Jag får tårar i ögonen när jag läser om stödet för 50-åringen. Namninsamlingen har gått enormt bra får man väl säga med tanke på att de flesta inte vet vad namninsamling.se är för nåt. Jag skulle tro att de flesta som skrivit på inte visste vad det var för nåt innan de skrev på.
Sen bg-kontot, vilken succé det kan bli. Har inte satt in ännu men kommer för första gången i mitt liv att lägga en slant i en "bössa". Förresten, sa jag slant? Det blir minst en hundring, troligen mer.
Det jag njuter kraftigt av, nästan så jag skjuter i brallan, är att vi visar de satans jävla politikersvinen (förlåt goa fyrfotingar för att jag liknar er vid politiker men det låter så bra) och juristjävlarna vad folk i gemen tycker.
Jag tycker mig minnas nån artikel i forskning och framsteg tror jag. Där beskrevs hur man forskar i demonstrationer och liknande. Hur ska jag förklara...? Om det är ett visst antal som demonstrerar för/mot något så kan man se vad folk i gemen tycker på storleken, antalet deltagare i demonstrationen. Precis som en opinionsundersökning fast inte lika säker såklart.
Nuförtiden så är ju inte svensken i allmänhet den som som "går man ur huse" när det är nåt. Men läser man kommentarer i blt, expressen och dylika medier så är det ju åtminstone 70-80% som uttrycker sitt fulla stöd för 50-åringen och inte bryr sig särskilt mycket alls om att en snorunge fick "äta damm" och att en annan kanske får byta moppen mot nåt mer handikappvänligt.
Sen för att diskutera det här med vad han kunnat gjort annorlunda. Några tycker att han skulle ha skjutit varningsskott eller i benen eller så. Även huruvida han laddade om den förmodade 2-skottsbrakaren. Nu vet ju ingen här exakt hur han skjutit mer än att 2 personer uppenbarligen är träffade varav den ene lite mer än den andre s.a.s.
Min tanke/teori är att en van jägare, jaktledare i 20 år eller vad det var, inte i "stridens hetta", som det här kanske kan anses vara, skickar iväg ett varningsskott. Då flyger nog fåglarna sin kos och han har bara ett skott kvar. (Därför en hund som skrämmer upp bytet.) Dessutom så sitter det garanterat djupt i ryggmärgen att när man skjuter så skjuter man mot centrum av ljudet eller silhuetten eller vad fan det nu är man skjuter mot. Jag tror inte att han siktade bredvid nåt av offren för i hans hjärna och ryggmärg så var han i krig. Det var döda eller dödas som gällde. Att han inte fick kål på Poffe tror jag inte var medvetet utan en slump.
Jag kan mycket väl tänka mig att han laddade om på en gång vilket jag tror går automatiskt för en jägare. För att vara beredd vid en ev. skadeskjutning. Men rätta mig gärna om ni själva är vana jägare för jag är det inte. Och jag kan tänka mig att det brann av flera skott om han fortfarande upplevde sig "som i strid". Men
samtidigt tror jag inte det. För det var han själv som lugnt och sansat (enl. tidningarna...) sa till polisen i luren att han skjutit folk och han redogjorde för att den ene lät och att han mådde illa och skulle kräkas vilket är en fullkomligt normal reaktion för människor under stark stress och kraftig rädsla alternativt adrenalinflöde. Dessutom så var det bråttom och då tror jag man rafsar åt sig några patroner och stoppar i dem men tänker man på att ta med flera eller hela asken?
De andras beskrivning av att de hörde flera skott kan ju mycket väl stämma, i deras huvuden. Det är kanske helt enkelt så att de flesta aldrig har hört ett hagelskott på så nära håll som det säkert var för flera av dem. Det ringer och ekar i skallen och sen smäller det igen utav helvete. Då blir nog 2 skott lätt flera. Men det är bara en spekulation från min sida. Och kom förresten på att jag måste ringa en bekant som ju har jagat ripa och dyl. Han borde ju veta hur det låter iaf
Men till sist. Underbart att ha hittat hem. D.v.s. jag har hittat ett forum där jag får stöd och föståelse av många gelikar vad gäller vad som är brottslighet och vad som är moraliskt skydd av egendom och närstående personer. Samt annan politik som t.ex. i I&I