Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-08, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Är du helt dum i huvudet?

Tror du barnen slutar begå brott för att deras föräldrar får sitta av straffet?

Nä, men föräldrarna kommer inte släppa ut dom.
Citera
2007-10-08, 07:37
Medlem
man undrar vad som kommer att hända framöver med denna konflikt,kommer dom små ligisterna att hämmnas sin polare?då måste det ju betyda att han var med i gänget vilket det inte står i nyheterna,att han bara hängde med?visst.

typiskt daltar sverige som inte sätter åt skiten i tid,dom har gjort sej kända av att trakassera en hel bygd,15-16 åringar som tillåts att leva rövare och ingen ingriper förens dom har gått så långt att hota en hel familj till livet och blivigt skadade och 1 död.

vore mest angenämt om fadern hadde avrättat hela bunten och världen skulle ha blivigt en bättre plats.
Citera
2007-10-08, 07:41
Medlem
Jävla skitsnack av snorungarna som hävdar att dom gjorde detta pga det inte finns något annat för dom att göra , Ursäkter och undanflykter. Jag är uppväxt i stockholms innerstad och vi hade fan inte någon ungdomsgård att gå till. Vi åkte inte runt på mopeder och hotade folk för det.

Låt dom brinna i helvettet.
Citera
2007-10-08, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
en omgång stryk samt tvångsmatning med ricinolja hade nog räckt..det var ju trots allt barn det handlade om och hade det varit jag skulle jag skrämt skiten ur dom till att börja med. pappan kan inte haft speciellt mycket pondus..

Jag hoppas innerligt att du skämtar, eller menar du på fullt allvar att du tycker att den bästa lösningen på problemet skulle ha varit att en 50-årig sjukpensionär hoppar på fem kriminella ungdomar och sen försöker ge dem tillräckligt mycket stryk för att möjliggöra en tvångsmatning med ricinolja?
Citera
2007-10-08, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Har ni aldrig varit 16 själv? det spelar ingen roll vad en förälder gör, man kommer ut oavsett om de vill eller inte
Jo men du lär vara ensam ute under 18 år. Alla andra föräldrar håller sina barn inne.
Citera
2007-10-08, 07:48
Medlem
quakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Japp, inte hade jag använt bössan varjfall.

Att skjuta någom som har en påk i händerna tror jag inte är lagligt nej, du kan gärna få visa på rättsfall som motbevisar eftersom du påstår det.

Ifall man är femton är man en snorunge, men det är väl kanske vuxna män för dig?

Hade alla en påk?

Varför öppnade han ens dörren om han nu var så skraj?

Två små snorungar, ska det vara så farligt och hemskt? -Nja.

Patetiskt att inte ha mera självkontroll än så faktiskt, ifall ungarna hade haft ihjäl hans pojk hade jag kunnat förstå, ifall han hade gett dom ordentligt på käften kan jag förstå.
Men att ha ihjäl någon har jag svårt att förstå, det är ganska slutgiltigt om vi säger som så.
Han verkar ju inte direkt stolt över sin gärning heller.

Allvarligt, är det inte dags och ta av batiktröjan och sluta puffa på pipan snart? Flowerpowerköret funkar inte längre....
Är detta ännu ett pojkstreck? http://www.aftonbladet.se/stockholm/article954334.ab

Hur var det att växa upp i Norrgården med Britta o Anna?
Citera
2007-10-08, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
ja en hårding som du hade säkert gått ut och tagit 6 stycken påkbeväpnade ynglingar i örat..
Det här handlar inte om några småbarn som du vill få det till, och får man inte hjälp av polisen ska man vara i sin fulla rätt att ta lagen i egna händer..

du...jag lovar dig...jag hade skrämt skiten ur dom utan att döda någon..har du inte läst barnpsykologi?
Citera
2007-10-08, 07:56
Medlem
Jinxys avatar
Citat:
Om pappan inte hade tagit med sig hagelbössan hade det aldrig hänt heller, är det så vi ska resonera kring det här?
Nej. Vi skall resonera kring varför ett gäng 16 åringar tillåts trakassera en hel by utan att någon ingriper.
Och vi kan resonera om varför dom är utanför pappans hus efter midnatt ??
Som sagt när ungarna är mellan 13-18 år har vi socialtjänsten som skall se till att stökiga ungdommar kommer på rätt köl igen. Tyvärr mäktar inte tanterna där med denna uppgift.
Citera
2007-10-08, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag tycker inte det är rätt att tala om "pojkar", de farligaste människorna är troligen just "pojkar". Personen som sköt fick ju troligen en flipp, nu fan fick det vara nog med skit!

Jag förstår honom och tycker inte hans handling bör rendera ngt straff. Han har nog fått nog med straff genom att döda, det var en handling i desperation. Att säga att man inte ska kunna gå ut på sin egen gård, det är verkligen absurt!

då kan ju många skylla på "desperation" när dom blir åtalade för mord? för övrigt anser jag att det var dråp..
Citera
2007-10-08, 08:09
Medlem
Mr Teatimes avatar
Med nick till Ladida så har vi en länk till ytterligare en familjefar som inte förstod att lösningen var att bara ta skitungarna i örat. "Barnen" var ju isjälva verket ofarliga och alltså har han bara sig själv att skylla.
Citera
2007-10-08, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Jag hoppas innerligt att du skämtar, eller menar du på fullt allvar att du tycker att den bästa lösningen på problemet skulle ha varit att en 50-årig sjukpensionär hoppar på fem kriminella ungdomar och sen försöker ge dem tillräckligt mycket stryk för att möjliggöra en tvångsmatning med ricinolja?

bästa lösningen? nej..kanske inte men definitivt bättre än mord ( dråp)? det kan väl inte varit så stora problem att skrämma ungarna..jag skulle fixat det!
Citera
2007-10-08, 08:25
Medlem
Paijters avatar
Då var det dags igen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article955036.ab

Borde ha strukit med allihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto