2007-09-28, 11:35
Medlem
gipzys avatar
men vet ni vad, jag tar faktiskt och frågar på swecan istället då, värkar ju inte få några svar här.
Citera
2007-09-28, 12:41
Medlem
joensas avatar
det finns en tråd där om en som satte ut et gäng denna sommaren.
står vad han fick och vad han gjorde.

thypoon då ja.

dålig sommar dock .
Citera
2007-09-28, 12:54
Medlem
CpRekas avatar
Hur fan kan du ens tro att en utomhusodling är bättre än en innomhus? Du har FULL kontroll på att dina plantor så de får det så bra som möjligt om du odlar inne, det har du inte om du odlar ute, du kan reglera ljustimmar, luftfuktighet temp och co2 flöde, risken för bladlöss och andra parasiter minskar drastiskt, och inga gnagare kan vara och tugga på dina plantor. Styrkan och skörden blir bättre om du odlar inne, just på grund av just nämnda anledningar.

Enda fördelarna med att odla ute är att du kan ha hur många plantor du vill, och risken för att åka dit minskar enormt mycket.
Edit: Och du behöver inte köpa mer grejjer än frön och näring.
Citera
2007-09-28, 12:59
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Hur fan kan du ens tro att en utomhusodling är bättre än en innomhus? Du har FULL kontroll på att dina plantor så de får det så bra som möjligt om du odlar inne, det har du inte om du odlar ute, du kan reglera ljustimmar, luftfuktighet temp och co2 flöde, risken för bladlöss och andra parasiter minskar drastiskt, och inga gnagare kan vara och tugga på dina plantor. Styrkan och skörden blir bättre om du odlar inne, just på grund av just nämnda anledningar.

Enda fördelarna med att odla ute är att du kan ha hur många plantor du vill, och risken för att åka dit minskar enormt mycket.
Edit: Och du behöver inte köpa mer grejjer än frön och näring.

Grejjen med utomhus är ju också att det finns ingen lampa som kan slå solen.
Citera
2007-09-28, 13:29
Medlem
gärningsmans avatar
Tanska är hustler som kränger frön. "Utvecklad för vår klimat" "växer större än andra strains" osv är bara försäljningsnack...

Ska jag ge en ärlig och troligtvis korrekt gissning så har tanska haft en näve med frön som har sått utomhus, hanarna har pollinerat honorna hejvilt och vips så har han tusentals frön som han säljer till er lättblåsta idioter. Hans "typhoon" blir inte större än andra strains, blir dom bara 2-3m så är det en väldigt kort sativa. Det är inte ovanligt att sativas vid optimala förhållanden kan bli upp emot 10m.

Ang att det blir så mycket hanar är helt enkelt för att det är en amatör som lekt profesionell och döpt sina bushweed frön till något fräckt namn för att ni ska handla av honom. Och trots att säkert hundratals personer har köpt frön så har jag aldrig, ALDRIG läst en rapport om typhoons som producerat stora skördar!
Citera
2007-09-28, 13:40
Medlem
gipzys avatar
300g torkat och kurerat från 5 stycken fick en på swecan, och då sa han endå att han skulle fått mer om det inte var på grund av någonting han hade glömmt eller nått i den stilen. 300gram torkat och kurerat från 5 plantor är vad jag anser är mycket iallafall. Jag skulle vara helnöjd.

Och med tanke på att jag planerade kanske va 60 frön thypoon och 20-30 frön av blandade sorter så tror jag faktiskt jag kan få ut en hel del, 1kg iallafall.
Citera
2007-09-28, 14:46
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Tanska är hustler som kränger frön. "Utvecklad för vår klimat" "växer större än andra strains" osv är bara försäljningsnack...

Ska jag ge en ärlig och troligtvis korrekt gissning så har tanska haft en näve med frön som har sått utomhus, hanarna har pollinerat honorna hejvilt och vips så har han tusentals frön som han säljer till er lättblåsta idioter. Hans "typhoon" blir inte större än andra strains, blir dom bara 2-3m så är det en väldigt kort sativa. Det är inte ovanligt att sativas vid optimala förhållanden kan bli upp emot 10m.

Ang att det blir så mycket hanar är helt enkelt för att det är en amatör som lekt profesionell och döpt sina bushweed frön till något fräckt namn för att ni ska handla av honom. Och trots att säkert hundratals personer har köpt frön så har jag aldrig, ALDRIG läst en rapport om typhoons som producerat stora skördar!

Och hur vet du allt detta? Menar du att du är den enda smarta då, ajdå, stackars alla hundra andra :/

Och vadå inte ovanligt att en sativa blir 10meter hög?!
Har då aldrig hört talas om någon som fått en 10 meters planta utomhus i sverige, har faktiskt inte hör nån få ut mer än max 2 meter i sverige överhuvudtaget.
Citera
2007-09-28, 15:09
Medlem
gärningsmans avatar
Jag har fått en sativa/indica korsning att bli över 2 meter inomhus. Mina plantor utomhus blev över 2 meter och dom hade inte börjat blomma än och jag skrev att vid optimala förhållanden (i varmare och fuktigare klimat) kan sativor bli över 10m.

300g på 5 sativor är inte särskilt mycket, jag får ut mellan 150-200 per planta med Big Bud och jag är ingen erfaren odlare.
Citera
2007-09-28, 21:11
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag har fått en sativa/indica korsning att bli över 2 meter inomhus. Mina plantor utomhus blev över 2 meter och dom hade inte börjat blomma än och jag skrev att vid optimala förhållanden (i varmare och fuktigare klimat) kan sativor bli över 10m.

300g på 5 sativor är inte särskilt mycket, jag får ut mellan 150-200 per planta med Big Bud och jag är ingen erfaren odlare.

Men hallå det är ju det jag snackar om överhuvudtaget ju , hur mycket man ska räkna att man får ut per planta när jag man planerar hur många frön man ska köpa,. du säger du får 150-200 per planta och det tycker jagär väldigt mycket, skulle bli helnöjd visssa påstår att man kan få ut som max 10 gram på en planta om man bor i skåne endast

Edit.
När jag nu läser vad jag själv skrivit inser jag att jag är stenad som hälvet
Citera
2007-10-01, 18:18
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Bor du i norrland ska du vara glad om du får 3-4g potent röka, men bor du i skåne kan du få 10g per planta.

Utomhusodlingar suger.

Du vet ju inte vad du snackar om.

Har läst mkt om thypoon och det verkar vara en minst sagt lovande strain, den verkar ha lite autoblom i sig med så är inte lika beroende av ljustimmar som andra strains.

Rökat blir ju bra röka även om de blir polinerat, visst lite sämre blir det ju men folk verkar tro att buds med frön i är värdelösa, så är det verkligen inte. Tror ni de går o rycker upp alla hanar på plantorna i marocko tex de gör hasch på?

Får du ihop väldigt mkt kan du ju även göra icehasch på det =)

Lycka till !
Citera
2007-10-01, 21:41
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsvarg
Du vet ju inte vad du snackar om.

Har läst mkt om thypoon och det verkar vara en minst sagt lovande strain, den verkar ha lite autoblom i sig med så är inte lika beroende av ljustimmar som andra strains.

Rökat blir ju bra röka även om de blir polinerat, visst lite sämre blir det ju men folk verkar tro att buds med frön i är värdelösa, så är det verkligen inte. Tror ni de går o rycker upp alla hanar på plantorna i marocko tex de gör hasch på?

Får du ihop väldigt mkt kan du ju även göra icehasch på det =)

Lycka till !

Äntligen någon som "tror" som jag började misstänka att jag "läst o hört" allting helt fel de senaste 3 åren, tiden då jag varit "cb-intresserad", dvs läst allt jag hittar om odling och allt annat.
Nej, har själv rökt bushweed som inte givit någon effekt alls ,och rökt annan bushweed som man blev riktigt jävla tokborta på
tror inte att dom tar bort hanarna i marocko
Citera
2007-10-01, 21:49
Medlem
professor_knass avatar
Ja, men eftersom vi ändå är i farten och spekulerar så "tror" jag att om plantorna får en meters spännvidd var och de planteras ut så tidigt det bara går, och du kanske slänger ut lite blåkorn eller nåt ett par gånger, så kan du räkna med ett hegge per planta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in