Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
De jag sett har 2-3 gemensamma, inlåsning avdelningsvis, inte rumsvis

Samma här dock 4-10 per avdelning.
Efter inlåsning kan man göra vad man vill på avdelningen.
Spisen stängs av kring 20:00 eller om de va 21.

Dock ska man ge fan i att slå och slänga i dörrhelvete eller gråta i rummet.
Blev en som fick köra pga att han grät i rummet hela jävla natten. (Inte av mig utan av en annan)
Citera
2021-11-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogkoh6282
fick domen idag blev 2 månader japp kaffevålta, men är första gången aldrig suttit. lär bli en klass 3 ju

tipps på bra ställen? bor i halland tänker finns det nått i närheten? vad kan jag vänta mig av intagna, är lite nojjig tror ni förstår när man e en första gångare

Du kommer till en avd och då kommer kocken förklara för dig hur du ska vara och just den avd regler.
Plitarnas regler gäller inte på avd utom där är det avdelningensregler.

Va dig själv, käfta inte i onödan, skaka hand, va trevlig. Stå upp för dig själv om det behövs (du behöver inte slåss utom säg ifrån så att folk inte kör över dig.

Och bry dig inte om vad du ser eller hör som inte berör dig.
Och turas om med telefonen.

Just ja, låna aldrig ut pengar från kioskkortet finns alltid muppar som gör så den begär dom knall och isol efter.
Citera
2021-11-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouCantHide
Kan bli problem, dels kommer kvm när dom tar kort på dina tatueringar vid inskrivning ev förflytta sig pga gängtillhörigheter. Förmodligen klass 2 alt klass 1 blir det.

Om du kommer in trots detta kommer inte många bry sig. Shit klass 3 är utsluss om man strular till det åker man tillbaka till klass 1 direkt och utslussande är bara att glömma (fotboja, halvvägshus osv).
Så nej, ingen lär röra dig för det där. Du är inte värd risken om du inte käftar eller tror att du är något. Risken att du golar till plitarna är tämligen hög kanske man anser.
Annars kanske du får köra i duschen, cellen (rummet) eller ev någonsnnanstans som det inte finns kameror. Men som sagt beror på.

Dock har du ju permisar och om folk vet när och hur kan folk möta upp dig utanför anstalten iofs.

gjorde gadden för 10 år sen har ingen anknytningar alls mer en gadden, om man förklarar det bör man la slippa bli upp kallad till klass 2-1? menar 40 dagar på kåken lär dem la inte ge en en 1 för?
Citera
2021-11-23, 19:57
Medlem
Citat:
gjorde gadden för 10 år sen har ingen anknytningar alls mer en gadden, om man förklarar det bör man la slippa bli upp kallad till klass 2-1? menar 40 dagar på kåken lär dem la inte ge en en 1 för?

Du tror inte många försöker skylla på sånt?
Handlar inte om tiden utom om dom anser att du har gängtillhörighet.

Ring anstalten när du får placeringen och be om att prata med anstaltsschefen och hör vad han eller hon säger (kvinsp oklart om jag stavade rätt)
Citera
2021-11-23, 20:00
Medlem
Citat:

Troligen lugnt att förklara läget. De kanske håller ett extra öga osv. Antingen tycker de att du är fjantig eller så misstror de dig, men dokumenteras kommer det att göra. Beroende på vilken trea behöver du inte vara orolig, det är dagiskollo på vissa ställen. Inga problem att vara där som helt vanlig person, speciellt inte korta stunder.
Citera
2021-11-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakamobrama
Troligen lugnt att förklara läget. De kanske håller ett extra öga osv. Antingen tycker de att du är fjantig eller så misstror de dig, men dokumenteras kommer det att göra. Beroende på vilken trea behöver du inte vara orolig, det är dagiskollo på vissa ställen. Inga problem att vara där som helt vanlig person, speciellt inte korta stunder.

Klart de är, 3or är utslussanstalt då vill man inte sabba för sig själv.
Sen kommer de in lite folk med kortare straff.
Drygast är alla ortenfolk som kommer in och kör sin stil. Men de brukar inte beröra oss som suttit ett tag men dom ska alltid ”flexa” och köra tugget.
Om du har en på din avd är de fler är de kört då får man sätta dom på plats.
Antingen håller dom käft på kvällen eller så får dom begära knall.
Alternativet är jobbigare finns alltid någon som lackar tillslut.

Men ja, en bra avd är viktigt med en bra kock.
Och att man gör klart för folk att dom ger fan i din hylla i kylen.
Blir man polare med många kockar på olika avd kan man köra byteshandel och leva riktigt gött.
Citera
2021-11-23, 20:55
Medlem
Citat:
Drygast är alla ortenfolk som kommer in och kör sin stil. Men de brukar inte beröra oss som suttit ett tag men dom ska alltid ”flexa” och köra tugget.

Blir man polare med många kockar på olika avd kan man köra byteshandel och leva riktigt gött.

grymt svar, men ja du förstår är en första gångare, helt sjukt åkte in för fucking 9 lax jag hasslat till mig, men ja man e ju nojjig, men om man bara respekterar alla och inte gör liv ifrån sig behöver man inte va orlig för att åka på däng eller? hur ser det annars ut på klass 3? om man nu eventuellt hamnar på en 2:a vad kan man då förvänta sig?
Citera
2021-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Cannabis, Tramadol och Benso är de vanligaste drogerna. Väldigt dyrt är det också. Men det röks både cigaretter som smugglas in från rasterna (du får röka fyra cigaretter per dag). Vakterna är de som ger dig dina cigaretter, ibland tullar de en för att se att man inte smugglar mer sig och det röks även hasch på rummen.

Jag har själv aldrig luktat det, trots att killen bredvid mig ständigt rökte hasch. Vakterna öppnar bara dörren på morgonen och vid dörröppningen säger godmorgon, du har så att du kan öppna en del bredvid fönstret för att få in/ut luft genom ett galler så det verkar räcka för att vädra.

Hundar kommer regelbundet och sniffar, men min granne torskade inte. Hade gömt haschet i sin fjärrkontroll och hunden missade det, trött hund kanske eller så var det för att rummet före(mitt) var så packat till höjden med godis från kiosken att den tappade fokus.

Ja ok tack för svar! Jo är det såpass ”Isolerat” och man har tillgång till att öppna fönster så Kul att få lite info för en outsider! Må väl!
Citera
2021-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
grymt svar, men ja du förstår är en första gångare, helt sjukt åkte in för fucking 9 lax jag hasslat till mig, men ja man e ju nojjig, men om man bara respekterar alla och inte gör liv ifrån sig behöver man inte va orlig för att åka på däng eller? hur ser det annars ut på klass 3? om man nu eventuellt hamnar på en 2:a vad kan man då förvänta sig?

Samma överallt:
1. Va trevlig
2. Presentera dig
3. Käfta inte
4. Va inget du inte är
5. Ljug inte
6. Se inget hör inget osv dvs lägg dig inte i saker du inte har att göra med och gola inte.
7. Ring inte vakterna efter inlåsning om du verkligen inte behöver det. Om du måste. (Hände mig blindtarmen sprack) då säger man till alla innan och säger åt folk att säga till när man kan ringa vakten. Folk hinner gömma saker osv.
8. Ta inte saker av andra
Citera
2021-11-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powell
Ja ok tack för svar! Jo är det såpass ”Isolerat” och man har tillgång till att öppna fönster så Kul att få lite info för en outsider! Må väl!

Ingenstans där jag har suttit har man kunnat öppna fönstret.
Jo på en klass 3:a men ett litet vädringsfönster.

Treor är öppna avd dvs man blir bara inlåst på avd och inte i cellen.
Rök under fläkten bara om du ska röka på efter inlåsning.
Vakterna har samma schema varje dag. Koll kl 20:00 sen 22:00 sen 00:00 typ så man ser hur deras rutin ser ut.

Säg till innan bara så dom som inte vill bli inblandade kan smita in i sina celler och slagga.
Citera
2021-11-26, 05:54
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Runar Sögaard kan berätta om att efter fått ett straff på 1,8 år, har han placerats på Svartsjö. Han beskriver det som att han ska åka ut på landet och jobba på en bondgård. Finns en annan tråd om Runar och hans leverne.. Tydligen skulle han den här veckan inställt sig. I ett radio program låter det som om han ska åka på semester. Hur funkar det på en anstalt som Svartsjö? Hur tror ni han tas emot. Mannen är ju minst sagt lite speciell.

Har varit på Svartsjö mennde stämmer de har en bondgård däremot är de 50/50 att han blir placerad där annars hamnar han i snickeriet

Under sommaren är de jävligt trevligt där ( beroende på folk då de är väldigt hög omsättning på folk ) ca 400-500 / år

Han kommer hamna på långtidsavdelningen men så länge han kan bete sig som folk kommer han ha de väldigt lugnt . Känd o känd kan sätta 100 spänn på att över hälften där inte har en susning om vem de är
Citera
2021-11-26, 06:04
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:

Du låter precis som en jag suttit me .

Ja vet inte vad som är värst alla orten grabbar med kaffevolta eller tjackisar som rensar avdelningen på käk .

Sjuk omsättning på folk oavsett på 3orna ... är de inte knall är de muck om inte så halva avdelningen på permis ibland kan de vara 2-3 pers på avdelningen när de är permis . Riktigt soft ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in