2008-01-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-N-A

Ska folk ta till vapen varje gång dem känner sig hotade?

Det ska folk självklart inte göra när de känner sig hotade.

Däremot har rättspsykiatriska utredningen kommit fram till att mannen (pappan) befann sig i en psykos under själva händelsen. En psykos som betydde att han handlade utom sans och förnuft, vilket brottet i sig styrker (anser jag själv). Omständigheterna och sunt tänkande får de flesta av oss att förstå det scenariot.

Försvaret överklagade detta så socialstyrelsen som är högsta instans, ska ge sitt utlåtande om den rättspsykiatiska undersökningen. De ska inte, som många felaktigt tror, göra en egen bedömning av fallet.
Socialstyrelsen kan underkänna den rättspsykiatiska utredningen men det får, i så fall, till följd att en djupare analys kommer att begäras.
Citera
2008-01-29, 02:47
Medlem
Tantaloras avatar
17-åringen delgiven olaga hot och ofredande.

http://www.sydostran.se/index.62281---1.html#kommentar

Denna straffrabatt...

Så ungarna kan fortsätta göra vad fan de vill.
Sen undrar ni varför det går åt helvete med detta landet.?!

Inskolning till Kumla det är var det är.
Lite lagom, inte för att stoppa brottslighet. Fy fan säger jag.
Citera
2008-01-29, 08:08
Medlem
santos_devilles avatar
Varför kan inte en liten "BY" som rödeby samla ihop en skara pappor och storebröder som läxar upp dessa små kryp. Göra det med kärlek och baseball-trän.

Jag förstår inte, har folk inte KOLL på sina barn. Vafan..

Dom måste ju prata om detta vid matbordet och hört sina barn säga, "JAG SKA FAN MÖRDA HANS JÄVLA FAMILJ!!"
Men nej lille Lars, nu ska du inte säga så. Ta här en kasse starköl pappa köpte och åk till korvmojjen och var CP som alla andra ortsbarnen.

Kan dom inte föräldrarvandra ? Jag tänker direkt på föräldrarna inte barnen. Man vet hur hetlevrad man själv var som 15-17 åring. Man trodde man var odödlig och arg som satan, men min finska mamma med hennes finska temprament och finska handflata fick mig alltid att tänka 3ggr innan jag gjorde den där galna grejen.

Fan morsan kommer döda mig om jag åker fast, nej jag skiter i det här. Men vafan fegis!!! Ja men ta min morsa när vi torskar då..

Pissföräldrar... Dom har säkert mobbat familjens föräldrar som små. Det går i arv och så tänker dom tillbaks hur kul det var när dom själva mobbade den labila pappan i skolan.
Citera
2008-01-29, 08:13
Medlem
Fnordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-N-A

Nu till ämnet:

Ska folk ta till vapen varje gång dem känner sig hotade?

Det finns ju andra sätt...
http://www.gt.se/nyheter/1.1023440/m...en-stulna-mc-n

Det verkar som att ilskan över polisens oförmåga sprider sig.
Citera
2008-01-29, 09:57
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords

, det är där vi, på gott och ont, kommer att hamna tror jag. Nästan, och usäkta nu, "rätt åt" de som gör nåt fult och råkar ut för detta men kommer det att funka preventivt och, framförallt, tänk om oskyldiga drabbas?

Jag tycker lite att något i stil med basebolligan med insikt och större "chans" att inte smälla på oskyldiga borde sätta fart igen, typ...
Citera
2008-01-29, 16:09
Medlem
Tantaloras avatar
Den enda som åker dit är väl käre Morfar.
Säkert han som betalat för cykeln också.

Vi vuxna är så lurade. Arbeta och spara. Köp bilar m.m.
Betala försäkring.
Få våra ägodelar stulna. Försäkringen betalar ut ersättning. Alltså vi.

De unga har straffrabatt, hinner med 10 tillgrepp, får sona 1.
Sen om de gör illa sig ska vi betala. Igen.
Räcker inte med sjukförsäkringen som vi betalat.

Sen ska Morfar straffas. För han borde veta bättre????
Veta hur man skyddar sig???? Räcker det inte med att cykeln stod i hans garage???
Lär man sig sådant i fängelse????
Citera
2008-01-29, 17:08
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Dom får väl dömma även morfar till skyddstillsyn då.

Fast som den dåre jag är tycker jag att han gjorde helt rätt och borde ha en medalj även han.
Citera
2008-01-29, 17:22
Medlem
gubben gjorde rätt. de kämpade för att få hjälp i åratal, ingen hjälpte dem, tillslut brister det och skitungarna får smaka bly.
Citera
2008-01-29, 17:24
Medlem
molly50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Den enda som åker dit är väl käre Morfar.
Säkert han som betalat för cykeln också.

Vi vuxna är så lurade. Arbeta och spara. Köp bilar m.m.
Betala försäkring.
Få våra ägodelar stulna. Försäkringen betalar ut ersättning. Alltså vi.

De unga har straffrabatt, hinner med 10 tillgrepp, får sona 1.
Sen om de gör illa sig ska vi betala. Igen.
Räcker inte med sjukförsäkringen som vi betalat.

Sen ska Morfar straffas. För han borde veta bättre????
Veta hur man skyddar sig???? Räcker det inte med att cykeln stod i hans garage???
Lär man sig sådant i fängelse????

Just det där att vi,som vuxna,borde veta bättre,tycker jag är lite fånigt. När man är i de övre tonåren så borde man veta,likaväl som en vuxen,skillnad på rätt och fel.
Och om nå´n ska veta bättre så är det den som stjäl saker för andra! I detta fallet är det alltså inte morfar som borde veta bättre,tycker jag.Han försvarade ju bara sitt barnbarns ägodel. Så jag håller helt med dig.
Citera
2008-01-29, 18:49
Medlem
Erk Swedes avatar
Helt rätt

Citat:

I en värld där samhället tappat kontrollen blir det öga för öga som gäller.
Citera
2008-01-29, 20:43
Bannlyst
Det sägs att vi ligger ca 10år efter USA, så vi kanske har facit i hand med kriminallitet.
Återstår om sverige gör något åt problemen, eller om vi själva ska fixa vapen till upprensning från gangster.
Citera
2008-01-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
gubben gjorde rätt. de kämpade för att få hjälp i åratal, ingen hjälpte dem, tillslut brister det och skitungarna får smaka bly.

OT: det här borde ligga i en annan tråd men nu svarar jag på ett inlägg.
Klart att inte gubben gjorde rätt!
Däremot kan man förstå hans handlande men det är en annan sak. Ingen ska ändå behöva bestaffas med livslångt lidande för en MC stöld, det håller de flesta med om.
Vi kommer få se fler fall där skräckslagna människor kommer att försvara sig besinningslöst liksom att vi kommer få se ännu fler som kommer ta lagen i egna händer när de blir utsatta för brott framöver.
Samhället måste ta problemet på allvar och skydda den enskilde medborgaren i första hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in