Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-23, 21:43
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Fenixavdelningen finns i Kumla, hall och Saltvik inte tidaholm.

De ser likadana ut, du kan se de på Google maps hur de ser ut.

Finns inga dörrar in. Man måste gå genom underjordiska kulvertar för att komma in.

Tack för infon och rättelsen gällande Saltvik.
Inga dörrar in var intressant, behövs det kan man ju hålla en intagen omedveten om vilken anstalt man befinner sig på i ett eller två dygn åtminstone.
Citera
2024-10-24, 19:17
Medlem
Vad består en typisk frukost av på landets häkten och anstalter? Är grötfrukostar populära?
Citera
2024-10-25, 10:28
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Tack för infon och rättelsen gällande Saltvik.
Inga dörrar in var intressant, behövs det kan man ju hålla en intagen omedveten om vilken anstalt man befinner sig på i ett eller två dygn åtminstone.

Det är jävligt osannolikt att ngn inte vet var de befinner sig. Det skulle innebära A) att de inte har fått ngt placeringbeslut B) att de inte klarar av att läsa vägskyltar eller C) att de blir körda av transportjänsten med en svart huva över skallen.

Har aldrig hört att den typen av CIA-grejer förekommer i Sverige.
Citera
2024-10-25, 11:26
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det är jävligt osannolikt att ngn inte vet var de befinner sig. Det skulle innebära A) att de inte har fått ngt placeringbeslut B) att de inte klarar av att läsa vägskyltar eller C) att de blir körda av transportjänsten med en svart huva över skallen.

Har aldrig hört att den typen av CIA-grejer förekommer i Sverige.

Inte det jag trott heller. Fenix byggdes som svar på att det visade sig pinsamt enkelt att frita en intagen på säkerhetsavdelning på en klass A anstalt efter flertalet rymningar bla Arklöv, Majorana mfl.

Med en transport utan fönster i ”skåpet” och med ingångar till avdelningen under jord så behövs inga svarta luvor och det är helt ok att kunna läsa vägmärken.
Har man knallat någon på detta vis, aldrig vad jag hört men skulle nån anse att det behövs så känns 24-48h i blindo fullt möjligt och inte som CIA black ops.
Citera
2024-10-28, 12:39
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyGammmmal
Har man knallat någon på detta vis, aldrig vad jag hört men skulle nån anse att det behövs så känns 24-48h i blindo fullt möjligt och inte som CIA black ops.

Ok, men vad skulle de 24-48 timmarna tjäna till? Då är ju vederbörande redan inne på Fenix.
Citera
2024-11-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garfi3ld
Riktigt bra personal, ett par nya som man kan skita i men dem flesta vill bara göra sitt jobb o gå hem om man säger så.
Skulle säga att vi har haft olika upplevelser om denna anstalt. Överlag inte dåligt men personal som är helt brända och kan man inte pissa tar dem besöken direkt. Det goda är ju dock att är du otrevlig, högljud eller stöddig blir du slagen
Citera
2024-11-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenzoGrabben
Haha han är trasig, han har ju gått ut med att han är BI, han stog alltid vid plitkuren och visade sig tillgänglig, han verkar vara förlovad med en tjej på Facebook och bytt efternamn också. Hur han alltid också ska leka smart, jobbade i innelaget där och skulle fixa en grej i hans cell, direkt kom han till mig och frågade om brudarna han hängt upp var snygga, dock det roliga var att dem var urklippta från magasin. Han var en pain in the ass i musikstudion, att han klarar sig så länge där är ett under mindes folk störde ihjäl sig där, fanns även en marockan som hoppade över staketet 2017 och lyckades rymma, roligt nog att fetmario råkade trassla in sig i taggtråden när han skulle jaga honom. Men det var en rolig anstalt absolut, tillgång till gym 24/7 bra mat i perioder, bra tillgång till knark och lurar, porrfilmer. Även jävligt pushig på utsluss även om du har noll permissioner. Men som sagt det går väl i vågor hur bra dem är. Mycket fotvolley fotboll etc väldigt få fights.

Hört att detta ändrats lite på senare tid. Hörde om en kille för bara några dagar sen som hade spillt kaffe och när han blev frågad varför han inte torkade svarade han ”det finns folk hör som får betalt för det” han blev blåslagen. En annan var hetsig under pingisturneringen sedan tillsagd att det fanns frukt på en annans rum där väntade 4 grabbar. Morgonen efter vaknade han av kokat socker och vatten i ansiktet.
Citera
2024-11-04, 19:40
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ok, men vad skulle de 24-48 timmarna tjäna till? Då är ju vederbörande redan inne på Fenix.

Enligt mig absolut ingenting, nån generaldirektör på KVV eller maktgalen anstaltschef kan säkert tycka att det är hur bra som helst ifall rykten börjar spridas att spetznas är i farten och ska frita en intagen.
Citera
2024-11-05, 01:26
Medlem
Jag dömdes till 1 år 10 månader. Satt på klass 3 för EKObrott.

Det var faktiskt ganska roligt där inne. Jag kom överens med allt och alla, och hade inga problem med någon, trots att det var stor ruljans på folket, så gick allt galant. Tvärtom så kom man folk väldigt nära där inne, och man blev bra vänner.

Skall inte ljuga, man saknar det lite faktiskt.

Ni som ska sitta, bete er som folk, så kommer allt gå skitbra!
Senast redigerad av blaha95 2024-11-05 kl. 01:29.
Citera
2024-11-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
Haha ja, men jag blir hellre väckt av att en tjugoårig rödtopp blåser mig i örat än av Carlos som klampar in och brölar att nu är det visitation 😅

HAHAH. Suttit och lusläst denna tråd, skrattar högt åt detta.

Jag satt på Skänninge sen vidare till Svartsjö, Carlos är kvar på Svartsjö och exakt likadan som du beskriver han.

Han får inte väcka folk och sånt längre, han jobbar i förrådet nu och delar ut kläder et.c till dom som ska mucka.

Jag muckade från Svartsjö när dom höll på att dubbelbelägga alla rum, så jag slapp det. Tydligen har dom även tagit bort självförvaltningen nu.

Min avdelning va grymt skön när jag satt på Svartsjö, som en förvuxen ungdomsgård.

Andra avdelningar hade det värre, en kille med skulder fick trycka upp en toaborste i röven sedan gå ut och visa avdelningen att han gjort det. Sen fick han stryk för att han gjorde det för att folk tyckte han va bögig och äcklig 😂😂
Citera
2024-11-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag dömdes till 1 år 10 månader. Satt på klass 3 för EKObrott.

Det var faktiskt ganska roligt där inne. Jag kom överens med allt och alla, och hade inga problem med någon, trots att det var stor ruljans på folket, så gick allt galant. Tvärtom så kom man folk väldigt nära där inne, och man blev bra vänner.

Skall inte ljuga, man saknar det lite faktiskt.

Ni som ska sitta, bete er som folk, så kommer allt gå skitbra!

Man får inte problem med någon på en anstalt sålänge du sköter ditt, duschar, städar efter dig och inte lägger dig i andras bekymmer. Detta gäller alla klasser.

Va en normal människa med vett och etikett så går voltan snabbare och smärtfritt

Våran avdelning hade möte 1g i veckan och där togs alla bekymmer upp, om det va någon som inte duscha eller städa efter sig så blev dom skickade DIREKT. Det var bara packa din tvättsäck och gå till plitarna.
Citera
2024-11-08, 15:39
Medlem
Själv satt jag på viskananstalten i Medelpad i slutet på 80-talet för fyllkörning och misshandel 2 månader. Läste att dom har helrenoverat och ska öppna en klass 2 där .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in