• 1
  • 2
2007-10-03, 23:33
Bannlyst
Hej, jag tänkt skaffa mig en Ford Sierra CLX (Dohc motorn) som vinter-och-grisbil. Ni som har haft en, hur är era erfarenheter? är den skojig att leka runt med och plåga? skulle även varit bra om någon vet hur det är att diffa en sierra, är väl tydligen inte bara att svetsa lite som på volvos bakaxlar?

mvh
Citera
2007-10-04, 01:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meduza999
Hej, jag tänkt skaffa mig en Ford Sierra CLX (Dohc motorn) som vinter-och-grisbil. Ni som har haft en, hur är era erfarenheter? är den skojig att leka runt med och plåga? skulle även varit bra om någon vet hur det är att diffa en sierra, är väl tydligen inte bara att svetsa lite som på volvos bakaxlar?

mvh
Till dig har jag bara en sak att säga. Köp ett rep, gå ut i skogen, häng dig. Så får din exitens här nån mening.
Citera
2007-10-04, 09:24
Bannlyst
Hej!

Som svina vinterbil är den perfekt. Lätt i röven och bra värme.
Citera
2007-10-04, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74

hehe okej, vet du hur det är om man skall svetsdiffa? mycket svårare än en volvo?
Citera
2007-10-04, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robbe74

...och billig.
Citera
2007-10-04, 17:41
Bannlyst
Och enkel att köra skrot av..

Köper du en i hyfsat skick lär den klara dina önskemål, men kära inte ner dig i den som man gör i sin förstabil, då blir det dyrt, jobbigt och livsleda till slut..
Citera
2007-10-04, 18:29
Medlem
Krafses avatar
Duger väl att ha kul med, men satsa absolut inte på att ha kvar den då Ford är skit. Reservdelar är dyra också.
Citera
2007-10-04, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Duger väl att ha kul med, men satsa absolut inte på att ha kvar den då Ford är skit. Reservdelar är dyra också.
Va? Har de höjt priserna sen jag körde ford sist? Då hade de marknadens i särklass billigaste reservdelar, de säljer liksom i parti.. det är inte bilarna de tjänar pengar på det är reservdelar..
Citera
2007-10-04, 19:13
Bannlyst
Det kan ju hända att jag kärar ner mig i den hehe.. förresten, vad är skillnaderna mellan Sierra CLX och GLX?

mvh
Citera
2007-10-04, 19:15
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Va? Har de höjt priserna sen jag körde ford sist? Då hade de marknadens i särklass billigaste reservdelar, de säljer liksom i parti.. det är inte bilarna de tjänar pengar på det är reservdelar..
Skojar du? Vi har bara hittat dyr skit! Fast det var iofs till en Scorpio, men det är väl ungefär samma crap?

Aja hur som helst, om det var felaktigt så ber jag om ursäkt. Men, kvalitén är fortfarande rätt kass, många har haft problem med växellådor osv.
Citera
2007-10-19, 23:11
Medlem
lurifaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meduza999
Det kan ju hända att jag kärar ner mig i den hehe.. förresten, vad är skillnaderna mellan Sierra CLX och GLX?

mvh

GLXen har AC inte CLXen. Jag hade en clx förra vintern. Perfekt vinterbil. Behöver inte vara så rädd om den, då man ändå köper den för att när snön gått bort köra den till närmsta skrot och har man tur får man 500 eller så säljer du den i delar på blocket
Citera
2007-10-20, 03:09
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Sierror är de värsta skitbilar Ford någonsin har bajsat ut. Det finns ett antal trådar med folks erfarenheter av Sierror, sök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in