Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-08, 21:52
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Kumla Anstalten

Tjena hoppas jag kunde få svar på några frågor angående den , vet att "Koreadanne" Sorry fel stavningen ? vet ganska mycket så om du vill svara skulle jag vara mycket tacksam

En nära anhörig till mig kommer inom kort att hamna där på Riks mottagningen och kommer säker efter utredning sitta kvar ett antal år.

Vem och vad han gjort är helt ointressant så alla frågor om det undanbedes

Man kommer ju vilja lämna olika saker till honom så då frågar jag, vet att vissa anstalter inte tillåter av någon anledning vissa saker.

Vet hur det funkar på klass 3 och neråt men inte Riksanstalterna (helt andra regler)

- Kan man tex har Mp3 spelare typ Ipod ?

- Får man har Bärbar Cd Spelare som spelar mp3 filer ?

- Någon typ av Tv Spel ?

Några av sakerna som jag kommer på just nu

Kanske återkommer med mer frågor

(Sorry skrev i all hast på väg till jobbet så ser kanske ut som ett klotterplank)
Citera
2007-10-08, 22:27
Medlem
ElToro35s avatar
...

- Kan man tex har Mp3 spelare typ Ipod ? -Nej

- Får man har Bärbar Cd Spelare som spelar mp3 filer ? -Nej, och om man får in en sådan finns det inga skivor till dem i alla fall...

- Någon typ av Tv Spel ? Playstation 1 och gamecube, men om du skall skicka in det så tar det lite tid så be din kompis ansöka om det samma dag som han kommer dit, om du inte hinner skicka det till honom i häktet innan det, så att han har det emd sig när han kommer, vilket är lättast....

Riksen är ju annars ganska värdelös på grund utav att man är där sdå kort tid att det knappt är lönt allt besvär att få in sakerna, plus att plitarna segar som fan för att testa dig, har aldrig blivit så provocerad som när jag var där, allt för att testa hur du agerar vid olika situationer.....så be din polare att ta det lugnt och chilla, om han vill ha en bra placering sen...
Citera
2007-10-09, 16:10
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElToro35

- Får man har Bärbar Cd Spelare som spelar mp3 filer ? -Nej, och om man får in en sådan finns det inga skivor till dem i alla fall...

- Någon typ av Tv Spel ? Playstation 1 och gamecube, men om du skall skicka in det så tar det lite tid så be din kompis ansöka om det samma dag som han kommer dit, om du inte hinner skicka det till honom i häktet innan det, så att han har det emd sig när han kommer, vilket är lättast....

Riksen är ju annars ganska värdelös på grund utav att man är där sdå kort tid att det knappt är lönt allt besvär att få in sakerna, plus att plitarna segar som fan för att testa dig, har aldrig blivit så provocerad som när jag var där, allt för att testa hur du agerar vid olika situationer.....så be din polare att ta det lugnt och chilla, om han vill ha en bra placering sen...

Får han in PS1 så kan han spela cd skivor via den.
Annars håller jag med om att dom är duktiga på att provocera "oss" i dessa situationer..
Citera
2007-10-09, 17:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElToro35

-...

Finns det någon vettig anledning till att man inte får ha dessa saker eller är det bara för att jävlas med internerna. Något (svep)skäl måste kvv ändå ange, eller?
Nu får jag väl vatten&bröd-falangen här på FB på mig...
Citera
2007-10-09, 17:48
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Finns det någon vettig anledning till att man inte får ha dessa saker eller är det bara för att jävlas med internerna. Något (svep)skäl måste kvv ändå ange, eller?
Nu får jag väl vatten&bröd-falangen här på FB på mig...

Finns flera olika anledningar. Bland annat så kan man kopppla upp sig på internet via x-box, påstår dom!!

Sen tror jag nog att mycket ligger i att vi ska få ett "Straff" och ingen semester. Haha! Vafan man borde ju få ha sin mobil och plasma tv i cellen..
Citera
2007-10-09, 18:09
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Tjena Grabbar !!!

ElToro35 tackar !!!

Jo jag vet att på klass 3 (Själv suttit där) ( gamla systemet ) vet jag man kan ha mindre bandspelare med mp3 skivor.

Nej finns inget direkt skäl till varför som skulle förbjuda privat mp3 spelare, Bara jävelskap .

Citat:
Finns flera olika anledningar. Bland annat så kan man kopppla upp sig på internet via x-box, påstår dom!!

Ändå får man ha dator på rummet på klass 3 anstalter om du studerar så skulle man vilja ha internet så skulle det kunna gå om man är uppfinningsrik och orkar jobba sig med olika saker ( men nu skall vi inte sitta och drömma )

Citat:
så be din polare att ta det lugnt och chilla, om han vill ha en bra placering sen

Ja han kan väl hoppas på att komma till Hall eller Tidaholm , måste vara bättre än kumla och kanske lite "lättare" regler på vissa saker

(Har ingen aning men bara vad jag tror , rätta mig om jag har fel )

Tack ännu en gång Grabbar
Citera
2007-10-09, 19:03
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
[quote=GBG HOOLIGAN]Tjena Grabbar !!!

ElToro35 tackar !!!

Jo jag vet att på klass 3 (Själv suttit där) ( gamla systemet ) vet jag man kan ha mindre bandspelare med mp3 skivor.

Nej finns inget direkt skäl till varför som skulle förbjuda privat mp3 spelare, Bara jävelskap .

Ändå får man ha dator på rummet på klass 3 anstalter om du studerar så skulle man vilja ha internet så skulle det kunna gå om man är uppfinningsrik och orkar jobba sig med olika saker ( men nu skall vi inte sitta och drömma )

Absolut. Var det inte nån pedofil som lyckades ha nån dator i en gammal tv¨s skal ? Jag tror jag har läst något sånnt. Men känns ändå långsökt att man skulle koppla upp sig på internet via X-box inne i sin cell
Citera
2007-10-09, 19:41
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Citat:
Absolut. Var det inte nån pedofil som lyckades ha nån dator i en gammal tv¨s skal ? Jag tror jag har läst något sånnt. Men känns ändå långsökt att man skulle koppla upp sig på internet via X-box inne i sin cell

Jo stämmer men det var inte på kåken utan en annan institution (med nästan samma regler )
Citera
2007-10-09, 19:59
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
[quote=GBG HOOLIGAN]Jo stämmer men det var inte på kåken utan en annan institution (med nästan samma regler )[/QUOT

Skrämmande, undrar när man ska våga släppa ut den äckliga jäveln som inte slutar med sånnt.

Annars kan jag säga att man kan leka ganska bra ändå med ett PS1 inne på kåken Förutom att snacka skit och spela kort. Hehe!
Citera
2007-11-08, 10:12
Medlem
blood_ins avatar
är ingen skillnad direkt i regler på tidaholm, kumla och hall.
hört om vissa som fått in mer prylar på kumla och hall än på tidaholm. är olika de där.
men tar man upp de med plitarna på kumla blir dom vansinniga! dom ska va så jäkla hårda där tycker dom själva. lite skillnad faktiskt på tidan, lite mer avslappnat där bland plitarna även om dom har koll faktiskt
Citera
2007-11-08, 11:36
Medlem
Citat:

Mja, x-boxen har ju ett ethernet interface och moddar du boxen går det fint att kontakta omvärden via ex en mobiltelefon eller ett mobiltbredband med ethernet anslutning, så helt taget ur luften är det ju inte..!

Må bäst...
Citera
2007-11-12, 18:21
Medlem
bästa polarn sitter där
istort får man inte in många grejer bärbar cd spelare har han
men han får tex inte in 2st fjädrar som man klämmerihop något träningstjafs
trots att han fick det godkänt osv

plitarna på kumla är verkligen totalt iq befriade

iof kunde dom väll inte bli varken polis eller securitas vakt så dom fick väll bli plitar istället

hoppas verkligen din polare slipper piss stället ett jävla stök på avdelningarna
och förr eller senare hamnar man på isoleringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in