Citat:
Ursprungligen postat av trigeminus
Jag tror inte att man har hunnit bli så förhärdad om man bor på landet. Man är i regel dessutom inte så tuff när man är 15 år, speciellt när man upplevt något väldigt obehagligt och är i chock. Analyserar du dessutom ur ett psykologiskt perspektiv så blir jag än mer övertygad om att det är pojkarna som talar sanning. Jag ser inte ett starkt motiv hos de överlevande pojkarna att ljuga. Det enda skulle väl vara hat och revanch känslor men de brukar inte komma de första dagarna när man går i ett chock tillstånd och inte förstår vad som har hänt.
Kommer själv från en liten by och körde moppe, cross och skoter. Det värsta vi gjorde var väl att palla äpplen eller riva upp åkern hos folk men "moppegäng" låter nog farligare än vad det är, garanterat!
Du får ta och kolla lite på statistik på droger, m m, vad det gäller "landet" kontra storstaden så kanske du ser hur det är. Bullerbyn är borta och som någon antyder ovan så var det nog inte palla äpplen ungdomarna var där mitt i natten för att göra.
Det är, i mina ögon, solklart att de ljuger för annars så framstår både de själva såväl som Simon och Poffe som gangstrar och skyldiga till allt de blivit anmälda och rapporterade till socialen för vilket de kanske vill undvika?
"Psykologiskt perspektiv"? Pappan har ju inte för en sekund nekat till det han har gjort och har ju berättat om såväl alkohol som annat vilket ju styrks av poliserna så varför skulle pojkarnas "sanning" vara bättre?
För att bara ha pallat äpplen så verkar du ända ha koll...
...de brukar inte komma de första dagarna när man går i ett chock tillstånd och inte förstår vad som har hänt.
Vad grundar du detta på? Erfarenhet, studier eller dylikt?