2008-01-05, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
ööh, näe...det skulle jag inte.
Tycker du det är ett normalt beteende?

Nej det tycker jag inte.
Tror inte att någon har anledning att dänga en ölburk i skallen på mig, lika mycket som jag inte tror att någon har det på dig.
Men sätt dig i Poffes situation så som ni gör med pappans.
Varför kasta bensin på elden!
Citera
2008-01-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob X
Med tanke på det passionerade försvaret a'la curling av det inavlade slöddret i rödeby så skulle en elak person kanske tro att signaturen trigeminus själv är ett resultat av en relation mellan kusiner.
Men eftersom jag är en snäll gubbe så tror jag att trigeminus bara är en vilsförd pk-nörd

LOL, första gången jag blivit kallad för PK. Jag är mycket, men inte PK.
Fast om det är PK att vara mot mord så får du gärna kalla mig det.

En grundläggande princip i ett rättssamhälle är att på brott följer straff och straffet ska stå i proportion till brottet.

Trakasserier är inte lika med mord.
Citera
2008-01-05, 01:22
Medlem
panterpupps avatar
Trigeminus: De VAR beväpnade. Det har till och med visats på bild i dagens nyheter, exakt det en meter långa vedträt som hittades bredvid Poffe där han låg. Pilutta dig...
Citera
Medlem
Relays avatar
läste precis detta i BLT
Citat:
Det är bara några timmar sedan det blev klart att den 50-årige man som avlossade flera skott mot ett ungdomsgäng står åtalad för mord och mordförsök. Fritidsgården i Rödeby står tom. Trots kylan hänger några unga killar utanför ingången.
De är undvikande och vill inte prata med BLT om skottdramat som skakade hela Rödeby. Några minuter senare när två tjejer kommer till fritidsgården får vi förklaringen:
?Vi har kommit överens om att inte prata med media. Vi försöker lägga det som hänt bakom oss.
Det är ingen mening att ni är kvar här. Ingen kommer att prata med er. Ni riskerar att råka illa ut, säger en tjej till BLT.
När BLT:s reporter och fotograf lämnar fritidsgården dyker några killar upp. De börjar kasta snöbollar mot redaktionsbilen och skriker:
?Jävla idioter.
Det visar med önskvärd tydlighet att alla dessa barn borde skickad till uppfostringsanstalt där man lär sig vettiga saker om hur man beter sig i samhället. Att mannen åtalas för mord när han bara försökte freda sig visar ju bara på hur rötan spridit sig i rättsamhället. Tycker dessa ungdomar visar en tragisk skev inställning gentemot dagens samhälle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Tydligen skulle krewcifix kunna tänka sig göra det. debattören krewcifix verkar rätt rätt övertygad om dessa halvkriminells totala oskuld.

Som jag sagt innan så hade pojkarna inget på gården att göra och jag kanske skulle gjort likadant om jag var pappan.
Men det som hänt försvarar ändå inte det pappan har gjort.
Citera
2008-01-05, 01:23
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trigeminus
LOL, första gången jag blivit kallad för PK. Jag är mycket, men inte PK.
Fast om det är PK att vara mot mord så får du gärna kalla mig det.

En grundläggande princip i ett rättssamhälle är att på brott följer straff och straffet ska stå i proportion till brottet.

Trakasserier är inte lika med mord.
Det familjefadern gjorde var inte mord eller dråp utan bara ett försvar av egendom och familj.
Citera
2008-01-05, 01:26
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krewcifix
Som jag sagt innan så hade pojkarna inget på gården att göra och jag kanske skulle gjort likadant om jag var pappan.
Men det som hänt försvarar ändå inte det pappan har gjort.
Vad skulle han göra då bjuda på godis, och ignorera intrånget som dessa idioter gjorde sig skyldiga till? Pappans handlingar kan försvaras genom det intrång och hot som dessa idioter gjorde sig skyldiga till.
Citera
2008-01-05, 01:27
Medlem
Citat:
Trigeminus: De VAR beväpnade. Det har till och med visats på bild i dagens nyheter, exakt det en meter långa vedträt som hittades bredvid Poffe där han låg. Pilutta dig...

Visst kan du orsaka skador med ett vedträ men det är ingen match mot ett hagelgevär i en van jägares hand.

Fortfarande ser jag inget rättfärdigande till att skjuta någon som flyr i ryggen, eller avrätta en redan skadad person som vädjar för sitt liv.

Visst, juridiskt är det nog mer dråp än mord.
Citera
2008-01-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Vad skulle han göra då bjuda på godis, och ignorera intrånget som dessa idioter gjorde sig skyldiga till? Pappans handlingar kan försvaras genom det intrång och hot som dessa idioter gjorde sig skyldiga till.

Han skulle ha skjutit fler varningskott eller skjutit sönder deras moppar. Om vi nu tillstår att han blev attackerad av ett vedträ hade han möjligen haft rätt att skjuta på benen.

Vi kan dock slutleda oss att offren var flyende då en blev skjuten i ryggen, och en annan först blev träffad i armen och några meter längre ner mot grinden slutligen avrättades.
Citera
2008-01-05, 01:33
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Visst kan du orsaka skador med ett vedträ men det är ingen match mot ett hagelgevär i en van jägares hand.

Fortfarande ser jag inget rättfärdigande till att skjuta någon som flyr i ryggen, eller avrätta en redan skadad person som vädjar för sitt liv.

Visst, juridiskt är det nog mer dråp än mord.
Jag kan säga att jag både förstår dig och inte...du har en sån ensidigt inskränkt bild av situationen. Nästan alla här på forat säger att pappan gjorde fel men att de förstår honom. Inte du. Var det bara pappan som gjorde fel?
Hade inte muppedisterna någon del i dramat? Var inte så ensidig.
Citera
2008-01-05, 01:34
Medlem
Relays avatar
Citat:
Han skulle ha skjutit fler varningskott eller skjutit sönder deras moppar. Om vi nu tillstår att han blev attackerad av ett vedträ hade han möjligen haft rätt att skjuta på benen.

Vi kan dock slutleda oss att offren var flyende då en blev skjuten i ryggen, och en annan först blev träffad i armen och några meter längre ner mot grinden slutligen avrättades.
Pojkarna får ju skylla sig själv det var ju dom som gjorde sig skyldiga till olaga hot och INTRÅNG behöver den bokstavering till det ordet eller förstår du vad oredet betyder. Ditt försvar av dessa kriminella slynglar är enbart löjlig.
Citera
2008-01-05, 01:35
Medlem
Relays avatar
Citat:
Jag kan säga att jag både förstår dig och inte...du har en sån ensidigt inskränkt bild av situationen. Nästan alla här på forat säger att pappan gjorde fel men att de förstår honom. Inte du. Var det bara pappan som gjorde fel?
Hade inte muppedisterna någon del i dramat? Var inte så ensidig.
Jag ser inte att pappan gjorde fel på någon punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in