Citat:
Ursprungligen postat av molly50
Jag trodde vi skulle diskutera Rödebyfallet här,inte hacka på andra som värsta moppeligisterna.
Putte kanske bara menade att Clevenhult har dömt pappan på förhand. ^^
Kan vi återgå till topic,tack.
Jag tror ärligt talat inte det går att tolka hans yttranden så. För tredje gången på några dagar kommer han med tvärsäkra uttalanden. Det senaste att det är Clevenhult som ska avgöra vilken dom pappan ska få.
Jag anspelade då på hans signatur, varpå han krävde att jag skulle berätta vilka som dömer i tingsrätten.
Därmed bekräftar han att han faktiskt trodde att det är åklagaren som bestämmer.
Det är viktigt att juridiska påståenden blir korrekta. Exempelvis att pappan inte riskerar minst sex års fängelse. Att det inte är Tommy Clevenhult ( som ju är hatisk mot pappan) som avkunnar domen.
En del av dessa uppgifter hävdar Swedishputte att han fått genom en 15 år gammal lärobok i juridik och annat genom den 50-poängskurs i ämnet som han gått under hösten.
Är det sant är det häpnadsväckande. Annars så tycker jag att det vore bra om alla i görligaste mån kontrollerade att deras påståenden är sanna eller i vart fall rimliga innan de skriver inlägg.
Jag tycker det är orättvist att jämföra mig med Poffe och gänget för att jag poängterat dessa sakfel.
Jag har tidigare kommenterat Puttes stavfel, vilket jag gärna ber om ursäkt för en gång till. Putte är ingen anal fabet, det går bara lite snabbt vid tangentbordet ibland.
Men jag tycker att påståenden som i sak är fel bör rättas till.