2000-05-31, 04:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Finns det nån informativ sida på nätet om djävulsdyrkan? Eller nån som vet vad det går ut på och vad som är bra med det?
Citera
2000-06-01, 11:50
Medlem
Djävulsdyrkan

menar du djävulsdyrkan eller menar du satanism?
Citera
2000-06-01, 19:21
äldre konto (old)
Ej medlem
Djävulsdyrkan

Jag menar djävulsdyrkan. Sånt som verkligen går ut på att sprida ondska omkring sig, offra och döda etc. Misstänker att det är sånt som skapar en negativ syn på satanism. Men det kanske ligger en hel del myter bakom alltihop också.

Det är svårt att få tag på info på nätet, men det är kanske inte särskilt organiserat.
Citera
2000-06-03, 15:18
Medlem
Djävulsdyrkan

jösses...
Citera
2000-06-07, 18:23
Medlem
Djävulsdyrkan

Teorier finns om att det INTE FINNS någon djävulsdyrkan, utan är onda rykten spridda av satanismens motståndare. T.ex. ansågs det allmänt av judarna i kristendomens början att de hade ockulta riter med våldtäkt och barnamord, samma sak spreds senare ut av de kristna om judarna vid korstågen, och av Julius Ceasar om Wicca.

Jag rekommenderar en artikeln på religioustolerance.com:
http://www.religioustolerance.org/ra_none.htm
Lång, men guld värd.

/Anton
Citera
2000-06-08, 17:56
Medlem
Djävulsdyrkan

Letade efter national encyclopedin på nätet, för där hade dom en lite udda förklaring på just djävulsdyrkare (Devil worshipers). Det stog nåt om att det i från början var en grupp människor i nåt sydamerikanskt land som, trots namnet, var kristna. Tyvärr hittade jag inte något.
MEN, däremot hittade jag den här sidan, vilket ju är ett lite skojigt (hoppas jag) insiativ :-)

http://www.novia.net/~todd/rap2.html

- inte underligt att folk tror att undergången är nära igentligen -
Citera
2000-06-13, 07:34
Medlem
Djävulsdyrkan

Zkum, har du provat pingstkyrkan?
Jag tror säkert att dom uppfyller de av dig önskade kriterierna...
Citera
2000-06-15, 10:31
Medlem
Djävulsdyrkan

Ja, ibland när man ser hur det ser ut i kyrkorna och vad som predikas så undrar man vem som är herre där...
Jesus kan inte vara Herre i ett sammanhang där man ger homosexuella "äktenskap" välsignelse.
Citera
2000-06-15, 18:52
Medlem
Djävulsdyrkan

Och vad är det för fel på homosexuell kärlek, Lars?
Citera
2000-06-16, 06:04
Medlem
Djävulsdyrkan

Men lille Larz....hela den kristna tron andas incest, folkmord och till och med antisemitism!

Precis som någon annan smart människa tidigare skrev så dödade Abel Kain eller tvärtom hur det nu står i bibeln....sen åkte Abel (el. Kain) iväg och gifte sig...fast med vem??? Det fanns ju ingen annan! Alltså måste han gift sig med sin mor!! Och för att fler människor skulle kunna skapas måste han ju också haft SEX med Eva, om det inte var ormen han satte på!!

Sen dit infantila uttalande om att en satanist är maktgalen, har du läst bibeln igentligen? Vem är det som är maktgalen: jo din s.k GUD!!!

Många folkmord har skett i kristendomens namn, t.ex korsriddarnas korståg i turkiet, conquistadorernas utrotning av inkafolket, där de som vägrade gå över till kristendomen dödades och kvinnorna våldtogs m.m...sen kan vi ju ta upp händelserna kring digerdöden! Dåtidens präster anklagade judarna för att vara orsaken till pesten och att "roten till det onda" tvunget måste bort!

Nä, maktgalen skall du inte anklaga satanisten för att vara...han åker inte omkring genom årtusenden och försöker konvertera folket till kristna....det satanisten vill är att de som förstår satanismen och kallar sig satanist, skall göra det och vara stolt!!!

Ave Satanas
Citera
2000-06-16, 10:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Djävulsdyrkan

Om du letar lite kan du säkert hitta M.L.O:s hemsida sedan finns The Black Order m.m. jag har varit inne på leta lite vetja, prova sökmotorn som finns under länkarna på www.belial.org

Hellsningar

Thomas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in