Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Och just där fallerar och faller allting, och gärningsmannen kan fortsätta sin ljugarbana och skratta åt systemet. En 15-åring är kapabelt till en hel del. Föga anade han att en kulkärve skulle sätta stopp för hans fortsatta bana.
Jag har hittills inte sett några kommentarer om eventuell bakgrund till allt detta. Hur påverkade av andra influenser var gängen? För det var väl olika gäng vad jag förstått. Den avlidne verkar inte ha varit med så länge i detta gäng medan tidigare hårt sörjande kompisar verkar hata alla utom sina flickvänner och kompisar.
Samtidigt som jag skriver detta blinkar reklamen om A.C.A.B. här på FB - precis samma budskap som på några av den avlidnes kompisars Lunar-sidor. Den mest tongivande kompisen bloggar följande:
Citat:
Sverige=)
Ons 19 sep 22:11
Vi som älskar och vill bevara Sverige vårt fosterland, låt oss då vandra hand i hand. Blattar är rädda och förtryckta, ska vi inte ens kunna gå på stan utan att blir nerstuckna. Visssa starka människor skyddar sitt land, dom som har lite mod, för att nå sin dröm får man offra blod. Rasen blattar bryter mot lagar och förstör vårt samhälle, och polisen hjälper inte heller, människor får ta lagen i egna händer, och titta vad som händer?, Man menar att svarige ska bli mångkulturellt, usch, om det behövs så ta bara in dom som har det väldigt svårt ställt. Sverige ska bli rent, så gör nått innan det är försent, vita är rena, svarta är slavar, men just nu är det dom som gräver våra tidiga gravar. Det jag ser ger mig smärta, Till sveriges fana ska jag skänka mitt hjärta. 1000 nazister patrulerar, vilken vacker syn, och jag reser min hand stolt och högt upp i skyn!
Flickvänner och kompisar hurrar och stämmer in.
Flera Lunar-sidor innehåller bilder på svenska flaggan - inget fel med det men tillsammans med ovanstående behöver man inte vara paranoid för att dra slutsatser.
Vad nazister tycker om handikappade är inte okänt och utrotningshoten som skickades till familjen känns då inte alltför förvånande. Det som dock förvånar lite är att FB:s skribenter är så ensidigt emot den avlidne - detta säger jag efter att ha lurkat runt här ganska länge. Jag är dock glad att se att inte alla här verkar ha dessa attityder utan istället stödjer familjen.