Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visstnt
HAHAH. Suttit och lusläst denna tråd, skrattar högt åt detta.

Jag satt på Skänninge sen vidare till Svartsjö, Carlos är kvar på Svartsjö och exakt likadan som du beskriver han.

Han får inte väcka folk och sånt längre, han jobbar i förrådet nu och delar ut kläder et.c till dom som ska mucka.

Jag muckade från Svartsjö när dom höll på att dubbelbelägga alla rum, så jag slapp det. Tydligen har dom även tagit bort självförvaltningen nu.

Min avdelning va grymt skön när jag satt på Svartsjö, som en förvuxen ungdomsgård.

Andra avdelningar hade det värre, en kille med skulder fick trycka upp en toaborste i röven sedan gå ut och visa avdelningen att han gjort det. Sen fick han stryk för att han gjorde det för att folk tyckte han va bögig och äcklig 😂😂

Har de äntligen dubbelbelagt de nya avdelningarna och deras jävla jätterum? Jävlar så arga alla på avd 1-5 var när de baxade in våningssängar på 8kvm-cellerna medans grabbarna i nybygget hade lika mycket utrymme som våra uppehållsrum, och golvvärme 😂
Citera
2024-11-27, 00:33
Medlem
Hur är reglerna kring att skicka julkort till interner. Är sådant uppskattat eller rätt mer i Bersån?
Citera
2024-11-30, 17:09
Medlem
Hur är det sociala på fängelset? Är det mycket konflikter, slagsmål och sånt?
Citera
2024-12-01, 09:59
Medlem
Har aldrig suttit i fängelse men har en bekant som har suttit inne flera gånger. Han hade inga problem med det, tvärtom!

Han gillade det enligt egen utsago.
Han kom bort från all skit, han höll sig ren, han kunde fokusera på träningen.

Man kunde föra över pengar till honom så kunde han handla i någon jävla kiosk. Dom grillade då och då.

Chip Taylor (farbror till Angelina Jolie) kom till fängelset och uppträdde osv. Verkar varit rätt så chill på dom ställena han satt.
Citera
2024-12-01, 15:09
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstensPlaskdamm
Hur är reglerna kring att skicka julkort till interner. Är sådant uppskattat eller rätt mer i Bersån?

För den som ska fira jul och nyår ofrivilligt isolerad från vänner och familj är det nog ganska garanterat jävligt uppskattat att känna att någon på utsidan ändå tänkt på en. Gör det!

Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Hur är det sociala på fängelset? Är det mycket konflikter, slagsmål och sånt?

Du får nog räkna med att det är skillnad på en klass 3-anstalt med rattfyllon som ska sitta en månad och en avdelning på klass 1.
Men ja, konflikter och slagsmål förekommer absolut, men våld mellan intagna är ju inget som händer varje dag om det är så du menar.
Sköter man sitt eget och inte är ett problem/skapar problem för andra så går det galant.
Citera
2024-12-02, 01:09
Medlem
DrComforts avatar
Blev spådd i dag och ziggisen som spådde mig sa att jag inom den närmsta tiden kommer hamna i klammeri med rättvisan, så har några frågor.

1.) Fattar att man så klart inte får ha dator, men hur är det med skrivmaskin? Hitler och Guillou fick ha skrivmaskin på kåken, men hur är det med oss vanliga dödliga?

2.) Ägnar mig åt bildkonst. Utan möjligheten att måla och teckna så skulle jag få ett nervöst sammanbrott och högst troligen försöka ta livet av mig själv. Hur är det med konstnärsmaterial, får man ha med sig det till kåken?
Senast redigerad av DrComfort 2024-12-02 kl. 01:12.
Citera
2024-12-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
För den som ska fira jul och nyår ofrivilligt isolerad från vänner och familj är det nog ganska garanterat jävligt uppskattat att känna att någon på utsidan ändå tänkt på en. Gör det!

Du får nog räkna med att det är skillnad på en klass 3-anstalt med rattfyllon som ska sitta en månad och en avdelning på klass 1.
Men ja, konflikter och slagsmål förekommer absolut, men våld mellan intagna är ju inget som händer varje dag om det är så du menar.
Sköter man sitt eget och inte är ett problem/skapar problem för andra så går det galant.
Okej ska tänka på det. Kan man inte frivilligt välja en p18 och sitta av sitt straff i isolering eller måste man ha en hotbild mot sig först? Har letat efter info på det men hittar inget
Citera
2024-12-03, 15:16
Medlem
Fann svar på frågan på sidan 807, det går tydligen. Fasen vad chill
Citera
2024-12-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Skenäs anstalt 8 mån minus häkte

Bodde i hus 1. Lugnaste huset enligt plitarna men larmen går på hus 2 och 3 .3-4 ggr per vecka

Vad kan man säga om sketnäs ?

Asv ( annan strukturerad verksamhet ) börjar man med på förmiddagen i runt 2 veckor ( endast halvdagar ) dvs förmiddag och en grupp på eftermiddagen för att sedan få brist på sysselsättning

Därefter får man antingen friskvård , park och miljö . Snickeri eller i köket på avdelningen samt diskjobbet i stora köket .

Och det är verkligen ALLT . Ett utegym finns .

Det är som att vara på en byggarbetsplats. ...

Nu till de roliga . Det är high chaparall på skenäs under tiden jag var där var de 5 rymningar varav en snubbe körde rakt in i en silvrig stulen gammal golf och plitarna brydde sig inte ens . Och rymmer man och dom tar en så får man inte byta anstalt utan man får sitta på isol nån dag och sen byter dom hus bara .

Slagsmål ?

Jajamän. En snubbe fick ögat sabbat de hängde utanför och blödde som satan och anledningen va att han hade sagt att han står på Israels sida och åkte på rejält med stryk. Inget som nått media ...

En annan bara för några dagar sedan fick pisk i bibblan för han hade suttit för våldtäkt mot barn .

Och de sitter 70-80% kvinnoboxare där ...

Och just nu är en kändis där . Sebastian krantz

Vet det var ett tag sen nu, men tjejen var inte vacker efter att äcklet slagit henne sönder och samman. Försökt trycka in ögonen i huvet på henne.

Hoppas han sitter där än, men vet inte. Krantz.. usch.
Citera
2024-12-08, 20:00
Medlem
Ett ord tristess tristess och mer tristess, satt 4 månader det kändes som ett år för man var så uttråkad hela tiden
Citera
2024-12-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
ett fängelsestraff förvisso inte vara en dans på rosor
men det där med att avskräckas har aldrig varit rätt sätt att komma åt problem

om någon som varit på insidan av murarna skulle bestämma tror jag att fångvården som det faktist handlar om hade varit just vård istället för straff
att sitta i fängelse är enbart för att försöka göra den mäniskan till en laglydig medborgare men så länge det finns folk som är så förbannat trångsynta kommer inte någon bli bättre utan bara ännu värre

det jag vet om kumla så är inte plitarna det minsta intreserad av att göra någon till en bättre människa och det måste ändras om
man ska kunna styra upp brottsligheten i sverige

polarn har sökt alla sorters humörskontrollerande kurser eller va man nu ska kalla det men aldrig fått gått någon
hur ska man bli bättre om man inte ens får hjälp när man ber om den?

tycker alla som beslutar eller tycker något om fångars framtid skulle sitta någon vecka på någon av avdelningaran på kumla eller någon annan klass 3
tror nog att dom skulle ha lite annan inställning

tror ingen ens skulle klara en vanlig simpel anstalt som tex svartsjö där det var noll kontroll på allt utan dom skulle säkert gråta sig till söms varje dag

innan man varit i det läge har man inte rätt att utala sig
sen att man får skylla sig själv att man sitter bakom lås och bom
har inget med själva reabliteringen att göra

men enda snack man hör är att det ska vara hårdare straff men fortfarande inget om vad fångarna ska få för vård för att bli en laglydig medborgare
synd att det är så insnöade puckon som bestämmer i sverige

Kan det vara så att samhället har gett upp? Att statistiken för att rehabilitera är för dålig? Att det bara är att kasta bort pengar? Ingen kan rehabilitera någon annan. Det krävs hårt arbete att komma till förändring och det kanske inte var så lyckat?
Citera
2024-12-09, 19:59
Medlem
BavarianBeetles avatar
Vilka belöningar kan man få som informatör? Bättre rum, fler tv-kanaler, extra snacks osv om man berättar för vakterna om droger och andra saker som medfångarna sysslar med? Om man sitter typ 10 år borde det vara värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in