Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Okej. Det där hade kunnat vara en motsägande röst av åtta, och minskat tyngden av de uttalanden jag samlade.
Hade kunnat. Om det inte hade varit för den extremt tendentiösa beskrivningen av dådet som du klämde i med efteråt, som uppenbart visar vad du är ute efter, och vad du vill. Ingen av dem jag snackade med eller hade kontakte med på maillistor hade den typen av uppenbar agenda - åt någondera hållet. I ett par av fallen lyckades jag föra saken på tal utan att de förstod att det var Rödeby vara ute efter.
Så du får ursäkta om jag så länge tillskiver ditt inlägg genomsnittlig flashbacktrovärdighet.
Dvs epsilon.
En liten fråga då. Hur många var de jägare du pratade med? Man kan liksom inte dra alla jägare över en kam bara för att några säger att de alltid laddar om.
Min man och min svärfar är båda jägare och jag har då aldrig hört talas om att någon av dem alltid laddar om.
De går dessutom alltid med oladdat gevär så länge de inte ska använda det. Och detta gäller under jakt! Annars använder de givetvis aldrig geväret.
Och nu pratar jag inte om Rödeby,utan om jägare i allmänhet.
Sen tror jag att man själv måste ha upplevt en sådan situation som pappan innan man kan uttala sig om hur man ska och inte ska agera.
Jag har själv jobbat med mentalt handikappade människor och vet hur de kan bete sig i pressade situationer. De kan få panik och vet knappt var de ska göra av sina händer. Då kan man tänka sig hur det blir när de har varit i en pressad situation under 2 års tid!
En frisk människa skulle kunna bli psykiskt sjuk av så´na trakasserier.
Jag blev själv mobbad när jag gick i skolan,och kanske är det därför detta berör mig så starkt.
Jag kan bara säga att om någon utsatte min son för det som jag blev utsatt för så skulle jag inte kunna svara för mina handlingar. Och jag är ändå psykiskt frisk. Även om jag höll på att bli sjuk under de åren jag blev mobbad,just pga detta.
Hade jag inte fått hjälp,som i det här fallet,så vet jag,ärligt talat,inte vad som hade hänt.