Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jo, Tantalora, jag har läst tråden, inte varenda sida men merparten. Jag har även läst om busschauffören. Det som stod där var att de delade ut lappar om Simon...
Jag läste också att busschauffören försökte _preja dem med bussen_
Hur många 15-17 åringar finns det i den byn? Det MÅSTE ju inte vara miffos gäng... bara för att de åkte moped.
Jag sa även tidigare att det är klart att det är myndigheter och polis som borde stå till svars för detta.
Och hur är det egentligen med föräldrarna? Man kan ju anta att de alla är soc-levande alkoholister... men är de verkligen det?
Ett inlägg här var från en som "kände dem", poffes mor var där en "alkoholist med en motorväg mellan benen"... Det må vara sant... men jag fann ytterst lite trovärdighet i det inlägget.
Jag tror inte att alla ungdomar i det gänget har haft en taskig uppväxt med nerknarkade föräldrar. Även om Ledaren kanske nu har det. Var det verkligen så länge sedan ni var ungdomar att ni har glömt hur det fungerade?
Jag visste när jag skrev, att det skulle bli arga motsvar. Det har varit ett klart tema genom hela tråden. Mycket arga känslor.
Jag har hela tiden sagt att jag sympatiserar för fadern, att han har hamnat i en sådan här extrem situation.
Jag har ALDRIG sagt att jag stödjer ungdomarna. Eller att de inte "förtjänade" vad som hände. Eller att de inte är svin.
Om du, som jag, har läst de berörda sidorna så måste ju även du ha sett att alla "fakta" som kommit fram hela tiden inte alltid KAN stämma?
Det är ju det jag vill påpeka... Det är lätt att sitta och bli förbannad över en massa rövarhistorier... Men vad är fakta?