Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ja, jag håller inte med i sak men ser din poäng och hur vi talade om varandra. Helt OK.
Pappan är definitivt inte oskyldig och visst har han gjort sig skyldig till något som helt säkert renderar ett gäng år bakom lås och bom men jag säger bara att jag sympatiserar med honom och det är väl kanske mer ett generellt ställningstagande emot våldsamma snorungar överlag.
Jag tror vi får vara överrens om att ha olika åsikter i denna fråga. Vill man ta en ställning mot våldsamma snorungar bör man istället titta på samhället av idag och vilken uppfostran de får. Jag ser hellre att man hittar konstruktiva utvägar, än destruktiva.
Citat:
Ursprungligen postat av ketchupflaskan
Vart står det någonstanns om att han avrättade dem? Stod dom på knäna med händerna bakom ryggen när han " avrättade " dem eller så kanske stod dom och sa " komigen då gubbjävel och skjut!" ?
Du påstår att han har avrättat dom, har du grund för ett sådant uttalande överhuvudtaget?
Allt jag vet om fallet är det jag läst via media och på flashback. Enligt den bild jag har fått, så var åtminstone mordet på Simon en avrättning.
Det är ur det perspektivet jag debatterar, hade pappan avlossat
ett skott som träffat olyckligt, hade jag nog inte tyckt så illa om det som jag nu gör.
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
"Pojkarna" har under flera års tid sysslat med systematisk förföljelse, inte bara av denna familj, även andra har råkat ut för dom. Den tortyr dom har utsatt andra för ser jag som långt värre en den såkallade avrättning som verkställdes. Rent lidandemässigt kom Simon billigt undan. Poffe får dock leva med både fysiska och psykiska men efter det inträffade. Med all rätt.
I detta ser jag en viss rättvisa
Vi får helt enkelt komma till slutsats att vi har olika åsikter om vad "rättvisa" är. Förstår inte riktigt din typ av rättvisa som verkar primitiv och bakåtsträvande, kan rekommendera att du flyttar till mellanöstern eller något annat land.