2007-10-08, 12:26
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Sluta snacka skit. Här har vi en familjefader som under ett års tid har fått utstå hot och trakasserier emot sin familj, främst sin utvecklingstörda son.

Nu dyker ett gäng kriminella ungdomar beväpnade med påkar upp utanför bostaden och hotar familjen till livet. Du skulle skratta?
Blir fan förbannad av att läsa skiten du skriver.

Önskar att jag kunde garantera att jag inte skulle skjutit.

Självklart skulle jag skratta, jag ser inget hotfullt med några snorungar på moppe.
Men vi är väl alla olika, ifall du blir förbannad så är det inte mycket jag kan göra åt saken.

Sedan var väl sonen "lätt" utvecklingsstörd, det är många i den här tråden som vill få honom till cp-skadad och liknande.
Något sådant har jag inte läst om.
Citera
2007-10-08, 12:27
Medlem
Nino Gaggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Självklart skulle jag skratta, jag ser inget hotfullt med några snorungar på moppe.
Men vi är väl alla olika, ifall du blir förbannad så är det inte mycket jag kan göra åt saken.
Nej klart. Som sagt det är ett apr snorungar och inte mycket att bry sig om igentligen. Men dock hotade dom barnen. Då gäller inga reglerna och jag hade dödat den fan själv om det var så.
Citera
Medlem
Optirocs avatar
Jag förstår inte alla som tror att pappan gjort detta med mening! Han har självklart drabbats av en "knäpp" och ångrar sig säkert enormt mycket idag!
Citera
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Det skulle du tycka va? Jag skulle då inte gett dem en hagelsvärm i magtrakten, snarare en örfil ovanpå huvudet.

Sedan skulle jag mest skratta ifall det kom ett "moppegäng" och hade sig, men det är klart alla är vi rädda för olika saker.

Du är släkt med pappan eller?
'

Jovisst hade du gjort det:

Fittja: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Kungsholmen: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=701630

John Hron: http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Hron

Detta är alla fall med "buspojkar" som dödat besinningslöst. Ladida hade dock lekt fantomen,batman och spindelmannen i ett och gått fram till dem och läxat upp dem. Kanske dragit dem i öronen och bett dem dra åt helvete - vi vet alla hur bra såna metoder är mot 16 åringar med behov av bekräftelse inför sina tuffa kompisar.

Till skillnad från dessa fall hade 16 åringarna (moppegänget) tidigare trakasserat familjen OCH UTTALAT ETT DÖDSHOT mot familjen inna de dök upp BEVÄPNADE MED PÅKAR.

Du skulle fortfarande ge dem en örfil? Skulle faktiskt varit intressant att se.
Citera
2007-10-08, 12:30
Medlem
Calmoxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
För några femtonåriga moppetöntar med påkar? Helvetes svårt.

Fast om man är rädd för det så kan man ju alltid avlossa bössan först när nån kommit in om inte polisen dykt upp än.

antar att det är en trädörr han har på huset, dom kan man t.o.m sparka in
Citera
2007-10-08, 12:31
Medlem
Den misstänkte mannen medger de faktiska omständigheterna att han hållit i bössan. Han har så pass mycket stake inom sig att han är beredd att ta konsekvenserna för sitt handlande till skillnad från "moppepojkarna"

Sen vad åtalet och straffet hamnar tror jag inet nån här kan säga nått om.

Häktningsförhandlingarna sker iaf idag kl 14.15
Citera
2007-10-08, 12:31
Medlem
coopers avatar
tja, är det inte en trädörr så är det ju faktist inte sååå svårt att gå genom en ruta heller om man verkligen vill in...
Citera
2007-10-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monco
Sluta snacka skit. Här har vi en familjefader som under ett års tid har fått utstå hot och trakasserier emot sin familj, främst sin utvecklingstörda son.

Nu dyker ett gäng kriminella ungdomar beväpnade med påkar upp utanför bostaden och hotar familjen till livet. Du skulle skratta?
Blir fan förbannad av att läsa skiten du skriver.

Önskar att jag kunde garantera att jag inte skulle skjutit.

Precis, försök sätta er in i situationen, han reagerade instinktivt som var de flesta människor i samma situation skulle göra. Hans barn var hotade till livet, hotet såg ut att förverkligas, vad skulle han ha gjort?
Citera
2007-10-08, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bowemore
Den misstänkte mannen medger de faktiska omständigheterna att han hållit i bössan. Han har så pass mycket stake inom sig att han är beredd att ta konsekvenserna för sitt handlande till skillnad från "moppepojkarna"

Sen vad åtalet och straffet hamnar tror jag inet nån här kan säga nått om.

Häktningsförhandlingarna sker iaf idag kl 14.15
Eller så är det så enkelt att han inte har nåt att dölja..
Citera
2007-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
'

Jovisst hade du gjort det:

Fittja: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=6

Kungsholmen: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=701630

John Hron: http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Hron

Detta är alla fall med "buspojkar" som dödat besinningslöst. Ladida hade dock lekt fantomen,batman och spindelmannen i ett och gått fram till dem och läxat upp dem. Kanske dragit dem i öronen och bett dem dra åt helvete - vi vet alla hur bra såna metoder är mot 16 åringar med behov av bekräftelse inför sina tuffa kompisar.

Till skillnad från dessa fall hade 16 åringarna (moppegänget) tidigare trakasserat familjen OCH UTTALAT ETT DÖDSHOT mot familjen inna de dök upp BEVÄPNADE MED PÅKAR.

Du skulle fortfarande ge dem en örfil? Skulle faktiskt varit intressant att se.

Nu lever förvisso Ladida i "Lala land" - jag vet inte vad det är för värld men det är garanterat inte verkligheten så som vi andra känner den
Citera
2007-10-08, 12:37
Medlem
Aardwolfs avatar
Ok det var att ta i lite att skjuta killarna men jag förstår honom ändå till fullo. När man känner att man är utlämnad av samhället och att samhället inte bryr sig så tar man till alla medel för att försvara sig och sin familj. Som andra redan har påvisat i tråden så är 15-16 åringar fullt kapabla till att döda.

Har väldigt svårt att tro att du Ladida skulle ha bemött gänget med ett småleende och en klapp i skallen efter att ha varit utsatt för detsamma som den familjen.
Citera
2007-10-08, 12:38
Medlem
Citat:
Sedan var väl sonen "lätt" utvecklingsstörd, det är många i den här tråden som vill få honom till cp-skadad och liknande.
Något sådant har jag inte läst om.

Du bör dock veta att en CP-skadad inte behöver vara en idiot iq-mässigt eftersom den Cerebral paresen främst gör att man har rubbningar i rörelseförmågan. Det är inte nödvändigtvis likställigt med att man är förståndshandikappad och en idiot.

Som ledsagare åt en kille dels i rullstol och dels en förståndshandikappad skulle jag bli fly förbannad om någon mobbar en handikappad och eller utvecklingsstörd (oavsett mental nivå). Och om nu det stämmer det man fått höra om mobbningen innan med ideliga hot så har jag en viss förståelse för att det till slut brister för farsan. Skyddar inte samhället hans handikappade son så gör han det själv med i det här fallet tragiska konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in