• 1
  • 2
2000-06-23, 00:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej... jag älskar alla människor, jag tycker om när solen skiner, men även när det regnar... jag äter kött och inte så mkt grönsaker.. jag tycker om barn. Jag gillar att betala skatt och hjälpa andra människor, det är viktigt att bry sig om andra och inte bara sig själv... jag tycker religionsfrihet är viktigt..

är jag satanist? om inte, varför inte?
Citera
2000-06-23, 12:10
Medlem
Är jag satanist?

jag är inte särskilt insatt, varken i LaVey köret eller gammal hederlig djävulsdyrkan, men jag anser väl att du kan vara satanist utan att äta grönsaker. Att du däremot älskar alla människor känns mindre sataniskt... Att älska alla är det mest kristna [absurda] jag kan tänka mej.
Citera
2000-06-23, 20:11
Medlem
Är jag satanist?

varför skulle det vara fel att älska alla
Citera
2000-06-24, 00:25
Medlem
Är jag satanist?

Power: av den enkla anledningen att alla inte kan tycka om alla. Det finns folk som man går ihop med, de umgås man med och, i vissa fall älskar. Det finns de som man inte står ut med, de älskar man inte.
Citera
2000-06-24, 02:28
Medlem
Är jag satanist?

gör man väl visst det, jag skiter väl i om jag inte kommer överens med alla? jag älskar dom för det..
Citera
2000-06-24, 11:31
Medlem
Är jag satanist?

hm...du kommer att få en lite skruvad människosyn efter ett tag är jag rädd...om du inte ser kritiskt på alla du möter kommer du att hanma i ett slags "mellanting" glöm inte att det ena alltid behöver det andra för att överleva..."ondska" behöver således "godhet" för att finnas. Tar man bort det ena så tar man även bort det andra...
Citera
2000-06-24, 13:30
Medlem
Är jag satanist?

got och onte existerar inte allting är relativt det beror helt och hållet på omständigheterna och personen som tolkar händelsens verderingar

Citera
2000-06-24, 18:47
Medlem
Är jag satanist?

knappast.. att påstå att ondska som t ex pedofili behövs är idioti... att medvetet göra någon illa är verkligen ondska.. så visst finns det..
kom in i matchen!

the incredible hulk
Citera
2000-06-24, 21:12
Medlem
Är jag satanist?

Hulk:

Onska för dig kanske...men knappast för den som utför det...läs vad jag säger för f-n, istället för att säga åt mig att "komma in i matchen". Prova använda skallen nästa gång
Citera
2000-06-25, 20:45
Medlem
Är jag satanist?

För att citera en Alfons Åberg-bok (som f.ö. är väldigt häftig):

"Det är BRA att ni har tråkigt. För annars kan ni ju aldrig ha roligt!"
Citera
2000-06-25, 23:37
Medlem
Är jag satanist?

ondska kan väl visst vara ondska även för dom som gör det, allt görs inte för egen vinning, din själviska dåre... du är inte ens med på avbytarbänken! svarting

ps. WASP står för WE ARE SATANS PEOPLE, blackie lawless har ett uppochnedvänt kors tatuerat på kroppen, jag har träffat honom i miami beach så jag vet.
Citera
2000-06-26, 01:09
Medlem
Är jag satanist?

Hulk:

"din själviska dåre... du är inte ens med på avbytarbänken! svarting"

Jag hade fram tills nu följt dina inlägg med en viss naturlig respekt. Dock när jag läste detta föll allt jag nånsin respekterat dig för. Du är nog bland det lägsta jag någonsin har stött på. Att gå till sådana personangrepp i en sån här diskussion visar bara din uppenbara brist på argument och sviktande självförtroende. Vad vet du om att jag är självisk??? eller ens svart för den delen (vilket jag inte är). Skaffa för H-vete, om inte argument, så lite sans och vett innan du argumenterar.

Du fattar inte ett smack av vad jag säger...jag menar på att om det inte finns ondska här i världen (i varierande former) så kan INTE det vi idag kallar för "godhet" finnas, ser du inte det???? om man inte har något att jämföra med så rörs det ena ut till en odefinierbar soppa. Således existerar det inte i den mening som tidigare var relevant.

Angående det uppochnervända korset, så är det inte ens någon "satanist" symbol, utan en symbol för ödmjukhet och härstammar i en av jesus lärjungar och hans ovilja i att bli korsfäst åt samma håll som jesus. (minns tyvärr inte hans namn)

M.ov.H
Blackie

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här