2023-01-24, 19:12
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Vad händer om man rymmer från öppen anstalt? Förflyttas man till högre säkerhetsklass?

100%, plus att det aldrig lär bli klass 3 anstalt mer under voltan (och eventuellt kommande voltor). M a o inget bra att ha i sina papper även om det i sig inte är straffbart.
Citera
2023-01-24, 19:26
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Tack för svar. Ska försöka vara där innan 14 då.

Hahah det där med käk är inget problem. Kommer vara så nervös att jag ej kommer få i mig mat överhuvudtaget första tiden. 🤣

Det han sa. Du bör optimera din ankomst så att plitarna har tid med dig eftersom du är förstagångare och behöver lära dig. Det är en jävla fördel jämfört med att komma bojad i transport från ngt häkte/annan anstalt när som helst på dygnet.

Ingen anledning att vara nervös, det är bara människor där inne, som sitter korta voltor eller är på väg ut. Ingen kommer att gå på dig om du bara sköter ditt.
Citera
2023-01-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det han sa. Du bör optimera din ankomst så att plitarna har tid med dig eftersom du är förstagångare och behöver lära dig. Det är en jävla fördel jämfört med att komma bojad i transport från ngt häkte/annan anstalt när som helst på dygnet.

Ingen anledning att vara nervös, det är bara människor där inne, som sitter korta voltor eller är på väg ut. Ingen kommer att gå på dig om du bara sköter ditt.

Thanks bro! Det lugnar!

Jag ska göra allt för att ställa in mig vid 14.00 då!

Hoppas det är lite människor på min avdelning. Hur många brukar det vara rent generellt? 15-20 intagna per avdelning?
Senast redigerad av blaha95 2023-01-25 kl. 00:27.
Citera
2023-01-25, 12:53
Bannlyst
Citat:
Thanks bro! Det lugnar!

Jag ska göra allt för att ställa in mig vid 14.00 då!

Hoppas det är lite människor på min avdelning. Hur många brukar det vara rent generellt? 15-20 intagna per avdelning?

Vart ska du sitta? Jag satt en månad på Rödjan! Enda (och sista gången) jag varit på "spa"...

Det är INGEN som helst fara, håller du dig för dig själv så kommer ingen gå på dig. Det är precis som på utsidan. Käftar du och spänner upp dig, så kommer du dra uppmärksamhet till dig och då får du säkert veva. Men retar du inte upp någon, och sköter ditt så kommer inget hända.
Citera
2023-01-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Vart ska du sitta? Jag satt en månad på Rödjan! Enda (och sista gången) jag varit på "spa"...

Det är INGEN som helst fara, håller du dig för dig själv så kommer ingen gå på dig. Det är precis som på utsidan. Käftar du och spänner upp dig, så kommer du dra uppmärksamhet till dig och då får du säkert veva. Men retar du inte upp någon, och sköter ditt så kommer inget hända.

Skriver när jag får svar. Lär komma nu i dagarna.
Citera
2023-01-26, 13:07
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Ställ in dig vid 18 tiden . Tar typ 30 min. Och grabbarna på avd kommer ju förklara mer på avdelningen.
Citera
2023-01-26, 14:32
Bannlyst
Citat:

Hur länge ska du sitta?
Citera
2023-01-26, 17:36
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:

Lite olika beroende på anstalt, hus etc men normalt färre än på sluten anstalt, runt 10 kanske om det är full avd.
Citera
2023-01-26, 17:43
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ställ in dig vid 18 tiden . Tar typ 30 min. Och grabbarna på avd kommer ju förklara mer på avdelningen.
Mitt tips är att inställa dig så sent som möjligt. Du tjänar en dag på strafftiden eftersom inställelsedagen räknas även om du inställer dig tex klockan 23. Det finns en risk att plitarna blir sura men de kan inte neka att släppa in dig om du har en dom. Visst kan du få sitta och vänta en timme eller två, men det kan du få höra oavsett vilken tid du kommer. Jag fick tex en ny rumsgranne i överbeläggningsrummet klockan 4 på natten. Han hade inställt sig 21 men inte klarat att pissa förrän 03.30.
Citera
2023-01-27, 00:04
Medlem
För några år sen själv skrev jag och undrade hur det skulle vara att sitta inlåst mm..
Nu med facit i hand, (6 mån på 3a)

Var dig själv, och uppför dig som folk, och det kommer gå bra. Precis som på ett nytt jobb. Sunt förnuft och allmänt bonnavett. Inga problem.
Du kommer skratta åt tiden, å tänka, vafan hände liksom
Citera
2023-01-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordCuntworthy
Hur länge ska du sitta?

1.9 år. Men räknar med fotboja efter 10-11 månader då jag har egen bostad och arbete.
Senast redigerad av blaha95 2023-01-27 kl. 00:38.
Citera
2023-01-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Mitt tips är att inställa dig så sent som möjligt. Du tjänar en dag på strafftiden eftersom inställelsedagen räknas även om du inställer dig tex klockan 23. Det finns en risk att plitarna blir sura men de kan inte neka att släppa in dig om du har en dom. Visst kan du få sitta och vänta en timme eller två, men det kan du få höra oavsett vilken tid du kommer. Jag fick tex en ny rumsgranne i överbeläggningsrummet klockan 4 på natten. Han hade inställt sig 21 men inte klarat att pissa förrän 03.30.

Tror nog jag ska satsa på runt 18-tiden trots allt. Man vill ändå träffa grabbarna man ska sitta med innan sovdags.
Senast redigerad av blaha95 2023-01-27 kl. 00:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in