Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-11, 22:57
  #145
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
På vilket sätt gav knugen Svenska Folket, trygghet och stabilitet?


Eftersom du antagligen är ett troll alternativt så obildad att du inte förstår vad den samlande kraften låg i så blir det nog svårt att få dig att tänka om.
Du är helt enkelt för dum.
Citera
2007-10-11, 23:03
  #146
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Eftersom du antagligen är ett troll alternativt så obildad att du inte förstår vad den samlande kraften låg i så blir det nog svårt att få dig att tänka om.
Du är helt enkelt för dum.

Oj, jag får tacka och bocka för ditt konstruktiva svar. Troligen var Knugen i Saint-Tropez med Fru Brasilien/Tyskland eller hur var det?
Citera
2007-10-11, 23:19
  #147
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
På vilket sätt gav knugen Svenska Folket, trygghet och stabilitet?

Läs detta inlägget av ChristianX

Sen kan du läsa mer om det som föranledde appanaget här
Citera
2007-10-19, 21:33
  #148
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Läs detta inlägget av ChristianX

Sen kan du läsa mer om det som föranledde appanaget här

Så detta är svaret på min fråga i mitt förra inlägg? Hmm, du får gärna utveckla det hela.
Skulle Knugens "Stabilitet & Trygghet" gentemot de Svenska Folket basera sig på detta?
Citera
2007-10-19, 22:37
  #149
Moderator
Strix m/94s avatar
När...

Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Så detta är svaret på min fråga i mitt förra inlägg? Hmm, du får gärna utveckla det hela.
Skulle Knugens "Stabilitet & Trygghet" gentemot de Svenska Folket basera sig på detta?

...osäkerhet råder, pga av oroligheter, katastrofer eller obehagliga förändringar, är det viktigt med kontinuitet. Monarkin står för det. Den långa linjen, traditionen och förutsägbarheten skapar trygghet och stabilitet. Follket vet att monarkin inte kan vara på någon annan sida. Den har inga partiintressen. "Konung och folk sig förena" som det stod i en gammal fin psalm.
Citera
2007-10-20, 19:30
  #150
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...osäkerhet råder, pga av oroligheter, katastrofer eller obehagliga förändringar, är det viktigt med kontinuitet. Monarkin står för det.

Har Svenska folket Knugen som farsa? Det här blir bara bättre å bättre!
Citera
2007-10-20, 21:11
  #151
Moderator
Strix m/94s avatar
Du...

Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Har Svenska folket Knugen som farsa? Det här blir bara bättre å bättre!

...måste ha kul i Din lilla bubbla som Du tror är verkligheten.
Sannolikt har Du aldrig förstått den patriarkala finessen, alltså inte att kungen är far utan som en far. Oaktat detta så kan vi andra, utanför bubblan, se vilken betydelse som kungen har, särskilt i svåra situationer. Men, även till vardags är monarkin viktig. Som jag tidigare påpekat är en institution som står för kontinuitet oerhört betydelsefull i tider med sanbba omställningar.
Citera
2010-04-29, 23:38
  #152
Medlem
M4F14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...måste ha kul i Din lilla bubbla som Du tror är verkligheten.
Sannolikt har Du aldrig förstått den patriarkala finessen, alltså inte att kungen är far utan som en far. Oaktat detta så kan vi andra, utanför bubblan, se vilken betydelse som kungen har, särskilt i svåra situationer. Men, även till vardags är monarkin viktig. Som jag tidigare påpekat är en institution som står för kontinuitet oerhört betydelsefull i tider med sanbba omställningar.

Va? Jag skiter fullständigt i Kungen i svåra tider. Han sitter fortfarande och sippar bubbel medan vanliga människor får det sämre.

Allt skitsnack om Kungens varumärke är helt grundlöst. Det är omöjligt att mäta det värdet eftersom det inte går att koppla till resultat eller jämföra. Att kungen sedan skulle dra in mer än han kostar faller precis likadant. Kungens påstådda inkomster är bara spekulation. Det kan lika gärna vara 100 miljoner i förlust.

Kungahuset är föråldrat. Jag hoppas Viktoria aldrig blir drottning men troligtvis får vi stå ut med henne också. Hennes barn blir bara vanligt snobbar däremot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback