• 1
  • 2
2007-09-29, 18:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Under sommaren och hösten förra året skrev jag en postapokalyptisk bok på svenska som jag förhoppningsvis kommer att hinna publicera ännu under detta år (måste bara få alla illustrationer klara först)... Finns det någon svensk eller finlandssvensk författare som tidigare har skrivit något postapokalyptiskt äventyr eller är jag först?? Någon som vet??
Citera
2007-09-29, 18:53
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Under sommaren och hösten förra året skrev jag en postapokalyptisk bok på svenska som jag förhoppningsvis kommer att hinna publicera ännu under detta år (måste bara få alla illustrationer klara först)... Finns det någon svensk eller finlandssvensk författare som tidigare har skrivit något postapokalyptiskt äventyr eller är jag först?? Någon som vet??
Det nämns en del svenska här:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=123704
Citera
2007-09-29, 19:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Synd att man inte får vara först då!

Fast jag vill ändå tro att min bok är ganska originell (för att vara skriven på svenska)... Men ni får ju läsa den då den är klar... Den är uppdelad i fyra episoder:

Episod 1: Opium är en religion för folket
Episod 2: Radies!
Episod 3: Män från Mars, mutanter från Venus
Episod 4: Irradiati

Den första episoden hade jag tänkt lägga upp på internet som "shareware", så det skall bli kul att höra vad folk tycker...

Har ni förresten några tips på hur jag skall få min berättelse att få så stor uppmärksamhet som möjligt?? Skall jag göra en hemsida åt den?? Eller regga mig på Blogspot och skriva där?? Eller på Poeter.nu?? Eller på FB's noveller & lyrik?? Eller alltihopa?? Vad tycker ni?? Jag är inte ute efter att tjäna några pengar men det hade varit kul om så många som möjligt fick upp ögonen för boken!
Citera
2011-07-28, 14:53
Medlem
NixYOs avatar
Citat:

Skrev du den under pseudonym så att du skulle kunna nämna namnet på din bok, om den nu blev publicerad vilket jag inte vet någonting om, så att man skulle kunna få nöjet att läsa den? Det vore onekligen intressant att få göra det.

Edit
Citat:
Har ni förresten några tips på hur jag skall få min berättelse att få så stor uppmärksamhet som möjligt?? Skall jag göra en hemsida åt den?? Eller regga mig på Blogspot och skriva där?? Eller på Poeter.nu?? Eller på FB's noveller & lyrik?? Eller alltihopa?? Vad tycker ni?? Jag är inte ute efter att tjäna några pengar men det hade varit kul om så många som möjligt fick upp ögonen för boken!

Finns ett book-on-demand-förlag som heter just Books on Demand som sysslar med egenutgivning vilket självklart innebär att du får betala för kalaset.

Beräkna kostnaderna: http://www.books-on-demand.com/index...ge=calculation

http://booksondemand.e-butik.se/
Citat:
Företagsinformation

Books on Demand är ett alternativ för egenutgivare, företag och mindre förlag.
Vi producerar böcker sedan 1998 och är den största aktören på den nordiska marknaden som trycker, producerar och distribuerar böcker med print on demand teknik.

Mer information finns på vår informationssite:

http://www.books-on-demand.com

Mail: info@books-on-demand.com
Telefon: 0498-21 33 60
Fax: 0498-21 33 29

Våra öppettider är måndag till fredag, mellan 09.00 och 16.30.

Frågor om Bokproduktion eller Webbshop:

Bingebygatan 5, 621 41 Visby
E-post: info@books-on-demand.com
Telefon: 0498-21 33 60 | Fax: 0498-21 33 29

Frågor om Fakturor eller Författarredovisningar:

Bingebygatan 5, 621 41 Visby
E-post: order@books-on-demand.com
Telefon: 0498-21 33 60 | Fax: 0498-21 33 29
Senast redigerad av NixYO 2011-07-28 kl. 15:09. Anledning: Edit
Citera
2011-07-28, 17:07
Medlem
Weejays avatar
Absolut högintressant litteratur; du får PMa när boken kommer!

För övrigt finns det e ndel postapokalyptisk litteratur;
bl.a. Toffs bok och kanske skulle Harry Martinssons Aniara räknas som lite postapokalyptisk
Citera
2011-07-28, 20:11
Medlem
Låter väldigt, väldigt intressant. Håll oss uppdaterade är du snäll! lycka till!
Citera
2011-07-29, 23:56
Medlem
Hjortronsylts avatar
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186437348
Har dock inte läst den själv.

Edit, fandå, var ju första boken som nämndes i den länkade tråden
Citera
2011-07-31, 00:33
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:

Våldta en massa reklam skyltar med reklam för din bok?

För övrigt om du lägger upp del 1 på internet kan du PM´a mig?
Citera
2011-07-31, 00:46
Medlem
sourds avatar
Nu var det ju ändå fyra år sedan boken blev klar, hur går det med illustrationerna? Jag är mycket sugen på att läsa ditt alster.
Citera
2011-07-31, 17:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Fick ett stipendium för att trycka upp den i liten skala... Med facit i hand borde jag dock ha låtit boken säljas från någon hemsida, det är fruktansvärt jobbigt att hålla på och posta böcker själv... Men det blev en jäkla bra bok, och läsarna har varit mycket nöjda! Typ 20 snygga illustrationer har den och ett stilrent, snyggt och symboliskt omslag...
Citera
2011-07-31, 17:44
Medlem
Citat:
Fick ett stipendium för att trycka upp den i liten skala... Med facit i hand borde jag dock ha låtit boken säljas från någon hemsida, det är fruktansvärt jobbigt att hålla på och posta böcker själv... Men det blev en jäkla bra bok, och läsarna har varit mycket nöjda! Typ 20 snygga illustrationer har den och ett stilrent, snyggt och symboliskt omslag...

Länka? Jag såg inte förrän nu hur gammal tråden var
Citera
2011-07-31, 18:12
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Länka? Jag såg inte förrän nu hur gammal tråden var
Första eposiden är inte ute på internet längre, så det finns inget att länka till...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in