Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Tror inte det var någon tillfällighet att det var den nyaste i gänget och ledaren som gick fram till huset.
När man är ny gäller det ju att visa vad man går för... och en ledare driver på
Ett resonemang jag mycket väl kan tro på.
A > "häng med här ska jag visa dig hur vi behandlar sådana här"
B > "öh ok ..."
Citat:
Ursprungligen postat av HjarterDam
Enligt expressen så sköt mannen två skott. Den skadade kan säga enstaka ord.
Läkarna uppger inte vad han har för skador. Skottet tog i ryggen.
Försvårande för pappan vad gäller nödvärn i så fall, fast i andra sidan så kan man ju känna sig allvarligt hotad ändå av situationen som helhet. Även om det nog får bli mer i riktning "svårligen besinna sig" som förmildrande omständighet.
Det där med plankor eller andra tillhyggen hos grabbarna samt verbala hot från dem på plats och frun i bilen är iofs förmildrande och något som ökar hotbilden mot familjen.
Om det bara avlossades två skott så är mobbarnas egen version, där den avlidne först skadesköts, gick ned på knä och därefter "avrättades", inte sann. Kanske gick han faktiskt ned på knä efter första skottet, varpå andra skottet gick mot den nu skadade som hann få panik och vända sig om, samt att någon där missuppfattat förloppet.
Jag tycker förresten det är väldigt starkt av den avlidnes mor att be om försoning och om att trakasserierna ska upphöra efter detta. Huruvida det bara är något sorts taktisk grej inför rättegången, eller om det är uppriktigt, det vet jag självklart inte, men mycket starkt oavsett.