• 1
  • 2
2007-09-27, 20:07
Medlem
gipzys avatar
Ja som rubriken säger, hur mycket buds i gram tror ni en nybörjare kan få ut från EN thypoon vid en utomhus odling?
Lite bakgrunds fakta;
Jag är visserligen nybörjare, har bara test odlat någon gång med ett par LE lampar men aldrig låtit dom blomma utan "dödat" dom efter några veckor.
Men jag har läst VÄLDIGT MYCKET om allt med cannabis att göra, inte minst odling, både innom och utomhus odling och en hel del annat, så jag skulle vilja säga att jag KAN odla, har bara inte gjort det än
Har planeringar att odla upp en hel del plantor i sommar, men med risk att få för mycket, ja, det går faktiskt då jag inte kan förvara tex. 5 kilo buds hemma, dessutom lär det ju förstöras med tiden, och sälja är inget alternativ för mig, möjligen i minimal skala till vänner men ingen "riktig" försäljning.
Strainet jag tänkt odla är, som ni nog förstått, thypoon, eller rättare sagt, det är det huvudsakliga strainet, sen kommer jag antagligen har några blandade sorter bara för att tästa dom, men thypoon är det strainet som jag räknar med.

Så, hur mycket tror ni jag kan få ut på en planta thypoon i utomhusodling?
Mina första planer var 20-40 stycken, men är orolig att det kommer att ge "för mycket" vad tror ni?
Citera
2007-09-27, 20:39
Medlem
låter som att du e galen som e rädd för att få ur för mycket?

beror helt på vad du har för ljus och utrymme?

PEACE
Citera
2007-09-27, 21:19
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyhighe
låter som att du e galen som e rädd för att få ur för mycket?

beror helt på vad du har för ljus och utrymme?

PEACE

hehe, jo man kan ju tro det, men problemet ligger ju i att för det första, tex. 5 kilo buds lär ta en väldig massa plats, och eftersom jag faktiskt fortfarande bor hemma och antagligen lär göra det 1-2 år till så förstår ni hoppas jag.