bra exempel på hur våra politiker förstört stora omården medelst inkompetens.
Citera
2007-09-22, 23:52
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humperdick
Att det finns områden i Sverige dit ambulansen inte gärna åker för att den anses representera något som befolkningen i dessa områden inte ser som deras är enormt allvarligt och början på något ännu mer allvarligt, ser man inte det är man blind.

Malmö är ett bra exempel på hur våra politiker förstört stora omården medelst inkompetens.
Ja, jag håller med dig! Att ambulansen skulle uppfattas som "fienden" är helt osannolikt för en vanlig svensk. En enhet som bara vill rädda liv!

Jag bor i Uppsala och i mitt område bor ett antal muslimer och här finns inga problem alls! ( I alla fall inte i mitt område) Därför blir jag mer än häpen när jag hör om muslimska områden där ambulansen inte vågar åka in utan polis eskort! Och från en amerikans site dessutom. Det är det som gör att jag ifrågasätter både sanningshalten av det som sägs (vilket ni här på FB i viss mån dock bekräftar) OCH sanningshalten av det som rapporteras i media.

Nu bor jag förvisso inte i Skåne och det är möjligt att mediarapporteringen där ser annorlunda ut! Men inte hör man i riksnyheterna om detta?

mvh
tt
Citera
2007-09-23, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Vad menar du med det? Får jag inte ställa en uppriktig fråga, utan att bli hänvisad till nåt specialforum för nynazister... eller vad??

Absolut får du fråga, jag vill däremot inte se ännu en tråd som spårar ur alldeles från sitt huvudämne och därför måste låsas, vill du?

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in